Държавата може да спечели войната по пътищата за един ден, но не иска
Борис Марков с разтърсващ коментар за камерите на тол системата, които могат да изловят джигитите, но не работят
Държавата има властта да спечели войната с джигитите по пътя за един ден. И за това е нужно да се добави само едно изречение в законодателството – че се разрешава на тол системата да измерва и скоростта. Така смята бившият политик от СДС Борис Марков, който в момента е представител на австрийската фирма „Капш“, което изгради тол-системата у нас. Според него обаче това не се прави, защото така МВР ще изгуби контрол, комисиони и власт.
Публикуваме позицията му без редакторска намеса, а изводите всеки може да си направи сам:
Държавата разполага с 300 камери на тол системата, които МОГАТ ДА ЗАСИЧАТ МОМЕНТНАТА СКОРОСТ , т.е. да работят като полицейски радари. Могат, но не ги пускат да работят с тази им функция вече 4 години.
Камерите на тол системата са в пъти по-ефективни от полицейските. Модерни, нямат нужда от допълнителни настройки, няма разходи за екип да ги инсталира на пътя, няма нужда от настройване, всичко е автоматично. Като сметнете за целият им експлоатационен живот, те са над 50 пъти по-ефективни. Но не работят.
Камерите на тол системата са разположени така, че дори когато даден участък е затворен за ремонт и трафикът на камионите е отклонен по алтернативен маршрут от АПИ, той задължително също е оборудван с камери (заради събирането на пътните такси), от което следва, че всички трасета на камионите са подсигурени и за контрол на скоростта. С полицейските не е така, няма ги и трябва да се и инсталират и прибират, което е крайно неефективно.
Ако тол камерите засичат и скорост, край на джигитите по пътя! Ако пуснат и средната скорост да се засича на различни отсечки, ДЪРЖАВАТА ЩЕ СПЕЧЕЛИ ВОЙНАТА ПО ПЪТИЩАТА. Ще, но не иска.
Единствената причина камерите на тола да не работят и да засичат скорост е… корупцията в МВР.
Защото, ако тези 300 камери заработят, МВР няма да организира търгове за камери следващите 10-15 години и няма да има комисиони и корупция при обществените поръчки.
Защото, ако тези 300 камери заработят, МВР ще загуби монопола върху контрола на скоростта, което е по-малко корупция по-пътищата.
Защото, ако тези 300 камери заработят, всяка глоба ще може да се заплати ВЪВ ВСЯКА ЕДНА БЕНЗИНОСТАНЦИЯ, а МВР ще загуби монопола върху събирането на глобите и съответните комисионни от това. Вече няма да е само в гишетата на полицията.
И най-важното, ще се види отчайващо ниската ефективност. Защото в момента цялата полиция, с всичките си служители, привилегии, допълнителни разходи за материално стимулиране и заплати, събират по 9-10 милиона в глоби на година. Това е ефективността на 20-30 хиляди полицаи, а 250 държавни служители в тола събират над 16 милиона на година глоби. Виждате ли разликата? 30 хиляди срещу 250 души, 9 милиона срещу 16 милиона, колко пъти по-ефективно е това?!
За да заработят камерите на тола и за скорост е нужно да се добави само едно изречение в българското законодателство - че се разрешава на тол системата да правоприлага и за скорост. Това е. Само това изречение и държавата печели войната почти автоматично.
Затова умират децата ни. Затова я няма Сияна. Да сте чули някой да попита с каква скорост се е движел тира преди удара? Защо е загубил контрол? Ако е бил натоварен и само с 10 километра е превишил скоростта, много ясно, че ще изгуби контрол.
Ако работеха камерите на тола, щяхме да знаем със сигурност. Само че тук работи корупцията в МВР и децата умират. С едно изречение можем да ги спасим, но не го правим.
Ето това е в основата на войната на МВР срещу тол системата. Затова не помагат на колегите си, не отиват да заловят нарушителите нито за превишена скорост, нито за претоварване. Чувстват се застрашени и си пазят старото и познатото.
Едно изречение в законодателството или монопол на МВР и смърт по пътя.
П.С. Запазвам си правото да ви разкажа детайлите по-късно и далеч по-образно. Толкова образно, че и прокуратурата ще се разработи. Няма да имат избор.

















Защо трябва да убиеш някой на пътя за да разбереш, че ограниченията не са измислени просто, защото на някой му е хрумнало...
Истината е, че масово се превишава скоростта, но това не е само българско явление. Закони има, но не са виновни политиците, а задкормилното устройство!
Селските пръчки дето живеят за да дават газ на умрелите си 25 годишни щайги щот не ги знаят тея камери.
Единственият работещ метод е с не маркирани автомобили да се пускат катаджии да обикалят нон стоп по пътищата и да глобяват за всичко не да се правят на приятно разсеяни !!!
Толкова. С тоя маТрял ще е така. Който има възможност да се евакуира докато е време, защото промяна няма да има, дори и да се въведат тол камерите.
1. Корекцията на здп с понятието средна скорост е приет на първо четене! Въпрос на време е да бъде приет окончателно!
2. Не на всички пътища има тол камери!
3. Австрийската фирма все още държи сорс кодовете на софтуера за което ежегодно й се плащат права! А отчитането на средната скорост е промяна в сорс кода!
4. В момента започват проби в София за сертифицирането на камерите!
5. В законът за МВР е записано, че всички глоби свързани с здп отиват в бюджета на МВР! Което означава, че колкото повече нарушения се правят, толкова по високи заплати ще имате МВР!
6. МВР не е психолог! Спазването на здп е личен избор! Поради тази причина, свързана и с българския манталитет по пътищата ни ще продължават да умират невинни хора! За съжаление!
УПРАВЛЕНИЕТО НА АВТОМОБИЛ Е ОТГОВОРНОСТ! КАКТО РАБОТАТА А ВСЯКА МАШИНА!
да е по граничната ограда.
С бронировка `Лада` `Нива`,
на цар Тиква най ще му отива.
- Куче. Куче-касичка.
- Куче? Старомодно…
- Имаме модерни! Камера-касичка и шлем-касичка.
- Тази камера защо е зелена?
- Тя е тол-камера!
- Така ли? Нищо не пише?
- От пратката Е !
- Лошо! Лошо, гербарю…
- Седларов.
- Лошо, Седларов, лошо!
Много ясно че иска да си пробуха австрийдките боклуци и да си вземе комисиона ара в дясно