Много работодатели унижават подчинените си и се държат като към крепостни селяни с тях
Изключително остри са и проблемите с етажната собственост. Законът не е перфектен, но очертава рамки, които трябва да се спазват
-Г-н Атанасов, има ли завишенижалби по отношение на Закона за етажна собственост?
-Продължават да стоят остро проблемите с етажната собственост. Натрупва се голямо недоволство от нежеланието на хората, които живеем в етажната собственост да се съобразяваме с общите правила. Законът има своите недостатъци, но в крайна сметка определя начина по който трябва да живеем. Това за съжаление, не се случва. Много са случаите, когато поведението на хората дават предпоставки за разпалването на конфликти със съседите. Такъв пример са наводненията. Това е един от острите и нерешени проблеми. Живеещите над вас ви наводняват и няма сила, която да го накара да си оправи проблема, за да спре да те наводнява. Отказа от солидарно плащане на такси е друга предпоставка за нагнетяване на напрежението. Присъствах и на няколко съдебни заседания на управителите на етажната собственост срещу съседи, отказващи да си плащат предвидените такси. Това е голямо изпитание за управителите на етажната собственост, хората, които са поели тази отговорност да помагат за установяването на ред в блока или входа, търпят несправедливи обиди и нежелание да се съобразяват с общоприетите норми.
-Има ли жалби срещу некоректни работодатели?
-Да, вижда се от изготвения отчет, че има ръст на подадените жалби – 25 са били през първото полугодие на миналата година, сега са 32. Това е един проблем, който е извън моята компетенция. За мен деформацията от отношенията работник-работодател непрекъснато произвеждат напрежение и недоволство към управлението на държавата. Нашата държава не може да гарантира основните права на човека. Най-сложни са проблемите на човек, който като дойде казва, че иска работа защото не може да се грижи за семейството си, да поеме елементарни социални плащания. Казват: мен ме унижават непрекъснато, карат ме да работя без да ми плащат, напускам, а работодателят ми се държи с мен като с крепостен селянин“. Подобни думи, за съжаление, чувам често.
-А по отношение
на монополите?
-Тази година те също бележат ръст. При мобилните оператори има едно задържане. Проблемът там е една задълбочаваща се тенденция на сключването на неизгодни и дълги договори с възрастни хора. Не бива, когато не разбират какво подписват, да го правят. Нека първо да се посъветват с децата си, за да не се окажат длъжници за дълъг период. Има случаи, когато са им продавани услуги за доста дълъг период. Примерно, продавачите анонсират, че при сключването 24 месечен договор абонатът ще има определени преференции. Те обаче се оказват само за първите шест месеца, а след това се налага да се заплаща по-висока сума. В този аспект законодателят трябва да създаде значително по-големи гаранции за защита на правата на потребителя.