За да се отпуши Бургас: Синята и зелена зона стават 2 лева на час

ЦГЧ, "Възраждане" и всички зони около морето са препълнени с автомобили
Цените на синята и зелена зона в Бургас най-после ще бъдат актуализирани до характерните нива за другите основни икономически центрове в страната като София (2 лева/час), Пловдив (2 лева/час), Варна (2 лева/час). Дори в Благоевград от февруари ще се плаща по 2 лева на час.
Проверка на Флагман.бг показа, че на 15 януари в портала за обществени консултации е качен Проектът за изменение и допълнение на Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Бургас, който предвижда промяна на таксата. Публикуването на проекта за Наредба е първа стъпка за нейната промяната, предстои публично обсъждане и разискване на предложението в Общинския съвет на Бургас.
Мярката е напопулярна и разбираемо ще вбеси доста шофьори, но целта е да се отпуши центърът, който е затапен от автомобили и спирането е невъзможно на практика навсякъде. И може би е за добро.
Какво е предложението
Цената за почасово паркиране както в Синята, така и в Зелената зона скача от 1.30 лв./час до 2 лв./час, с ДДС. 14 години след въвеждането й тя беше увеличена едва миналото лято - от 1 лв. до 1.30 лв. С промените в наредбата сега се предлага и нов метод за таксуване - 30 минути за 1 лв. Ще можете да си закупите карта за паркинг автомати, която за 100 лв. ви осигурява 100 часа, ще има и електронен талон за паркиране във всички зони, на стойност 15 лв. на де В Зелената зона се запазва и уикенд пакетът, който е на стойност 40 лв.
Защо се налагат промени
Зоната за платено паркиране в Бургас съществува от септември 2010 г. Тя бе въведена, за да облекчи тогава вече трупащият се проблем с паркирането в града и този ход беше успешен в началните години. През 2010 г. минималната работна заплата обаче беше 240 лв., а 1 час паркиране в зоната струваше левче. С други думи, една МРЗ „купуваше” 240 часа престой в зоната или 30 работни дни.
Към 2025 г. МРЗ е 1077 лв., а цената на платеното паркиране не е променена и съответно сега, сравнено с преди 15 години, да паркираш в ЦГЧ на Бургас излиза повече от 4 пъти по-евтино.
Според тази сметка, настоящото увеличение дори не успява да настигне инфлацията. Защото при 2 лв. за час, реално зоната сега ще излиза 2 пъти по-евтино, отколкото беше през 2010 г. Но пък има шанс този ход поне малко да промени в по-добра посока случващото се с хаоса на паркирането в Бургас.
Бургазлия изригна: Пускайте Червената зона незабавно, 2 лв. на час и до 3 часа престой
Както Флагман е писал и преди, засега планове за въвеждане на т.нар. „Червена зона” в морския град остават на заден план. Таква идея имаше и е много вероятно в някакъв момент тя да се осъществи, а именно - в определени зони на града да се ограничи правото на паркиране до няколко часа.
Паркирането в града е невъзможно
Местата започнаха да изчезват дори в по-крайните квартали на Бургас, като често паркирането се превръща в кауза пердута не само в жк „Възраждане” или ЦГЧ, но и дори в „Славейков”, „Зорница” и „Изгрев”. Оплаквания вече има дори и от жк „Меден рудник”. Градът не е пренаселен, а пълен с автомобили.
През 2022 г. в интервю за Флагман тогавашният директор на ОП „Транспорт” Андрей Рунчев, настоящ народен представител, обясни, че областния център има регистрирани 120 000 автомобила. Официално! Реалната бройка обаче е по-голяма, може би по-близко до 200 000, тъй като лизинговите коли не влизат в статистическите данни. Това е информация от 2022 г. - преди 3 години. В същото интервю Рунчев разкри още, че броят на автомобилите се повишава с 1500 годишно, което означава, че числото в момента вече е с около 5000 повече. И това е процес, който скоро не се очаква да спре.
Андрей Рунчев: Около 200 000 автомобила има в Бургас, броят им расте годишно с около 1500
При население от приблизително 200 000 човека в Бургас, 37 000 от които са непълнолетни по данни на НСИ, това означава, че на практика за всеки жител на града има по един автомобил. Колкото хората, толкова колите. Това е абсолютно непрактично в който и да е град. А изобщо официалната статистика не измерва колите на хората, които не са от Бургас, но трайно живеят тук. Според данни на украинската общност, например, има над 12 хил. украинци, които са се настанили в Бургас след избухването на войната. Повечето от тях имат собствени автомобили.
Общоизвестен факт е, че поне 10 хил. души има и от Ямбол и Сливен, които също не са промени адресната си регистрация. Няколко хиляди са и хората от вътрешността на страната.
На практика тази ситуация не може да бъде „спасена” какъвто и външен контрол да се въведе. Увеличението на цените на Синята и Зелената зона в Бургас е крачка към решаването на проблема, но недостатъчна. И докато бургазлията не се научи, че 3 коли на домакинство са безсмислени, че има градски транспорт и че практически всяка дестинация в града е на пешеходно разстояние от центъра - паркирането ще е адът, който е и сега.


















12 и 11 автобус пътува от комплексите за НИКЪДЕ. Единствената допирна точка с центъра е спирка гарата. За сметка на това по новия маршрут се пътува доста дъъългооо. Прекратете този глупав експеримент и върнете автобусите по Ботева.
Места за паркиране няма не защото е евтино, а просто защото са заети от живеещите в центъра - презастроиха целия град и сега се правят на утрепани.
А работното време проверите ли го?
Синя зона Варна - Обща информация
Работно време: от 9:00 до 20:00 часа от понеделник до неделя.
Това означава и през почивните дни...
Затова тези градове, се развиват, а Бургас е на 14 място...
Колите които виждаш макар и стари плащат и са с равни права като нас.
Предполагам си поредния скъсаняк, който кара служебна баничарка...
Имам опит с подписите, по моя инициатива събрахме над 150 подписа и това, което исках го постигнахме.
Повярвай ми този път подписите, ще са хиляди точно заради подобни жалкари като теб!
Точно такива нищожества страшно ме мотивират и нищо неможе да ме спре да постигна целите си!
Събирай за синя зона, мухльо!!!
Не за да се отпуши, а някои да се нагушат. А после може и да се напушат
Наблюдавам и друга тенденция, масово фирмите не осигуряват на реална заплата служителите си, което смъква Бургас надолу в статистиките за средно заплащане. За туй Кмета също няма смятам вина, а е до съзнанието на бай Ганьо, който няма възпитание и национално отговорно самосъзнание в чутурата, а само мисли как да прееВе държавата и системата.
Аз пък искам зоните да станат денонощни 24/7 и всички да си регистрират колите по адрес.
За първа кола да е стандартната месечна такса абонамент, за втора с 50% отгоре за трета 100%.
Всеки който е с чужд номер и не плаща данъци в Бургас ще има много здраве, да си плаща зоната за паркиране съгласно тарифата! Сега пред блоковете пълно с коли с номера У, СН, РР, ТХ и др.,
И да, имам три гаража и само една кола. Но съм ги дал на приятели да си паркират колите вътре, защото нямат къде.
:)
Време е някой да поеме инициативата,
И този някой, ще бъда аз!
Писна ми да живея в град на хауса и бездействието!
Единствено трябваше да сложите кавички на "просветлихте" и "големи заблуди"!
Хубава вечер Янев!
Всяка година се правят стотици НОВИ паркоместа за автомобили!
Работната заплата, пък било то и средна НЕ зависи нито от Кметя, нито от който и да е общинар,но трябва мозък за тая работа. Вярно е, че Митята се оля в много неща и вече се помисли за много велик, ама нещата зависят от дурго, за което трябва повече време за обяснение и разбиране, особено от личност която е много назад с основните познания за устройството на една макро и микро икономика...
Проблемът е решен.
Не се търси мнението на гражданите.
Общината , кмета, Оп транспорт и т.н. Всички знаят, че над 50% от проблема са служебните коли и липсата на контрол над зоните!!!
Една служебна кола се паркира в петък слодобед и стои там до понеделник!?
Това е БЕЗОБРАЗИЕ!
господата отговорни:
За пример Варна, синята зона работи и събота и неделя... тук там може да се види служебен автомобил.
Лично съм виждал да поставят скоба на кола по малко от час преди изтичане на зоната вечер.
В Бургас минават веднъж, а понякога и не минават.!
Да се сложат gps-и на служителите и да се следи стриктното спазване на правилата, а те са за всички.
Тук не се търси проблема, тук се намират оправдания.
Земята е общинска!
Може ли да го осмислите или ви трябва обяснение? Тя е за ползване от всички, не само от единици избрани, които си мислят, че паркомястото пред блока е тяхно за вечни времена и толкоз...
Наблюдавам, че скъсаняци, дето живеят като скотове в някаква 60-70 годишна панелка, си накупили по две-три коли и реват като разпорени гейове, че нямало къде да паркират. Еми няма да има, щото когато е строен блока ви, във входа ви е имало на етаж по една кола, а сега са по десет!
Стотици места се добавят всяка година към паркоместата в цялата община, обаче не могат да насмогнат на новите коли които ги задръстват.
Затова предлагам:
1. Активна регистарция на всички автомобили по адреси на живеене, по датата на придобиването им;
2. За първи автомобил да е с нормален данък, втори с троен, третия с деветорен и т.н.;
3. Да се забрани на бусове, баничарки, камиони и товарни автомобили да паркират в зоните на жилищните комплекси;
4. Да се покачи данъка за МПС за всички автомобили над 5 години прогресивно, като се обособи нова категория класически автомобили (над 40 годишни) /ретро за които данъка да е по-нисък...
5. За всеки комплекс да се отдели общински терен на които да може да се паркират бусове, служебни коли и товарни такива;
6. Веднага да се обособят терени за многоетажни паркинги във всички комплекси!
Ти правиш ли разлика между собственост на земя, която е общинска и/или това да се движиш по път?
И преди да си заревал като странджанско дуре, че имало много дупки в някоя третостепенна вътрешна уличка, дали знаеш, че Бургаска община е втората по площ в страната след Столична и колко хиляди километри улици има в нея?
А после виж каква е цената за ремонт или пълно възстановяване за 1м2 и виж колко милиарда трябва да се извадят, за да се асфалтира целият град, новите квартали, включая и тия села дето реваха да се присъединят към града, ама плащайки 8 лева данък, веднага почнаха с претенциите за автобуси на 5 минути и нови пътища и сметоизвозване. Е, няма как да стане веднага с магическа пръчка...
... и те и всичките им производни!
Таксите по сини и зелени зони, след данък сгради и автомобили към общината, дефакто са тройното, след споменатите две, данъчно облагане за гражданите на град Бургас.
Засрамере се и опомнете се!... защото бива-бива, ама цял град за платен паркинг - не бива!
Ще продължават да си плетат кошницата, да ограбват хората, да пълнят джобчетата си, стойте, стойте...
Всичко вдигнаха, плащайте си, само че не знам до кога?!?!?!
На всичко вдигнаха цените!!!
Нормални ли сте, бе, господа управляващи!!!
Ние седим и гледаме смъртта си!!!
Гласува ли?! Кой гласува за тях, бе?!
Само техните хора, на хранилка!!!
Не гласувам от много отдавна, защото не виждам патриоти в лицето на никого от тях!!!
Все едни и същи мутри стана 35 години разказаха играта на народа!!!
Няма работа за хората, избягаха в чужбина точно за това, защото в Бургас има само едни магазини и калпав туризъм!!!
Какво друго работи?!?!?! Нищо...
Да гласувам, за кого, бре?!?!?!
За собствената си смърт ли?!?!?!
Никой не трябва да ходи до урните!!!
Време е за гражданско неподчинение, стига сте писали само тук и в тоя фейсбук!!!
Има ли мъже в тая държава?!?!?!
Тия ни е@ ха мамата ще продължаваме ли още да търпим?!?!?!?!
Тук там някой засяга проблема и дава някаква идея.
Причините са три: безконтролното увеличаване на автомобилите ,
лошото градоустройство и неефективен градски транспорт.
Трябва да се приложат икономически мерки за намаляване броя на автомобилите.
По-виски данъци за втора и трета кола; повишаване данъците за старите коли.
Трябва да стане икономически неизгодно поддържането на стари автомобили.
Сега улиците са пълни с коли кото са над 20-30 години се движат от време ма време.
Градоустройство е ясно. Презастрояване, висока плътност - 80-100%, липсана гаражи.
Трябват закони, но вече е късно. Целия град е опасан от грозни кооперации без едно паркомясто.
Улиците са едни редици от автомобили. Всичко е запълнено до краен предел.
Дори Фердинандова я изхабиха, но пък сега има два реда коли.
За градския транспорт е ясно. След ремонта стана по-бавен и по скъп.
А бус лентите допълнитено усложниха организацията на транспорт.
Даде се предимство на автобус с 2-3 човека, а стотици коли се тъпчат в една лента.
Може много да се направи, но само с ясни идеи и желание за промяна. В нас , самите.
Служебни бусове,коли пък редовно не се санкционират въпреки , че е забранено да паркират на платените сини и зелени зони .
Отделно града се напълни с инвалидни коли , а ги карат все доста богати хора , ползващи и безплатно местата на инвалиди . Слагат , махат стикера и готово .
Само далавери
На МЕТРО ли нямат места за паркиране или А1 нямат 200лв да платят за синя зона?
Шефа ти плаща ли си я зона на служебен както ние плащаме???
Има един такъв мазняр ямболски в блока дет и на него шефа му дал служебна, кара си жената до работа , а 2 лични автомобила като не се местят, пак няма места. Че и служебна. Шибани скъсаняци
И защо,пак питам?
Само странджанския бек иска всичко безплатно.
Не забравяй че както твоята кола има общински данък за всяка служебна също е платен общински данък! Следователно всяка служебна кола има същите права да се движи и паркира из общината!
Живея на ул.Батак, улицата ( ако въобще може се нарече такава ) е в окаяно състояние ( като повечето в Бургас ). Плащам такса зона, данъци...и за какво? Никога не е било толкова разбито, мръсно, изоставено ( дори зелената зона не идват да си боядисват) ! Това са елементарни неща! Ние се радваме, че след десетилетия чакане са ни оправили тротоара... въобще...
И сега ще си го търпите …
Междувременно докато тази платена статия се опитва да ви втълпи че е за добро и колко хубаво ще бъде.
Местата от зелена и синя зона рязко намаляват стават жълти и се отдават под наем,А ти Ганя плащай стикер, плащай по часово, плащай че съществуваш …
в конкретния случай важи цитата.
"...или нищо, или само истината".
И по конкретно, "По 2 цирея на газовете им да поникнат" обезателно трябва да се перефразира на, "по два члена дълбоко...и т.н"
Да не изпадаме в подробности, нали така.
Вдигнахте цените на такса смет с 50%.
Вдигнахте цените на всичко.
Сега искате да вдигнете и цената на синя зона, от която да точите и да си харчите нашите пари. Одрахте ни кожата.
Не се издържа вече. Май е време да се излиза на протести.
Какви сини или розови зони.
Нови комплекси без един подземен паркинг.
Здраве да е глупаци
Някакъв кошмар е всяка сутрин!
Не , всичко ще си е същото. Ако ще и 10лв да стане на час, ефектът ще е същия!
Да се спре свръхзастрояването - това не нещото, което блокира целия град!
Съсипахте всичко. Строеж до строежа, къде ще се намърдат кандидат новодомците после?
Това вече не е град, тъп бетон и всеки лапа за последно колкото може!
Изроди!
Бургас-Синя зона.2лв/час/ средна заплата 1792лв -2024г
Без коментар основание за увеличението!!!
Щото ще муъ ебът майката СЪРБИТЕ НАчело с Йосич!
Ще клъцнат Банкерската куха кратуна барабар с мижитурките от кметове в почни всички области!
Всичко на гърба на хората.
Да се задавите дано
Например кака Галка, дето ще е министър без нито ден трудов стаж.