Хипермаркетите в Бургас се самоизяждат, първата "Билла" пред затваряне, „Мосю Бриколаж” оглежда сградата й
Убийствена конкуренция души строителните и хранителните хипермаркети в Бругас, които са на прага на фалита заради свитото потребление и свръхпредлагането. Всевъзможните промоции на чуждите вериги не могат да увеличат притока на клиенти.
Едва 2-3 каси обслужват вече клиентите в първият голям хипермаркет „Билла” в сърцето на Бургас, до кръстовището „Трапезица”, където в близост са 2 големи комплекси – „Възраждане” и „Братя Миладинови”. Потребителите рязко са намалели, собствениците търсят варианти за затваряне и преместване. Именно за там се ослушват да се настанят от „Мосю Бриколаж”, научи Флагман.бг. Строителният хипермаркет чака с охота австрийската компания да се отдръпне от центъра на Бургас. Евтината немска верига Лидл, която отвори врати преди година в същия район, смаза тотално Билла. Малко преди Великденските празници Билла обяви промоция - при всеки 10 лева покупки, хипермаркетът подаряваше една чаша. Чашите бяха разграбени за броени дни от руснаците и отново притокът на клиенти намаля.
И при строителния хипермаркет „Мосю Бриколаж”, който в момента се намира преди комплекс „Меден редник”, ситуацията никак не е розова. Клиентите тотално са се изпарили. 70 000 население от ж.к. Меден рудник се оказа неправилната таргет група, в която се целеше компанията.
Преди време от Карфур проявиха интерес да се настанят в непосредствена близост до „Мосю Бриколаж”, като наемат терен, но френската верига, която вече е с гръцки франчайз, се отдръпна от идеята. Отвори магазин до Пантеона.
Икономическата ситуация и при Лидл също е плачевна. Немският дискаунтер, който изкупи магазините Плюс, вече затвори няколко от тях. В „Меден рудник” бе смазан от конкурента си Кауфланд, който се намира на главния път в селото.
Компанията притежава 21 декара в Меден Рудник, срещу бившия РУМ „Резвая”, в посока бензиностанцията на „Лукойл”. Земята там е закупена преди няколко години. Лидл имаше намерение да строи върху 8 декара хипермаркет, но така и не осъществи намеренията си.
Бургаската търговска верига
за хранителни стоки „Болеро“ пък зае част от магазините на доскорошния си
непримирим конкурент „Сара“."Сара" фалира. Засега само "Болеро" от българските оцелява и се развива в Бургас.
Всички вериги обаче разчитат най-вече на руските клиенти. Българският строителен хипермаркет Мастерхаус обяви промоция по случай 9 май само за братушките. Подаряваше чаши единствено за руските си клиенти, а касиерките учтиво отказваха подаръците за бургазлии, дръзнали да си поискат.
За темата с българския строителен хипермаркет, държа да отбележа, че всъщност MASTERHAUS единствен поздрави българските военни ветерани по случай 9ти май. А за всички клиенти и не само "братушките", магазинът предлага възможност за участие в Томбола с много и различни награди. Странно е, че авторът на статията пренебрегва факта, че MASTERHAUS единствен подкрепа така активно и спонсорира различни мероприятия, обществени заведения, спортни и арт организации в Бургаска Област, за което получава своето не малко обществено признание.
Умници, Лидл и Кауфланд са собственост на една група. Да ви имам източниците, да ви имам анализите.
Умници, Лидл и Кауфланд са собственост на една група. Да ви имам източниците, да ви имам анализите.