Най-популярният продукт на Volkswagen е... наденичка
Но струва ли си?
Най-популярният единичен продукт, слизащ от производствената линия на Volkswagen, е дълъг почти десет инча и се предлага намазан с гъст червен доматен и къри сос.
Клиентите не могат да му се наситят. Миналата седмица германският производител на автомобили обяви, че гражданите са закупили рекордните 8,5 милиона от прочутите му къривурст колбаси миналата година – почти толкова, колкото общият брой превозни средства, продадени от компанията.
„Къривурстът на Volkswagen отдавна е нещо повече от лека закуска – той е култ!“ обяви Гунар Килиан, член на управителния съвет на компанията, в социалните медии. „Volkswagen означава иновации – на две, четири и много други колела и да – също и в чинията!“
Къде по-добре да опитате този уникален немски принос към световната кухня от Волфсбург, град в северната част на страната, който е синоним на автомобила на хората от основаването на марката през 30-те години на миналия век?
Volkswagen currywurst оглавява менюто в ресторанта на самообслужване Tachometer в Autostadt, футуристичен крайречен комплекс от 70 акра, където хората идват, за да вземат новите си VW, Audi или Seat, или просто да посетят изложби, посветени на автомобилите.
По време на обедно посещение миналата седмица всички, с изключение на шепа клиенти, отделиха €10,90 (£9,29) за оригиналния джъмбо свински вурст, сервиран в собствен специален съд с форма на наденица и придружен от чипс, полят с майонеза или кетчуп.
Има и вегански и говежди версии, докато онези, които искат да повторят изживяването у дома, могат да вземат пакет от пет за €9,99 — с думите Volkswagen Originalteil (оригинална част), щамповани с бели букви върху оранжево-кафявата им кожа. Класическата версия дори има собствен номер на част, 199 398 500 A, за тези, които искат да поръчат такава заедно с ново външно огледало или запалителна свещ. Бутилките сос се купуват допълнително.
Но струва ли си? Екип на The Times решава да тества наденичката. Коренспондентът на изданието Питър Конради описва консистенцията на деликатеса като мека, граничеща с калмари, докато вкусът на месото, макар и с лек опушен привкус, беше почти напълно заглушен от соса.
Според него вкусът на Volkswagen currywurst е малко по-различен от анонимните му братовчеди, които се продават на щандовете за колбаси из цяла Германия.
Но Конради се чуди дали нещо не липсва, което да допълни усещането за неговото английско небце. Затова той се обръща за помощ към Хартмут Греде, на 75 години, и Илона Щойбер, на 66, които хапват чинии с къривурст на съседна маса, докато чакат да вземат новата си кола.
„Ядем ги, защото сме тук“, каза Щойбер, която призна, че предпочита тези, които купува от месаря си у дома в Касел. „По-груби са. Като кайма."
Но все пак двойката беше купила пакет, който да вземе със себе си.
„Беше добре, но моите са по-добри и по-сърдечни“, засмя се Маркус, друг ресторантьор, който случайно управлява гастропъб в Дуисбург, на няколкостотин мили на запад в Северен Рейн-Вестфалия, където къривурст също присъства в менюто.
Колбасите на Маркус, в съответствие с местните обичаи в неговата част на света, са братвурст; вариантът на Volkswagen, типичен за тези в Долна Саксония, в която се намира Волфсбург, се прави с флайшвурст, който има различна текстура.
„Освен това правя подходящ къри сос, който е по-рядък. Това е вид по-гъст кетчуп с къри" добави той пренебрежително.
За разлика от това, Харалд Крацер, прекарвайки един ден в Аутощат с приятел, беше истински фен – както и синът му, който развива вкус към марката Volkswagen, докато се обучаваше да стане продавач на автомобили. „Приятели му от цялата страна му изпращат пари, за да купи от колбасите и да им ги изпрати“, каза той.
Който и да го е разбрал правилно, няма съмнение, че ястието се е превърнало в неизменна кулинарна сцена на страната след изобретяването му през 1949 г. от Херта Хойвер, берлински готвач, който използва кетчуп, къри на прах и вероятно дори сос Worcestershire, получен от британски войници.
Смята се, че всяка година се продават около 800 милиона, поставяйки деликатеса на едно място с другата страхотна немска основна храна - дюнер кебапа.
Volkswagen, който дълго време управляваше ферми, за да изхранва работниците си, за първи път предложи къривурст в работните си столове през 1973 г. и популярността му изведнъж стана толкова голяма, че компанията започна да го продава и на обществеността.
Ястието беше извадено от менюто в централата през 2021 г. в знак на подкрепа към веганството. Но това недоволство провокира намесата на бивщия канцлер Герхард Шрьодер, като след това последва свистене на спирачки и бърз обратен завой.
Компанията изглежда малко вероятно да повтори същата грешка. Въпреки че продажбите на неговите автомобили и ванове продължават да намаляват пред лицето на китайската конкуренция, изглежда, че къривурстът бележи успех.
В публикацията си Килиан намекна, че е на път да се появи нов вариант, но с тайната, която традиционно придружава пускането на нови модели, той не издаде малко, освен че ще бъде „също толкова вкусен“ като съществуващата наденица.
Източник: Днес.бг






















Това е то германия днес. Факт!