Гавра, наречена "Парижката Света Богородица" в мизерната зала 1, олицетворяваща културата у нас

Евтината бутафория напомняше повече на цирк, отколкото на оперно-сценично изкуство - бяха спестили пари от оркестър, озвучаване, субтитри, пяха на синбек
След като трупата на френския мюзикъл "Парижката Света Богородица" натовари на петте си тира реквизита тази сутрин и отпътува от българската столица, трябва да кажа, че представянето им у нас бе пълна бутафория и подигравка с българските ценители на музиката. Това беше голяма обида за зрителя.
От 6 до 11 февруари, в 8 представления, в пълната зала 1 на НДК никой не посмя да извика, че всъщност "царят е гол".
Веднъж завинаги трябва да престанем с характерното за нас чуждопоклонничество и снобария да замълчаваме, когато ни се поднася очевиден боклук за шедьовър щом сервитьорът е с гръмко име на нещо познато от запад.
Истината е, че продукцията, която бе представена у нас като оригинална и титулярна и т.н., беше твърде евтина, за да се платят билети с цена от 80 до 200 лева. Подчертаваме, че зала 1 на НДК с нейните 3380 места бе през цялото време пълна след мощната реклама по БНТ и социалните мрежи, че ще видим на сцената нещо изключително за първи път. В събота и неделя артистите "работиха на две смени" - от 15 часа и от 20 часа.
Войната на блондиките тресе НДК
Каква е истината?
От елементарно уважение към зрителя постановчикът трябваше да преведе на български със субтитри френските текстове на песните. Липсваше задължителният за залата оркестър, което беше огромна плесница за всеки уважаващ себе си любител на класическата опера и мюзикъла. Нещо повече в подкрепа на това твърдение - на финала на всяко представление композиторът излизаше редом с участниците и твърдеше, че продукцията била съвсем близко до класическата опера, заради живите изпълнения на вокалите.
Участниците пяха на синбек. Много е вероятно обаче някои от тях дори и да не са си правили усилие да натоварват своите гласни струни и да са били включени на плейбек, което дори и най-професионалното ухо не можеше да долови. Причината бе, че озвучаването бе под всякаква критика.
След скандала с театрите: Финансова афера за 100 000 лв. и в НДК
Музикалната интерпретация следваше класическия роман на Виктор Юго до известна степен само в първо действие, колкото да различим главните герои, след което циганските танци с повей на рап не пресъздадоха каквото и да е внушение за връзка с повествованието, самите герои и слабото им пеене на сцената също.
Тя е новата шефка на НДК и е специалист по...отваряне на чакри
Лъжа е, че реквизитът бил 170 тона, защото на сцената ясно се видя всичко, което е нужно и можеше ориентировъчно да се прецени, че няма тежест даже и 100.
Единственото достойнство на отегчителния двучасов спектакъл с 15 минути почивка бе оригиналното иновативно осветление на сцената.
За добавка публикувам отвратителното състояние на оборудването в най-престижната зала, олицетворение на културата в България, защото картината е повече от мизерна. Поне от 5 години насам зала 1 крещи за ремонт, но очевидно никой от изредилите се в това време трима министри не се е заинтересувал от задълбочаващия се проблем.
Министър Атанасов призна, че хич го няма, а културата го пита с какво се друса
Чудо е, че все още не са заведени съдебни дела срещу стопаните на НДК от зрители, които се препъват в оголените кабели, стърчащи по пода с изръфания и лекьосан мокет.
Подлакътниците и облегалките на столовете са не само стари и мръсно гнусни. Дамите, които са дошли с официален тоалет одират скъпите си облекла за стотици левове, защото стърчат железните арматури по седалките. Толкова наслоена кир и нагла безстопанственост не може да се види дори и в най-западналия салон на някоя африканска държава.
Министърът на културата не си говорел със заместниците си
И накрая, за сравнение, да знаете, че мюзикълът "Парижката Света Богородица" на Старозагорската опера, постановка отпреди 2 години, е на светлинни години пред невзрачната халтура на френски, показана в НДК в началото на февруари.
В Стара Загора аналогичното произведение включваше 250 участници - с хор, балет и истински оркестър.
Флагман.бг ви препоръчва да видите това представление, за да го сравните със сурогата, показан от неизвестна трупа, напомняща с циганските си ритми и песни повече за цирк Дьо Солей, отколкото за класика.

където бе моето място, в тази ареа цената на билета бе 200 лв.



чудо е, че още няма разбита физиономия на някой спънал се в суматохата зрител, преминаващ през реда и търсещ своето място




















Ето и оригинала….
Но повечето хора останаха да гледат докрая и явно им хареса, както се вижда и от коментарите. Нормално е, предпочитанията и сетивата ни са различни.
Не разбирам и не мога да дам оценка на мюзикъла - билетът ми беше подарен, слушам предимно друга музика. Излязох си заради липсата на оркестър, което е недопустимо за този жанр, и заради ужасния звук от високоговорителите в НДК, който разваля повечето представления в тази зала. В тази огромна конгресна зала се правят често опити за концерти със симфонични оркестри и ефектът е същият - пращене, бръмчене и бучене от високоговорителите, вместо чистия акустичен звук от инструментите и вокалите, какъвто чуваме в оперните и концертните зали.
Звукът е направо объркващ - чуваме от десните високоговорители цигулкикте, които всъщнсост са вляво, настъпва пълно акустично объркване. Но повечето хора не забелязват това и аз не го коментирам с тях, за да не разваля удоволствието им. След като музиката радва хората, значи всичко е ОК :)))
Според мен НДК е супер за естрадни изпълнители със собствено озвучаване, както и за конгресни мероприятия, но не става за класическа музика, оперети и мюзикъли. Дори летният театър в Бургас е с по-добро озвучаване, когато няма оркестър (напр. Лебедово езеро през лятото), а нивото на Jesus Christ Superstar на Старозагорската опера с Керана и т.н. и истински оркестър не отстъпваше на няколкото мюзикъла, които съм гледал в зали в Лондон и Ню Йорк. И там залите са доста вехти, лондонските дори са с много тесни столове (дори и в операта им има странични секции с пейки, където се притискаш към съседите си), но не са мръсни и кирливи като иначе големите и удобни кресла в НДК.
Гледах НДДП на 8 февр. от предните редове на партера и мога да твърдя с абсолютна сигурност,че изпълнителите си пяха на живо.Аз лично нямах нужда от субтитри,предварително прочетох либретото ,изгледала съм в нета мюзикъла с превод.Беше върховно преживяване! Всички изпълнители се раздадоха на макс.Правилно Лавоа беше казал,че всеки пък когато излязат на сцената го играят с радост и го изживяват.Във видеата с оригиналната постановка също никъде не се вижда оркестър...В момента се играе в Събрия,и на клиповете от там също е без оркестър,както и преди това от китайските. Аз лично се наслаждавах с всичките си сетива,както и целия партер наоколо на представлението в 20ч на 8 февр.Беше толкова тихо ,все едно беше празна залата.Край мен имаше и деца,дори и те не мръднаха през цялото време,глезаха с огромен интерес. Не ми помрачи удоволствието нито липсата на ескалатор,нито овехтелите седалки в зала 1.Но съм съгласна,че тр. да се направи ремонт ,да се обнови не само залата а целия НДК.
Да не мислите, че е лесно да се почистват тези хиляди седалки. Носенето им на приходи е достатъчно.
БОГОРОДИЦА,, с А КУИН и Д ЛОЛОБРИДЖИДА. Такива шедьоври
пренесени на сцена са отврът!
Кво са разбрали не е важно.
Важното е да изглеждат умнокрасиви.
Нищо Християнско няма в този бардак.
Опитът Ви да критикувате световно призната пиеса, която вече две десетилетия триумфира на сцените по цял свят, не Ви прави по-ерудиран или компетентен. Напротив – ефектът е диаметрално противоположен, разбира се, това вероятно Ви убягва.
А що се отнася до Вашата платформа – моля Ви, спестете ни напъните си в сферата на културата. Върнете се към истинския си занаят: евтини сензации, скалъпени хороскопи и журналистика на нивото на квартален клюкарник. Продължете с шедьоври от рода на „Ракът да внимава с флирта, а жените да се пазят от свалячи“ или „Млада фолк фурия влезе в Един за друг“ – защото, честно казано, байганьовщината Ви отива далеч повече, отколкото културната критика.
Отдавна сме една бутафория , буфсинхрония.....
Простотията ще затрие света!
В добавка искам да спомена за "Газовата камера" на последните редове под балкона - без вентилация и поне 28 градуса топлина.
Най-разочароващото за мен беше качеството на звука - липсваха няколло хиляди херца от горния регистър....представлението е мюзикъл все пак бе хора..И липсата на субтитри също...една листовки с резюме на песните (евтиния вариант) е излагация. Поне да бяхме разбрали какво се случва през тези два часа...
Версията в ю-тюб е пъти по-добре от към звук. Иначе постановката и декорите са същите.
Ако написаното в статията беше истина, дали щеше това да е така?
Адмирации към коментари 16,17 и 18.
По отношение на спектакъла "Нотр Дам", повтарям "Нотр Дам", а не "Парижката света Богородица", единственото, което мога да кажа е, че спектакълът беше ВЕЛИКОЛЕПЕН! Дори и без оркестър, и с минималистични декори (както е и в оригиналната си версия)!
Започвам да си мисля, че авторката просто е решила да си заработи някак си хонорара или да се опита да вдигне рейтинга на сайта, като излее една кофа помия върху нещо, от което явно и грам не разбира!
.Един млад човек да каже нелицеприятни истини.Такъв салон при Тошо нямаше и в най-затънтеното село.Аз съм човек живял на село през 70-те години и при ремонта на читалището в село от 800 души имаше салон с тапицирани седалки за 200 лв. на стол.Милс, тъжна родна картинка.
Името си може да промениш, но си миришеш на шестолъчка.
Нищо парижко не ме вълнува.
Нация която е открила банята едва презз 19 век, няма на какво да ме научи.
Докато тук сме ядяли с нож и вилица, там още са си чешели въшките под перуките.
Ходѝ се гръмни някъде, слуга на шестолъчките!
Всичките ашкенази на цървули си воните.
Познах а?
Все искате да си съдите собствения народ.
Все искате да стреляте по собствения си народ.
Все искате да подчините другите българи на собствените си мераци
Българи, които си мечтаете да сте еничари.
Но винаги ще останете малцинство, което в момента, в който посегне на българин, ще гниете или в затворите или в канавките
А българинът не е Ганя!
Ганя сте тази шепа кресливи многознайковци, които толкова обичате да претендирате, че сте по-интелигентни от колкото РЕАЛНО сте и точно така доказвате колко слабоумни сте в действителност.
Интелигентния човек разбира, че има неща, които не разбира.
Интелигентния човек разбира, че за всичко си има причина и тя може да е в нещо, което не се вижда.
Интелигентния човек разбира, че във всяка сфера, в която той няма опит, работят хора, които са прочели повече от него.
Лонг стори шорт - докато вдигаш врява кой си е...л, ще си е...ш само ръцете и ще си прекараш живота в мрънкане против хора, които не разбираш, ама са ти виновни за собствената тъпота
Колкото до спектакъла на Старозагорската опера, да, добър е, но не това, че е преведен на български, го прави такъв. Дори е стряскащо в началото и на места звучи пошло. Но пък е на достъпни цени, та нека критиците на френския спектакъл да ходят на български, какъв им е проблемът?
Като в математиката - * - = +
Истинската болест са българяните, както ги нарича Вацев.
Те винят за всичко ГАНЯ.
Ганя е мързелив.
Ганя е грозен.
Ганя е недоучен.
Ганя е проZт.
Царят е гол, но ѝ Ганя е гол!
Нация от УМНОКРАСИВИ.
Ганя е виновен за прехода и за батака.
Батак от който умните 35г не можаха ни изкарат и все някой на иZток им е виновен.
Оправданието е като задника, всеки го има да, но не на всеки му е цъфнал като твоя.
Да лонг стори шорт - е..л съм ти майката в гроба! На теб, на него, на нея. Народен съд и дано този път, е до девето. Нито едно комунистче-марксистче-предоядисан-атлантик да не остане на тая земя. Така омразна ти!
Остави я ти историята на сцената, Бай Ганьо ще ти обясни как се организира пиесата, реквизита, транспорта, озвучението.
Нация от СПЕЦИАЛИСТИ
Никой няма такова прекомерно самочувствие като бай Ганьо.
И накрая дори не разбира защо го наричаш бай Ганьо
Иначе изпълнението на Гару повече ми харесва.
" журналист"! Ами, учете го този френски бе, журналя!
1."Евтината бутафория" , за която сте писали вече е 25 години на сцена и пълни залите в цял свят. Може би е трябвало преди да платите 200лв. за билет да се информирате малко повече.
2. Относно субтитрите, в рекламите на мюзикъла беше написано, че песните ще бъдат изпълнени на ФРЕНСКИ ЕЗИК. Зрителят решава дали да посети този чуждоезичен спектакъл.
3. Озвучаването, дали са пели на синбек, или плейбек , беше уникално. Явно вие в това време сте били заети да снимате, което не смятам, че е редно.
4."Циганските танци с повей на рап" може би не са Ви харесали, защото това, на което само сте присъствали, са били сватбите в с.Зайчар и околните села
на Айтос. Голите до кръста акробати не са Ви харесали, защото може би не са обичайните бургаски татуирани батки.
5.Реквизитът: На кантара ли стояхте и мерихте 5-те тира с оборудването. Това е доста несериозен коментар.
6. Зала 1 на НДК плаче за основен ремонт, но за това не са виновни публиката или гостуващите артисти. Има достатъчно много бургаски депутати в новото народно събрание към които да се обърнете.
7. Композиторът излизаше след всяко представление, което е достатъчно уважение към публиката.
Аз също присъствах и може би кирта от врата ви е била от мен, защото аз бях на 8-ми ред :) Целта на статията Ви е явно да се изфукате, че сте ходили до столицата и сте дали 200лв. за билет :) Препоръка отидете на Дока в петък или събота там е луксозно и изпълнителите са на ниво.
Светозария, това ли ти е морала, та да плюете другите.
Флагман са си хейтърска медия, но точно с тази статия съм дълбоко склонна да се съглася и казвам склонна просто защото мюзикъа ПСБ не съм го гледала, но гледах "Фантомът от операта", чието представяне беше на ниво от гледна точка на изпълнения, оркестър, субтитри, ефекти и т.н. А тук щом не е имало оркестър...направо си е халтура...
За състоянието на НДК няма какво да се каже. Потресаващо е просто! След Фантомът на операта и Нотра Дам... със сигурност са събрали пари за сериозен ремент. Дано се случи. Не вярвам де, но.... все пак.
Иначе не зная как авторът е преценил тежестта на реквизитът :) Явно се занимава с логистика.
Иначе впечатляваща беше постановката. Впечатляващи бяха танцьорите. Впечатляващ беше декора и осветлението.
Царят не беше гол. Дори обратното!
Пишете името на автора когато сте толкова гръмки :) Все пак нека знаем кой имаше смелостта да напише това :)