Да остане ли София без нощни линии? Ваня Григорова с удар по кмета и Бонев, зове и за отпор срещу Брюксел
Ако има гръбначни политици в новото правителство, ще кажат на еврочиновниците, че ще изнасяме ток за Украйна, ако не плащаме за въглеродните квоти, обяви тя
Съкрушителен удар по имиджа на столичния кмет Васил Терзиев и групата на „Спаси София“ нанесе Ваня Григорова от студиото на бТВ. Общинската съветничка от групата на „БСП за България“ в Столичния общински съвет заговори за лобиране за столичните заведения и открито обвини градоначалника, че саботирал развитието на градския транспорт.
„В четвъртък ще има гласуване на сесия на столичния общински съвет и призовавам всеки, който има интерес към темата, да погледне какви са данните и да спре да се води по манипулациите на „Спаси София“ и кметът Терзиев“, заяви тя в „Лице в лице“.
„Ако искат да подсилят транспорта, нека да накарат собствения си градоначалник да подпише договора за отпускане на 15 млн. лева за подобряване на условията на труд! Не може да стои в това студио и да се кахъри с бебешкото си лице и с позата на жертва, а в същото време да саботира развитието на градския транспорт!“, добави бившата кандидатка за кмет на София.
Водещата Цветанка Ризова изтъкна, че предложението й за спиране или ограничаване на нощния транспорт в столицата, било много скандално, а гостът в студиото обясни, че това не е нейна позиция, а е на работещите в „Столичния автотранспорт“. „Още като синдикалист съм се борила срещу въвеждането и връщането на нощния транспорт, защото липсват ресурси – няма нито шофьори, нито автобуси. Не достигат дори за дневните линии“, обясни Григорова.
„Аз съм дотолкова лобист на таксиметровите компании, колкото „Спаси София“ - на нощните заведения в Студентски град, защото единствените по-натоварени линии са N1 и N2, но само в петък и събота. Има четири нощни линии, но две от тях са почти напълно празни. Натоварени са в посока Студентски град. Ето това е лобизмът на „Спаси София“ - да облекчават тези, които се прибират в общежитията в 2, в 3 часа хората“, добави тя.
„Предпочитам да пуснем още коли на линия 280, за да може студентите за ходят да учат, отколкото да останат колите, които се движат полупразни през нощта, т.е. с 2-3% запълняемост. Пътуват по двама-трима за целия курс и това е абсурдно“, изтъкна общинската съветничка.
„Линия 72 е препълнена. Имаме много сигнали и жалби от граждани, че не е редовна, а тя е, но има промеждутъци, през които няма автобуси, които да се пуснат.
Шофьор обясни на пресконференция как през нощта трябва да кара полупразни автобуси, а сутринта – да доработва в най-тежкия трафик. Никой не си дава сметка за това. Крайно време е да се чуе гласа на тези служители“, подчерта тя.
Освен за лобисти, тя говори и за безгръбначни политици, които не смеят да спорят с чиновниците от Брюксел.
„Ако ще доставяме ток на Украйна, трябва новото правителство да поиска от Брюксел отмяна на задължението да плащаме за въглеродни квоти. Ако е невъзможно, няма и как България да изнася ток. Нужни са ни политици с гръбнак, защото дали ще изнасяме или не е наше решение, както и това дали ще плащаме квоти“, заяви Ваня Григорова.
„Правителство трябва да има. Нужен ни е бюджет и политици, които да поемат отговорност за решенията, които се вземат, а не непрекъснато разни хора да ни казват „ами аз съм служебен министър и не мога да поемам такава отговорност“. За да се движи корабът нанякъде, някой трябва да е на руля и да го управлява“, добави тя.
„Трябва да имаме правителство, което да отговаря за решенията, които се вземат в енергетиката, в икономиката, в социалната политика, както и за геополитическите решения, вземани на страната и имащи ключово значение за всички аспекти на обществения живот“, подчерта бившата синдикалистка.
„Най-логично беше правителството да се формира от ГЕРБ и ПП-ДБ, но след като с „Продължаваме промяната“ и „Демократична България“ не се разбра мандатоносителят, е нормално да потърси други партньори, а те са в правото си да поставят условия, но аз такива все още не съм чула“, добави тя.
„Аз не съм член на БСП, но съм от тяхната група в Столичния общински съвет. Мисля обаче, че за партията би било оправдано, ако отбележат някои ключови успехи като например това да се спре приватизацията на „БДЖ - Пътнически превози“, както и затварянето на комплекса „Мини Марица изток“. Тези невероятни успехи биха могли да изтрият (б.а. срамът) от колаборацията с ГЕРБ“, коментира Григорова.
„Посоката за приватизацията на БДЖ дойде още от правителството на ГЕРБ. Една част от хората на Бойко Борисов критикуват „зелената сделка“, а други я приветстват. Тази партия подкрепяше политиката на ЕС за преминаване към уж „зелена енергия“, което означава затваряне на мините“, обясни тя.
„Правят се политически усилия, за да се нагодят икономически показатели към изискванията за влизане в еврозоната, добави тя, след като изтъкна, че е против членството ни и припомни как Кирил Петков е искал председателката на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен да изключи ефектът „Украйна“ от показателите за инфлация“, каза ще бившата кандидатка за кмет на София.
Бахтало!
госпот не забравя но бави
най йакиа саит е това