СКАТ е четвъртият по големина играч в ТВ-разпространението у нас
Лидер в областта е „Булсатком“, следван от „Близу“ и БТК
Бургаската телевизия СКАТ е четвъртият по големина играч у нас в областта на телевизионното разпространение с 3,1% от абонатите, съобщава „Капитал“. Лидер в тази област е "Булсатком" с 35%, следван от "Близу" с 18.5%, БТК с 5.1%. На пето място е "Опти Спринт" с 2.6%, следван от М Sat с 1.9%. Гигантът "Мобилтел“ е едва на 16-ото място с около 1 на сто от абонатите, макар преди повече от година да замисляше амбициозна програма в тази област.
Същите оператори са важни играчи и на пазара за доставка на интернет. Там лидер е ADSL-ът на БТК с 22%, 15% има "Близу", 9% - "Мобилтел и 6% - "Булсатком". Следващите в класацията са с едва малко над 1 на сто.
„Близу“ е дружество, създадено през 2010 година от сливането на "Евроком кабел" и "Кейбълтел" - операторът, който в Бургас разпросдтранява ТВ-микс. Двете фирми бяха купени от базирания в Швеция инвестиционен фонд EQT V за 120 млн. евро. „Близу“ стана важен играч на интернет пазара у нас, след като само за последните две години инвестира по над 25 млн. евро в интернет достъп, фокусирайки се изцяло в големите градове, пише „Капитал“, цитирайки техническия директор на компанията Васил Щонов.
Като трети силен интернет играч у нас се очертава „Булсатком“. „Само за 2011 г. сме инвестирали между 10 и 12 млн. лв. в изкупуване на интернет мрежи", казва пред вестника търговският директор на сателитния оператор Тинко Тотев. По думите му компанията е погълнала досега мрежите на около 15 кабелни оператора в страната, от които десетина са по-съществени, като столичната "Люлин нет".