„Райънеър“ в битка с концесионера на летище Бургас заради високите такси

Авиокомпанията заплашва да спре разширяването си, ако таксите не бъдат намалени
Най-големият нискотарифен авиопревозвач в Европа „Райънеър“ отправи остри критики към концесионера на летище Бургас „Фрапорт Туин Стар Еърпорт“ АД заради високи такси, които спират разширяването на авиокомпанията в региона.
На пресконференция в София представители на „Райънеър“ заявиха, че са готови да инвестират над 1 милиард долара и да открият нова база в Бургас, ако обаче концесионерът намали таксите. Освен това компанията призова българското правителство като концедент да се намеси и да регулира работата на оператора.
Ремонт на летището в Бургас поставя под въпрос полетите през лятото
В момента летище Бургас е затворено заради ремонт, а не е ясно дали ще отвори навреме за началото на летния сезон. Това допълнително затруднява авиокомпаниите, които искат да увеличат полетите си до морския град.
Според „Райънеър“, Бургас и Варна вече отбелязват сериозен спад в трафика, докато в София има ръст заради по-благоприятните условия.
Търговският директор на „Райънеър“ Джейсън МакГинес подчерта, че високите летищни такси в България спират развитието на авиационния сектор и затрудняват възстановяването му до нивата от преди пандемията. Той посочи, че в редица европейски държави, включително Хърватия, Босна и Херцеговина и Полша, таксите са значително по-ниски, което прави тези пазари по-привлекателни за авиокомпаниите.
„Райънеър“ представи амбициозен инвестиционен план до 2030 г., който предвижда удвояване на пътническия трафик до 6 милиона души годишно, базиране на 10 самолета в страната, създаване на втора база в Бургас и разкриване на над 180 нови авиационни работни места.
Бургаското летище е затворено, а един друг терминал се развива с бързи темпове
Авиокомпанията обмисля да изгради втора сезонна база на летище Бургас, ако концесионерът намали таксите. В противен случай, предупреждават от „Райънеър“, полетите до града може да останат ограничени, а туристическият сектор да бъде засегнат.
Компанията обяви и разширено лятно разписание за 2025 г. – най-голямото досега, с над 350 полета по 43 маршрута и очаквани 2,9 милиона пътници. Към мрежата се добавят нови дестинации като Франкфурт-Хан и Пиза, а популярни маршрути, сред които Катаня, Дъблин, Родос и Рим, ще бъдат допълнително засилени.
За изпълнението на тези планове „Райънеър“ ще базира четири самолета в България, като определя това като инвестиция от 400 милиона долара в местната икономика, която индиректно ще подкрепи 2 500 работни места. Авиокомпанията настоява за дългосрочно замразяване на летищните такси и създаване на стимули за растеж.
В противен случай България може да остане на заден план в сравнение с конкурентните пазари в региона, а летище Бургас да продължи да губи потенциален трафик.

















"Те така спряха и круизните кораби." - и какво ще правят круизните в Бургас бе?!
Поне алкохолът да беше два пъти по-евтин, а к'вите да си струваха...
"Алчността ви ни превърна в страна от 4тия свят." - ц. Некадърността ви и про'с'тотията ви да гласувате за ЕС да ви каже на два!
"Държавата трябва да развали концесията на Летище Бургас. Само с друг оператор ще потръгнат нещата." - нали гласувате скате немци бе?
Какво не ти харесват немците?
Фрапорт е параван зад който се крият бившите ВКРета от соца. Комунистическата мафия е завладяла Франкфурт и провинция Хесен!.
"Факт"!
Държавата да разкара немците от летище Бургас.
ПП. Нали искате немски инвеститори? Какво ревеш?
рйънеър е най-голямата авиокомпания в Европа.
Факт!
ПП. Нали искате да се евроинтегрирате? Какво ревеш?
Немци..Фрапорт..Рекети безкрай за наша сметка
места за туристите" като Рим,Майорка,Миконос и Анталия ама НЕ са