Райънеър осъди пътник за 15 хил. евро, държал се нагло
Миналата година въпросният пътник е предизвикал отклоняване на полет от Дъблин до Лансароте
Ирландската авиокомпания Ryanair съди пътник за 15 000 евро след невъздържано поведение на борда на един от полетите ѝ. Това е първият подобен граждански иск в Ирландия и е част от политиката на нискотарифния превозвач за нулева толерантност към нарушаването на спокойствието на борда, пише Euronews.
Миналата година въпросният пътник е предизвикал отклоняване на полет от Дъблин до Лансароте.
Авиокомпанията предупреди, че това няма да е последният път, когато се обръща към съда заради неприемливо поведение на борда на самолета.
На 20 декември Ryanair завежда дело в Ирландския окръжен съд за обезщетение от над 15 000 евро срещу пътник, който е станал причина полет от Дъблин до Лансароте да бъде пренасочен към Португалия.
Самолетът е бил принуден да остане в Порто през нощта на 9 април 2023 г. и авиокомпанията е трябвало да осигури на 160 пътници нощувка в хотел.
"Непростимото поведение на този пътник наложи полетът да бъде пренасочен към Порто, където закъсня през нощта, което доведе до ненужно прекъсване на полетите на 160 пътници и загуба на цял ден от почивката им", се казва в изявление на авиокомпанията.
"Напълно неприемливо е пътниците, които работят усилено, за да се насладят на пътуване със семейството/приятелите си, да бъдат лишени от това удоволствие поради невъзможността на един пътник да се държи прилично."
Авиокомпанията не предоставя повече подробности относно самоличността на пътника или какво е направил, за да предизвика отклоняване на полета.
От Ryanair подчертават, че бъдещо деструктивно поведение - което включва както вербално, така и физическо насилие - също може да бъде посрещнато със съдебно производство.
"Ryanair има строга политика на нулева толерантност към лошото поведение на пътниците
и ще продължи да предприема решителни действия за борба с недисциплинираното поведение на пътниците в самолета в полза на огромното мнозинство от пътници, които не нарушават полетите", продължава авиокомпанията в своето изявление.
"Съдебният иск показва само едно от многото последствия, които пътниците, нарушаващи полетите, ще понесат като част от политиката на Ryanair за нулева толерантност, и се надяваме, че това действие ще възпре по-нататъшното деструктивно поведение по време на полетите, така че пътниците и екипажът да могат да пътуват в комфортна и уважителна среда", добавя говорителят.
Макар че това е първият случай, в който авиокомпания съди пътник за нарушаване на обществения ред, той може да създаде прецедент за други компании.