Една трета от хотелите и ресторантите в зимните ни курорти са с нарушения, какво откри НАП?
Агенцията е запечатала 57 търговски обекта
Масови нарушения при издаването на касови бележки и начисляване на ДДС са установили от Националната агенция по приходите в ресторанти и хотели, като част от зимната данъчна кампания. Проверени чрез методите таен клиент и пряко наблюдение са 1500 обекта в курортите, а в 479 от тях са открити нарушения. В търговските обекти у нас продължава старата практика да не се издават касови бележки с цел укриване на доходи. Такива са наблюденията на Смилена Петкова, която невинаги получава фискални бележки за нощувки в хотели, например.
"Все още има места, на които като си поискаш касова бележка дори и те гледат лошо, някой магазини, частни услуги като фризьор, маникюр там не съм виждала досега", коментира Смилена Петкова.
По кафетата масово не дават, един чай и едно кафе и питам колко струва, донесете ми бележка и ме пита за какво ви е?", сподели Мария Димитрова. Хотелиери и ресторантьори в Банско пък продължават да начисляват по 9% ДДС, вместо 20. "121 от нарушенията касаят ДДС, тоест имаме несъответствие при начисляването на ставката. Сигурна съм, че голяма част от търговците са наясно, че 20 процента е ДДС от началото на годината", подчерта Лиляна Димитрова -главен експерт дирекция комуникации Централно управление на НАП.
"Те знаят, че беше за ковид намалено ДДС, знаят, но така им е угодно", отбеляза Мария Димитрова.
Разлика между маркираната на фискалното устройство сума и наличната в касата, както и некоректни документи за продажби са друга част от опитите на търговци да укрият приходите си.
"479 са обектите, в които имаме констатирани нарушения, издадени за 453 акта за констатирани такива нарушение, имаме 57 запечатани търговски обекти", обобщи Лиляна Димитрова - главен експерт дирекция комуникации Централно управление на НАП.
От НАП напомнят, че законът за ДДС позволява на клиента да задържи плащането, докато не получи фискален бон.

















