×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Германските ВВС отблъснаха руски разузнавателен самолет над Балтийско море
  • Крал Чарлз влезе в болница след странични ефекти от лечението на рака
  • Чуждите инвестиции в Китай спаднаха с над 27% за година
  • Григор Димитров срещу Новак Джокович в Маями
  • Експлозии в Одеса, Украйна отвърна с атака на близо 80 дрона
  • Финансовият, земеделският и още 13 министри отговарят на депутатски въпроси
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Този доклад съсипа Борис Бонев


10 Януари 2025, Петък, 13:41 ч.
Автор: Флагман.бг

"Спаси София" и Борис Бонев разобличени със скандални нарушения

Скандален документ за нарушенията на "Спаси София" огласиха общинските съветници от ГЕРБ. Всеки, който поне веднъж е решил да премине през трасето, обхващащо бул. „Патриарх Евтимий“ и „Витошка“ в центъра на столицата, се е запитал: „На кого му хрумна тази реорганизация на движението, обричаща стотици столичани да висят в тапи и изпарени газове от автомобили.“

Отговорът вече е ясен – лидерът на „Спаси София“ Борис Бонев, неговите приближени общински съветници Андрей Зографски и Стефан Спасов. И най-вече – заместник-кметът с ресор „Транспорт и градска мобилност“, също издигнат от „Спаси София“ – г-н Илиян Павлов, пише Епицентър.бг.

Всички подробности около редицата нарушения, свързани с реализирането на безумната реорганизация, са описани в подробен доклад, изпратен в края на 2024 година, включително и до кмета на София Васил Терзиев. В доклада е ясно записано, че „действията и бездействията на заместник-кмета на Направление „Транспорт и градска мобилност“ водят до финансови щети за СО, както и до умишлено укриване на данни и/или въвеждане в заблуда, както на кмета на Столична община, така и на общинския съвет на СО и гражданите на града.“

Документът изобличава зам.-кмета Илиян Павлов и общинския съветник Стефан Спасов като преки ръководители на процеса по изготвяне на проектната документация и нейната реализация, довело до нарушения на съгласувателните процедури. Записано е, че на първата среща през месец април 2024 година, свикана от Илиян Павлов, са присъствали лично Борис Бонев, Андрей Зографски и Стефан Спасов. Въпреки възраженията на ОП „София проект“ и експертите от Столична Община лично Андрей Зографски се разпорежда, че „няма шанс“ да се отлага реализацията на проекта и трябва същият да се извърши като всеки друг текущ ремонт.

Авторът на доклада посочва, че именно това е първото нарушение на процедурите – липсата на изготвени и съгласувани проекти за временна организация на движението за реализация на целия обект, които са с период много по-дълъг от 48 часа: “Липсата на тези проекти, в момента е причината и за „висящото“ положение на организацията на движение на бул. „П. Евтимий“, в условията на съдебно разпореждане за спиране на въвеждането на ПОД, но и нямайки проект на ВОД (временна организация на движението), се получава практическа липса на законосъобразна организация на движението.“ Според официалния документ договорните отношения между Столична община и изпълнителя на договора също са били грубо нарушение от зам.-кмета Илиян Павлов, който възлага дейности на фирма, която няма договорни отношения на съответните пътни участъци. Същият възлага изпълнението на проекта за организация на движението, които не са съгласувани нито от СДВР-ОПП, нито от Дирекция „Управление и анализ на трафика“, каквито са изискванията по закон. Това е и нарушение на Наредбата за организация на движението на пътищата на МРРБ. Авторът на доклада многократно посочва, че не са проведени никакви съгласувателни процедури. Нещо повече – когато все пак бива поискано съгласуване на предадения проект в ОПП-СДВР Илиян Павлов разпорежда това да НЕ бъде извършено: „Със своите умишлени или не действия, Илиян Павлов е допуснал липсата на писмена документация, относно изпълнението на разпореждането на Административен съд София-град.“

Чрез действията си зам.-кметът и общинските съветници от „Спаси София“ въвеждат кмета, Столичния общински съвет и гражданите в заблуда. Това е един от изводите в документа. В него е посочено още, че поради създалото се напрежение и протести на гражданите и живущи в района на бул. „П. Евтимий“ е предложен „Комитет за наблюдение и анализ на въведената временна организация на движението на бул. „Патриарх Евтимий“, бул. „Витоша“ и ул. „Ф.Нансен“. Въпреки че всички предложени за включване институции, граждански организации и експерти са потвърдили и определили техен представител, заместник-кметът по „Транспорт и градска мобилност“ спира процеса, като не издава и не изготвя заповед за официалното формиране на комитета по наблюдение:

„Още към 15-20.05.2024 г. Илиян Павлов УМИШЛЕНО укрива данните от видеонаблюдението на Столична община, като същевременно УМИШЛЕНО забавя и прекратява процеса по създаване на Комитет за наблюдение;“

„На извънредното заседание на СОС на 23.05.2024 г. зам.-кметът Илиян Павлов и общински съветници от Спаси София УМИШЛЕНО укриват данните от системата за следене на движението на превозните средства на градския транспорт и предоставени на Илиян Павлов данни от видеонаблюдението на СО, относно множеството задръствания, образувани по бул. „П. Евтимий“, извън часовете на провеждане на протестни действия.

На същото заседание, от страна на общинските съветници на Спаси София и Илиян Павлов, се защитава тезата, че проектът е изготвен през 2021 г., което е абсолютно НЕВЯРНО, като се укриват възлагателни писма към ОП „София проект“, с които се възлага изготвянето на проектна документация. Освен това, се укрива и наличието на разработвани различни варианти на организация на движение по бул. “П. Евтимий“, в които се изгражда велосипедна инфраструктура, но се запазва по-голям брой от парко местата, като същевременно не се обособява и БУС лента.

Обръщам внимание, че Илиян Павлов и представители на Спаси София укриват тези варианти за организация на движението и данни от въведената вече такава, като същевременно изместват фокуса от математически и технически необоснованото решение за обособяване на „БУС“ лента, при липсата на генерирани закъснения на превозните средства на градския транспорт, в рамките на разглеждания участък.

Нещо повече, данните за ДОПЪЛНИТЕЛНО ГЕНЕРИРАНИ ЗАКЪСНЕНИЯ на градския транспорт, също биват укривани. Данните са от системата за проследяване на движението на градския транспорт, които в рамките на заседанието и на предходни заседания на Комисия по „Транспорт и пътна безопасност“ към СОС, са изискани от общински съветници.

Въпреки това, данните са укрити и не са предоставени на общинските съветници.“

В края на доклада, посветен на реорганизацията на движението на „Патриарха“, авторът подчертава, че незачитането на изказваните технически мнения и становища е било мотивирано с разбирането от страна на Павлов, че това е ПОЛИТИЧЕСКО, а не техническо решение.

Всички тези детайли разкриват как ексцентричният Борис Бонев и "Спаси София", които години наред драпаха за властта, се компрометираха брутално за месеци. Техническият анализ показва, че „реализирането на меки и начини за решаване на конкретен транспортен проблем - без наличието на такъв, води до създаването на транспортни проблеми; с други думи – изграждането на БУС-ленти следва да бъде адресирано и реализирано на местата, където се констатира генериране на закъснения на градския транспорт, а не самоцелно – с цел постигането на краткотрайни ПР цели.“

В официалния документ, изпратен и до кмета на София, се посочват още фрапиращи данни за действията на „Спаси София“:

„Залагането на технически решения, като платформи за повдигане на велосипедни алеи, в рамките на спирките на градския транспорт, допълнително оскъпи проекта с около 300 000 лева, като същевременно решението НЕ кореспондира и не отговаря на разпоредбите на член 67 и приложение номер 9 от Наредбата за планиране и проектиране на комуникационно-транспортната система на урбанизираните територии.“

Изводите от доклада показват, че „Спаси София“ и ексцентричният Борис Бонев са подвели както кмета, така и гражданите на София, със своите непрозрачни и неефективни решения, които доведоха до финансова загуба и неудобства за столичаните.


В категории: Животът


Флагман.БГ "Ще получа разрез на сърцето" "Ще получа разрез на сърцето" 28/03/2025, Петък 19:00 0
Флагман.БГ Правят нещо огромно Правят нещо огромно 28/03/2025, Петък 18:33 0
Флагман.БГ Трагедия до България Трагедия до България 28/03/2025, Петък 18:18 0
4
Коментара по темата
4.
Бургазлия
10.01.2025 15:36:32
3
8
А защо тук в Бургас показват за корупцията в София? В Бургас няма ли корупция? Толкова ли е чист Бургас от корупция? А защо ние от Бургас трябва да научаваме все от Софийски журналисти за корупцията в Бургас. За болницата от морският град, която източвала здравната каса, София каза!!! За отвлечено и пребито момче преди 2 години в Лазур пак София каза и София не си трият публикациите? А за блъснатата и убитата жена зад Краставица и кой е човекът с лъскавият джип пак София каза! А за данъчни измами в Бургас само Сашо Диков излезе в национален ефир и каза! А в Поморие продавали скъпи джипове на цена от 900 лв. ? "Няма корупция" или наведена глава сабя не я сече! Клъопаме заедно!
3.
МОЛИ
10.01.2025 14:54:09
1
3
ПОЛОВИН СОФИЯ НЯМА ПАРНО,ДРУГАТА ПОЛОВИНА,ТУ ИМА,ТУ НЯМА.ТЕЗИ ИДИОТИ НАРОЧНО ЛИ ГО ПРАВЯТ???САМО, ЧЕ НЕ СЕ ЗНАЕ ДОКОГА ЩЕ ИМАМЕ ТЪРПЕНИЕ!!
2.
МДА
10.01.2025 14:29:11
0
7
Сайтче, то накрая Господ тегли чертата и всички горят. Нали се възмущавате от джендърите в управата на Лос Ажлелис, тук са 2 пръста над тях... Но винаги има ден за разплата.
1.
така така
10.01.2025 14:25:52
0
8
Флегмите лижат.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
"Ще получа разрез на сърцето" "Ще получа разрез на сърцето" Венци Стефанов култов за футбола в България Министър Мирослав Боршош даде старт на подготовката за летния сезон по Черноморието Министър Мирослав Боршош даде старт на подготовката за летния сезон по Черноморието Обиколката започна от Варна, без участие на кмета въпреки отправената покана Абсурдите на жк „Възраждане”: Гаражи са магазини, а пред тях - безплатно паркомясто Абсурдите на жк „Възраждане”: Гаражи са магазини, а пред тях - безплатно паркомясто Това е част от цялостния проблем в най-натоварения откъм брой автомобили бургаски комплекс Европа боготвори този зеленчук, а у найс той е в тъча Европа боготвори този зеленчук, а у найс той е в тъча Пащърнакът е пълен с витамини, влакнини и ползи за храносмилането и имунитета Остава начело на националите Остава начело на националите Селекционерът оттегли оставката си  КСА ,,Нафтекс 2024" получи блага вест в деня на Благовещение КСА ,,Нафтекс 2024" получи блага вест в деня на Благовещение Спортния клуб по акробатика получи така чаканият лиценз! ДПС на Доган: Честит празник, скъпи братя и сестри мюсюлмани ДПС на Доган: Честит празник, скъпи братя и сестри мюсюлмани ДПС-ДПС с категорично послание за вяра, толерантност и национално единство 3 сценария за падането на кабинета "Желязков" 3 сценария за падането на кабинета "Желязков" ГЕРБ, ИТН и БСП въпреки всички различия гласуват заедно, коментира социологът Боряна Димитрова Регистърът за педофили ще заработи до три дни, обеща вътрешният министър Регистърът за педофили ще заработи до три дни, обеща вътрешният министър Митов добави, че МВР е на финален етап в разработването на системата Да се премахне ли районирането в Синята зона в жк „Възраждане” Да се премахне ли районирането в Синята зона в жк „Възраждане” Въпросът е резонен и идва в момент, в който Общината продължава да търси места за паркинги в комплекса, след като срещна съпротива за етажните съоръжения
Германското разузнаване тръби за нападение на Русия срещу НАТО, Европа била беззащитна Германското разузнаване тръби за нападение на Русия срещу НАТО, Европа била беззащитна Експертът по сигурността Йордан Божилов не отрече думите на ген. Залужни, че чл. 5 от договора на НАТО не работи и каза, че страните от ЕС не може да се защитят Трагедия до България Трагедия до България Ужасна новина в Турция В две несебърски училища ученици засадиха растения В две несебърски училища ученици засадиха растения „Искаме нашето училище да бъде не само място за знания, но и за грижа към природата“, споделиха шестокласниците от Свети Влас Мианмар се тресе, Банкок брои затрупаните – 81 души под руините (ОБЗОР) Мианмар се тресе, Банкок брои затрупаните – 81 души под руините (ОБЗОР) Американският институт по геофизика (USGS) съобщи, че земетресението е било с магнитуд 7,7 и на дълбочина 10 км Гласът на „Биг брадър“ Илия Георгиев пребори смъртта Гласът на „Биг брадър“ Илия Георгиев пребори смъртта Докато е на участие в родното Велико Търново, Илия усеща проблем в сърцето и остри болки в гърдите Супер камери ще ни ловят и глобяват за ровене в телефона зад волана Супер камери ще ни ловят и глобяват за ровене в телефона зад волана В германската провинция Райнланд-Пфалц вече действат такива камери с цел превантивен ефект Почина авторът на "Дневниците на вампира" Почина авторът на "Дневниците на вампира" Официалните книги бяха адаптирани за телевизия през 2009 г. и шоуто стана любимо на тийнейджърите през осемте си години Защо времето се движи "по посока на часовниковата стрелка" - а не наобратно Защо времето се движи "по посока на часовниковата стрелка" - а не наобратно Оказва се обаче, че това не е продиктувано от някакъв фундаментален закон на физиката или пък от психологическото ни възприятие за време Какви са цените на нивите Какви са цените на нивите Наблюдава се и промяна в нагласите на купувачите, като някои корпоративни инвеститори и земеделци станаха по-селективни, а други изцяло се оттеглиха от пазара, очаквайки стабилизиране на цените Важно за пътуващите към Приморско Важно за пътуващите към Приморско От 31 март до 4 април движението по път II-99 между Приморско и Китен ще е поетапно в едното платно за премахване на крайпътна растителност
Димо ГЯУРОВ Димо ГЯУРОВ В България извира от руски шпиони Виц на деня Виц на деня Първи учебен ден. Учителката:
-Ако някой иска да каже нещо, да вдигне ръка.
Петърчо вдига ръка:
-Кажи Петърчо.
-Проверявам как работи системата
Виц на деня Виц на деня -Парите или живота!
-Баце, аз съм женен. Какви пари, какъв живот.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Правилото за успешна връзка е да си имате доверие. Второто правило-трийте съобщенията.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори