Чилийска контейнерна компания избра „Пристанище Бургас” ЕАД за свой партньор
Дружеството се стреми да привлече най-големите производители на суровини за фаянсово-керамичната индустрия
Нов контейнерен оператор „Мерск Лайн” е привлечен от Пристанище Бургас ЕАД през литните месеци. С 40% е увеличението на трафика на дългогодишния партньор на порта - „ЕМ ЕС СИ”. Чилийската контейнерна компания CSAV NORASIA също избра държавното пристанище за свой партньор. Тя ще бъде трета контейнерна линия, която ще ползва слотове на превозвача MSC. От около пет месеца се обработват контейнери на CSAV NORASIA. Привличането на най-големият контейнерен превозвач в света (без специализиран контейнерен терминал), компанията Maersk Bulgaria Ltd (дъщерна компания на датския конгломерат „A.P. Moller - Maersk Group”), която откри редовна контейнерна линия през „Пристанище Бургас” ЕАД, доведе до увеличаване на трафика от 25% спрямо 2010 г. и с около 100% за първото тримесечие на 2012 г.
След утвърждаването държавния порт през 2011 г. като логистичен транзитен център за металургичните заводи на Украйна и Русия по отношение на доставката за тях на феро-силикон-манганосъдържащи руди и концентрати /Биг-бегси, насипно и в контейнери/, през настоящата година дружеството се стреми чрез преговори с най-големите производители на суровини за фаянсово-керамичната индустрия да концентрират своите транзитни потоци през порт Бургас.
В настоящия момент стартира процедурата за инженеринг и последващо строителство на проекта „Зона за Обществен достъп”. В момента е на етап изграждане на Морска гара. Той включва: морската гара, жп гара, автогара и цели отваряне на пристанището за посетители и граждани на града, а също и за пасажерско и яхтено обслужване. Морска гара е част от големия проект.
Можем да кажем, че години наред в Бургас нямаше такава гара. Строежът й вече започна като до този момент са демонтирани няколко стари крана, за да се разчисти терена, върху който ще се изгражда гарата, коментира изпълнителният директор на Пристанище Бургас ЕАД Диян Димов.
За строителството ще се използва айфеловата конструкция на сегашната магазия № 1 за каботажно плаване и ще се изгради пасажерски терминал за лайнери, достигащи дори до 300 метра дължина. Този цялостен проект ще съдейства за директното привличане на повече туристи у нас. Това привличане ще донесе ползи, както на „Пристанище Бургас” ЕАД, така и за град Бургас и за региона.
Ако туристите могат да ги правят на идиоти поне с нас да не правят същото.
Поне да си признаят, че нямат пари и правят една временна конструкция за стоварване на туристи а не да си съчиняват някаква уникалност.