Абсурдите на жк „Възраждане”: Гаражи са магазини, а пред тях - безплатно паркомясто

Това е част от цялостния проблем в най-натоварения откъм брой автомобили бургаски комплекс
Колко гаража в Бургас се използват по предназначение и колко са превърнати в магазинчета и други търговски обекти? Този въпрос задава бургазлията Д.В. в писмо до Общинския съвет и кметската администрация. Такава статистика де-факто не съществува, но в действителност питането има отношение към случващото се в града, тъй като не само някои от гаражите, особено в жк „Възраждане”, не изпълняват своите функции, но и нещо повече - теренът пред тях се ползва безвъзмездно като парко място.
Д.В. очертава следната картина: Първо обектите от тип „гараж”, които се ползват за друг тип дейност, са много. И второ - собствениците на гаражи, които не се ползват като такива, настояват пред обектите им да бъде нарисувана жълта забранителна за паркиране маркировка, която реално представлява безплатно паркомясто, независимо от това дали обектът се ползва по предназначение, или е превърнат в търговски.
„Според мен, за да се ползват с правото си на достъп до гаража си, тря6ва да заплащат някаква малка такса за осигуряването на този достъп, поради споменатото по-горе. 3ащото често се ползват от „правото" си да паркират автомобил пред гаража си, тъй като общинската cлужба занимаваща се с премахването на неправилно паркирани автомобили не се самосезира за всеки един такъв неправилно паркиран автомобиn, акo не бъдат потърсени от собственика на гаража!”, пише в писмото си бургазлията.
Всичко това, разбира се, се случва на фона на друг тренд на имотния пазар - наблюдава се огромен бум в търсенето на гаражи. Цените са безумно завишени първо заради липсата на места за паркиране и второ - заради огромното търсене. Така например гараж в жк „Възраждане” към днешна дата можете да си закупите за „скромните” 40-45 хил. евро, а обикновено открито паркомясто - за между 15 и 25 000 евро. Месечният наем на открито паркомясто пък е на цени на север от 200 лв. на месец, като тук говорим основно за места във вътрешни дворове. Да намерите гаражна клетка в комплекса за по-малко от 500 лв. на месец пък е аналогично с печалба от тотото.
В същото време десетки гаражни помещения в комплекса, но и не само - някогашни малки магазинчета - стоят затворени, докато собствениците им чакат по-добри времена, за да ги отдадат на по-висок наем. Вместо да върнат изначалното предназначение на обекта и да печелят доста добре от тях. Тази липса на перспектива у някои от собствениците, както и обособяването на практически безплатни паркоместа пред тях, е част от цялостния проблем с паркирането в комплекса и града като цяло.




















Тази площ да се преустрои на тротоар с нормална широчина и паркоместа "Синя зона". Или да се изградят препятствия за да се ползва тротоара от пешеходци, а не за паркинг. Неправилно паркираните, в нарушение на ЗДП автомобили да се репатрират.
Ако има частни терени, то защо се павираха с обществени средства?
Паркиране и престой може да стават само в очертаните със синя боя парко места ... Такава е наредбата и закона ....
Пред гаражите е забранен и престой и паркиране
Аз такава цена не съм чувал
Има доста случаи на отдаден под наем гараж и пред него спира собственика с колата си. Естествено че не е правилно. В много от ситуациите пречат на останалите автомобили да преминават или да маневрират причинявайки затруднения или най-малкото скандали от рода "знаеш ли кой съм аз"!
Пример: ул. Екзарх Йосиф, Рилска, Средна гора, П. Каравелов........
Там явно живеят игралци с по 2 пишки и общината няма реакция. С години!
Стикер не се издава на лица притежаващи място за паркиране или гаражна клетка в урегулирания поземлен имот, на който е постоянния им адрес или са променяли предназначението на такива помещения.
Заявление за издаване на стикер се подават по образец до директора на ОП „Транспорт"
е 10 де 10
Откри топлата вода