Няма желаещи да строят магистралата Бургас – Варна
Инвеститорският интерес е насочен към Русе – Свиленград, където печалбата може да стигне 2,5 милиарда лева
Магистрала, която да свързва Бургас и Варна, не може да се изгради чрез публично-частно партньорство. Инвеститорите не проявяват интерес към нея, тъй като трафикът не е достатъчен, за да могат чрез пътни такси да се възстановят инвестираните средства, каза днес в bTV министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова.
Мощни компании от Китай, Катар и Оман обаче виждат перспектива в изграждането на 300 км скоростен път или магистрала от Русе през велико Търново до Свиленград през Велико. Така европейският коридор номер 9 ще стига до Истанбул и ще свързва по-бързо Босфора с "Дунав мост", а оттам с Европа и Русия.
Според регионалния министър, изграждането на скоростен път ще струва около 1 милиард лева, а на магистрала – 1,5 милиарда. Тези пари обаче могат да се избият, тъй като оттук трафикът е много натоварен, а 50% от него се пада на тежкотоварния транспорт. При такса от 10 – 15 лева инвеститорът не само ще възвърне вложените средства, но и ще може да реализира солидна печалба от 2,5 милиарда лева при една 30-годишна концесия, смята Павлова.
Тя обеща от 1 юли да се стига по-бързо до морето, тъй като тогава гарантирано ще бъде пуснат участъкът от магистрала „Тракия” до Сливен. Павлова обаче изрази надежда, че в този срок магистралата ще е готова и до „Петолъчката” и потвърди, че месец по-рано ще бъде „отпушен” и пътят до Южното Черноморие, след като бъде открита отсечката Бургас - „Меден рудник”.