×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Екипът на Флагман.бг Ви желае здраве, благоденствие и да запазите надеждата и вярата в доброто. Нека светлината в душите Ви никога да не угасва!
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Първата национална среща на независимите хранителни магазини събра собственици от цялата страна


28 Ноември 2024, Четвъртък, 12:46 ч.
Автор: Флагман.БГ

Традиционната търговия изпреварва по ръст модерната

На 26 ноември в Интер Експо Център се проведе първата по рода си среща на независимите собственици на магазини за хранителни стоки под мотото „Търговия с човешко лице“. В преминалото при голям интерес събитие се включиха над 250 представители на традиционната търговия от над 50 населени места в цяла България, които обмениха опит по главните предизвикателства в своя бизнес и за това как да бъдат по-конкурентоспособни в условията на динамичния пазар на бързооборотни стоки. Срещата, организирана от МЕТРО България, беше безплатна за участниците, а компанията осигури и присъствието на свои експерти като лектори на форума.

На срещата „Търговия с човешко лице“ бяха обсъдени актуални тенденции в поведението на потребителите, развитието на продуктовите категории и потенциалните възможности за растеж. МЕТРО предостави най-нови данни за пазара на бързооборотни стоки у нас. Тази година ръстът на пазара с хранителни стоки възлиза на 9,2%, като традиционната търговия бележи увеличение от 6,9% спрямо 5,2% за модерната търговия.

По време на събитието МЕТРО представи също така решения в подкрепа на собствениците на хранителни магазини, насочени към процъфтяването на традиционната търговия, която остава най-близо до хората. За да бъде атрактивна и конкурентна, традиционната търговия е важно да изгради ценовата политика със стабилни цени. Собствените марки също са важен компонент като диференциация и да предлагат оптимално съотношение цена/качество. Франчайз програмата на МЕТРО „Моят магазин“ дава възможност на независимите магазини за хранителни стоки да се модернизират и израстват.

Магазините за хранителни стоки представляват 1/3 от клиентите на МЕТРО и в тази връзка ние имаме огромна отговорност, бидейки техен партньор“, посочи Димитър Вутков, ръководител сектор „Франчайз“ в МЕТРО България. „И тъй като търговците имат нужда от стабилност и предвидимост на цената, ние поддържаме своя собствена политика под мотото „Цени на ниво“. Това е формулата, която независимите магазини оценяват високо, тъй като включва постоянно валидни отстъпки за количество, стабилен асортимент с над 7000 артикула и по-добри наличности. Това позволява на „малките“ търговци ефективно да управляват оборотните си средства и да пестят разходи. Така ние от МЕТРО имаме съществен принос в поддържането на конкурентоспособността на традиционна търговия в България“, каза в заключение Вутков.

В рамките на събитието се проведе и дискусионен панел с четирима собственици на хранителни магазини в България, част от франчайз програмата на METRO „Моят магазин“, които споделиха как екипът на компанията с опита си им е помогнал да реновират магазините си, да изградят стабилна ценова и продуктова политика. Те подчертаха, че в резултат на предприетите мерки, оборотите им са се повишили значително.

Бяха представени и данни от проучвания, които сочат, че големите магазини от модерната търговия привличат все повече клиенти с промоции и реклами за сметка на тези от традиционната търговия. Делът на промоциите в големите вериги в България е сред най-големите в Европа – над 50%, а в някои продуктови групи достига даже до 80%. Също така, над 10 000 магазина от традиционна търговия, са били закрити през последните 10 години в България, а това прави по два магазина на ден. Добрата новина е, че за първи път за този период, през тази година се забелязва по-бърз ръст в оборотите на малките магазини от традиционна търговия в сравнение с ръста на големите търговски вериги от модерна търговия. Пазарният дял на традиционната търговия в България е около 40-45%, докато в Европа той е не повече от 10-15%.

Данните показват също, че българите пазаруват в традиционната търговия на всеки два-три дни и харчат средно по 12,50 лева на посещение. В същото време в големите обекти на модерна търговия потребителя влиза средно по един път на две седмици, като пазарува средно за 25-30 лева. Около 50% от кошницата на българския потребител е съставена от свежи продукти като месо, колбаси, сирене, кашкавал, прясно мляко, плодове и зеленчуци, хляб. България е на второ място в Европа по най-висок дял на свежата кошница, защото българите традиционно приготвят храната си вкъщи, а ежедневното готвене движи и търсенето на свежи храни.

Ето защо препоръката към собствениците на малки магазини за хранителни стоки е да осигурят тези продукти в своите магазини, като най-важната категория са плодовете и зеленчуците. Хлябът и печивата също са основни продукти и заради това търговските вериги са инвестирали в собствени пекарни, за да привличат клиентите си ежедневно.

Магазините от традиционна търговия играят важна роля далеч отвъд търговския аспект – те поддържат социалния и икономически живот в своите райони. Ето защо един от акцентите на срещата „Търговия с човешко лице“ беше представянето на франчайз програмата на МЕТРО „Моят магазин“, в която към момента са включени 58 магазина. Целта ѝ е „малките“ търговци да запазят своята независимост и същевременно да се възползват от съвременни търговски практики. Чрез този модел МЕТРО предоставя финансова помощ за реализацията на концепция за нова модерна визия на обектите отвън и отвътре, съчетана с ефективна подредба на продуктовите категории. В маркетингов план МЕТРО предлага двуседмични оферти в рекламна брошура, която достига около 1 000 000 домакинства, както и целогодишна реклама на обектите от франчайз програмата, включваща телевизия, радио, дигитални канали и печатни издания.

Устойчивият успех на независимите търговци мотивират МЕТРО да инвестира в образователни програми и практики за професионално развитие на независимите търговци. Намерението на компанията е да превърне срещата „Търговия с човешко лице в регулярно събитие.


В категории: Бизнес


Нафтата се подсили с...
Нафтата се подсили с... 20/04/2025, Неделя 21:24 0
Флагман.БГ Каза гръмка фраза Каза гръмка фраза 20/04/2025, Неделя 21:00 1
Трагедия в САЩ
Трагедия в САЩ 20/04/2025, Неделя 20:24 0
Флагман.БГ Голям скандал с плаж в... Голям скандал с плаж в... 20/04/2025, Неделя 19:40 2
България Всички новини
Хиляди вярващи се отправят към Бачковския манастир за литийно шествие с чудотворната икона Хиляди вярващи се отправят към Бачковския манастир за литийно шествие с чудотворната икона То се провежда на втория ден на Великден, защото преди 400 години иконата е била намерена в скалите на родопската местност Ще се радваме на слънчево време, а температурите ще достигнат 27 градуса Ще се радваме на слънчево време, а температурите ще достигнат 27 градуса Прогноза за времето - понеделник, 21 април 2025 г.  Започва Светлата седмица Започва Светлата седмица През следващите дни до Томина неделя се прославят светите апостоли и Света Богородица Българин спасява по минимум 8 живота на ден: Кой е д-р Иво Петров? Българин спасява по минимум 8 живота на ден: Кой е д-р Иво Петров? Сънародникът ни е един от най-канените лектори в света Смразяващо: Лъв влезе в двор на къща и уби момиче Смразяващо: Лъв влезе в двор на къща и уби момиче Трагедия в покрайнините на Найроби Силно представяне за България в Баку Силно представяне за България в Баку Общо 4 медала Нафтата се подсили с... Нафтата се подсили с... Централен блокировач Какво се случва с времето? Страшна жега във вторник, а после... Какво се случва с времето? Страшна жега във вторник, а после... В края на следващата седмица се очаква сняг в планините Каза гръмка фраза Каза гръмка фраза "Това е българска разлика", коментира Насар за смазващата преднина пред втория щангист в категорията му на Евро 2025 Промяна в движението по "Хемус" Промяна в движението по "Хемус" Заради очаквания засилен трафик
Трагедия в САЩ Трагедия в САЩ Четирима загинаха при катастрофа на едномоторен самолет И от Кремъл изригнаха за "Великденското примирие" И от Кремъл изригнаха за "Великденското примирие" Войната между руснаци и украинци е ожесточена Голям скандал с плаж в... Голям скандал с плаж в... Англия Навръх Великден: Руско-американски космически екипаж се завърна на Земята Навръх Великден: Руско-американски космически екипаж се завърна на Земята Алексей Овчинин, Иван Вагнер и Доналд Петит с успешна мисия Двойно убийство разтърси Германия Двойно убийство разтърси Германия Тъст и зет бяха застреляни Свали 60 килограма Свали 60 килограма Пълна физическа промяна за... Голямо бедствие: Поредица от удавяния в... Голямо бедствие: Поредица от удавяния в... Грамадни вълни тормозят хората по бреговете на Австралия Сензационна информация за ЕС Сензационна информация за ЕС Съюзът замразява правото на глас на Унгария? Гаф или провокация: Голяма телевизия прати Киев в Русия Гаф или провокация: Голяма телевизия прати Киев в Русия Говорител на външното министерство на Украйна призова за извинение Путин с поздрав към... Путин с поздрав към... Руският държавен глава с обръщение за Великден
Володимир Зеленски, президент на Украйна Володимир Зеленски, президент на Украйна Руската армия се опитва да създаде впечатление за Великденско примирие Виц на деня Виц на деня - Какво е "балансиран живот"?
- Когато работиш толкова, колкото да не те уволнят, и почиваш толкова, че да не те изгонят от вкъщи.
Виц на деня Виц на деня - Скъпа, ти си като Google!
- Уау! Защо?
- Защото ми довършваш изреченията и ми четеш мислите... а понякога и историята в браузъра...
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Април е като жената - никога не знаеш какво да очакваш!
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори