Как двама бургазлии осъдиха за 3 хил. лева Уизеър за закъснял полет до Будапеща
В сумата са включени освен обезщетенията по европейския регламент, така и разноските, които те са направили, за да си върнат парите
Районният съд в Бургас се произнесе по дело, заведено от двама пътници срещу авиокомпания „Уиз Еър Унгария“ за обезщетение за закъснял полет. Това показа проверка на Флагман.бг в масивите на съда.
Между кориците по делото пишеше, че Ю. Н. С. и Н. И. С. са претендирали по 488,96 лева всеки заради над тричасово закъснение на полет W6 2479 от Будапеща до Бургас на 22 юни 2024 г.
Според Регламент (ЕО) № 261/2004 на Европейския парламент и Съвета, при такова закъснение авиокомпанията е длъжна да изплати компенсация, но до завеждането на иска плащане не е извършено.
По делото се посочваше, че „Уиз Еър“ първоначално не е дала отговор в предвидения по закон срок. Въпреки това, впоследствие компанията призна иска и изплаща всички дължими суми. На 17 януари 2025 г. компанията е превела общо 3076,92 лева, които включват 977,92 лв. главница (по 488,96 лв. за всеки ищец), 79 лв. законна лихва, 1010 лв. разноски за заповедното производство и 1010 лв. разноски за исковото производство.
След направеното плащане, ищците са подали молба на 10 февруари 2025 г., с която са потвърдили получаването на сумите и поискали делото да бъде прекратено при условията на признание на иска. Те признаха също, че авиокомпанията е покрила и адвокатските им възнаграждения – по 960 лева за всеки етап от съдебната процедура (заповедното и исковото производство).
Съдът прие, че след като ответникът е платил всички дължими суми по време на съдебното производство, исковете вече са неоснователни.


















1.Lufthansa
2.Wizzair
3.Bulgarian Air
4.Ryan Air