Запознайте се с Ахинора, тя е първият български чатбот
Ахинора е активна от 1 януари и обещава да бъде автентична и винаги готова да ни вдъхновява
Компанията МЕТА разреши профили направени от Изкуствен интелект. Първият български аватар е жена и се казва Ахинора. След излъчването на репортажа нейните създатели се свързаха с NOVA и заявиха, че зад бота стои българска дигитална агенция.
Първият български аватар е жена. Казва се Ахинора, а името ѝ означава могъщ господар. Тя е инфлуенсърка и създава поне по два поста на ден.
Ахинора е 24-годишно момиче от Варна, което вярва, че с усмивка и позитивна нагласа можем да постигнем всичко. Тя е AI генериран образ, създаден да вдъхновява и да говори за хубавите неща от живота.
Ахинора е активна от 1 януари и обещава да бъде автентична и винаги готова да ни вдъхновява.
Според киберексперта Любомир Тулев ИИ прави достатъчно добре нещата, но още липсва финия щрих. "Пръстът ѝ например свършва в нищото. Избрали са жена, може би защото по-лесно се сприятелява с различни потребители на социалната мрежа в България", обясни той.
Ахинора с днешна дата цитира Коко Шанел, показва как се разхожда по плажа и споделя сутрешната си рутина. Но кой ѝ дърпа конците?
"Това е един много сложен алгоритъм, който действа на задно ниво, посредством на различни постове, които се споделят в българското пространство чрез различни хаштагове", допълни Тулев.
Преди дни Марк Зукърбърг представи радикални промени в политиките на Meta. Освен че премахна фактчека от платформата, разреши и на ботове да имат легитимни профили - какъвто е и Ахинора.
"Доскоро самата Meta се бореше срещу това да има изкуствени аватари, да има изкуствени профили в социалната мрежа, които бяха задавани от външни платформи и компании. Те може да бъдат използвани за политическа цел, за наклоняване в една или друга посока на различни влияния", отбеляза Любомир Тулев.
Тенденциите, по които новата инфлуенсърка се ръководи, ги определяме ние.
"Когато множество български потребители споделят някаква публикация с един и същи хаштаг, това вдига аларма и казва на Facebook - виж, това е много специфично и много характерно в момента за България и потребителите. И така Ахинора знае какво е интересно за българите", обясни киберекспертът.
Ние сме и нейните коректори. "Когато множество потребители кажат - това не е подходящо, не е правилно, дезионформация е, лошо е. Това вдига флаг и администраторите ще премахнат това съдържание и занапред във времето", обясни още той.
И така от тази година така нареченият “мъртъв интернет” навлезе и във Facebook. Вече все по-често трябва да си задаваме въпроса дали това, което виждаме, е направено от жив човек или всичко е просто един компютърен код.
"Именно в този контекст, Ахинора е новият аватар, който създава постове автоматично, генерира съдържание и е част от теорията на мъртвия интернет. Все повече и повече ще виждаме публикации, които са изкуствено генерирани, а не от хората", подчерта Тулев.