×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • До часове настъпва обрат във времето
  • Земетресение с магнитуд 4,1 разлюля днес окръг Кахраманмараш, Югоизточна Турция
  • Хизбула обяви победа над Израел
  • Посланиците от ЕС дадоха предварително одобрение за пълното ни приемане в Шенген от 1 януари
  • Присъдата на Марин Льо Пен за злоупотреба с европейски средства ще бъде произнесена през март
  • Седми опит на депутатите да изберат председател на НС
  • Отново няма кандидати за председател на Върховния административен съд
  • Хороскоп за днес за всички зодии
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Първата национална среща на независимите хранителни магазини събра собственици от цялата страна


28 Ноември 2024, Четвъртък, 12:46 ч.
Автор: Флагман.БГ

Традиционната търговия изпреварва по ръст модерната

На 26 ноември в Интер Експо Център се проведе първата по рода си среща на независимите собственици на магазини за хранителни стоки под мотото „Търговия с човешко лице“. В преминалото при голям интерес събитие се включиха над 250 представители на традиционната търговия от над 50 населени места в цяла България, които обмениха опит по главните предизвикателства в своя бизнес и за това как да бъдат по-конкурентоспособни в условията на динамичния пазар на бързооборотни стоки. Срещата, организирана от МЕТРО България, беше безплатна за участниците, а компанията осигури и присъствието на свои експерти като лектори на форума.

На срещата „Търговия с човешко лице“ бяха обсъдени актуални тенденции в поведението на потребителите, развитието на продуктовите категории и потенциалните възможности за растеж. МЕТРО предостави най-нови данни за пазара на бързооборотни стоки у нас. Тази година ръстът на пазара с хранителни стоки възлиза на 9,2%, като традиционната търговия бележи увеличение от 6,9% спрямо 5,2% за модерната търговия.

По време на събитието МЕТРО представи също така решения в подкрепа на собствениците на хранителни магазини, насочени към процъфтяването на традиционната търговия, която остава най-близо до хората. За да бъде атрактивна и конкурентна, традиционната търговия е важно да изгради ценовата политика със стабилни цени. Собствените марки също са важен компонент като диференциация и да предлагат оптимално съотношение цена/качество. Франчайз програмата на МЕТРО „Моят магазин“ дава възможност на независимите магазини за хранителни стоки да се модернизират и израстват.

Магазините за хранителни стоки представляват 1/3 от клиентите на МЕТРО и в тази връзка ние имаме огромна отговорност, бидейки техен партньор“, посочи Димитър Вутков, ръководител сектор „Франчайз“ в МЕТРО България. „И тъй като търговците имат нужда от стабилност и предвидимост на цената, ние поддържаме своя собствена политика под мотото „Цени на ниво“. Това е формулата, която независимите магазини оценяват високо, тъй като включва постоянно валидни отстъпки за количество, стабилен асортимент с над 7000 артикула и по-добри наличности. Това позволява на „малките“ търговци ефективно да управляват оборотните си средства и да пестят разходи. Така ние от МЕТРО имаме съществен принос в поддържането на конкурентоспособността на традиционна търговия в България“, каза в заключение Вутков.

В рамките на събитието се проведе и дискусионен панел с четирима собственици на хранителни магазини в България, част от франчайз програмата на METRO „Моят магазин“, които споделиха как екипът на компанията с опита си им е помогнал да реновират магазините си, да изградят стабилна ценова и продуктова политика. Те подчертаха, че в резултат на предприетите мерки, оборотите им са се повишили значително.

Бяха представени и данни от проучвания, които сочат, че големите магазини от модерната търговия привличат все повече клиенти с промоции и реклами за сметка на тези от традиционната търговия. Делът на промоциите в големите вериги в България е сред най-големите в Европа – над 50%, а в някои продуктови групи достига даже до 80%. Също така, над 10 000 магазина от традиционна търговия, са били закрити през последните 10 години в България, а това прави по два магазина на ден. Добрата новина е, че за първи път за този период, през тази година се забелязва по-бърз ръст в оборотите на малките магазини от традиционна търговия в сравнение с ръста на големите търговски вериги от модерна търговия. Пазарният дял на традиционната търговия в България е около 40-45%, докато в Европа той е не повече от 10-15%.

Данните показват също, че българите пазаруват в традиционната търговия на всеки два-три дни и харчат средно по 12,50 лева на посещение. В същото време в големите обекти на модерна търговия потребителя влиза средно по един път на две седмици, като пазарува средно за 25-30 лева. Около 50% от кошницата на българския потребител е съставена от свежи продукти като месо, колбаси, сирене, кашкавал, прясно мляко, плодове и зеленчуци, хляб. България е на второ място в Европа по най-висок дял на свежата кошница, защото българите традиционно приготвят храната си вкъщи, а ежедневното готвене движи и търсенето на свежи храни.

Ето защо препоръката към собствениците на малки магазини за хранителни стоки е да осигурят тези продукти в своите магазини, като най-важната категория са плодовете и зеленчуците. Хлябът и печивата също са основни продукти и заради това търговските вериги са инвестирали в собствени пекарни, за да привличат клиентите си ежедневно.

Магазините от традиционна търговия играят важна роля далеч отвъд търговския аспект – те поддържат социалния и икономически живот в своите райони. Ето защо един от акцентите на срещата „Търговия с човешко лице“ беше представянето на франчайз програмата на МЕТРО „Моят магазин“, в която към момента са включени 58 магазина. Целта ѝ е „малките“ търговци да запазят своята независимост и същевременно да се възползват от съвременни търговски практики. Чрез този модел МЕТРО предоставя финансова помощ за реализацията на концепция за нова модерна визия на обектите отвън и отвътре, съчетана с ефективна подредба на продуктовите категории. В маркетингов план МЕТРО предлага двуседмични оферти в рекламна брошура, която достига около 1 000 000 домакинства, както и целогодишна реклама на обектите от франчайз програмата, включваща телевизия, радио, дигитални канали и печатни издания.

Устойчивият успех на независимите търговци мотивират МЕТРО да инвестира в образователни програми и практики за професионално развитие на независимите търговци. Намерението на компанията е да превърне срещата „Търговия с човешко лице в регулярно събитие.


В категории: Бизнес


Флагман.БГ Брадърката Атижа отвя всички задръжки Брадърката Атижа отвя всички задръжки 28/11/2024, Четвъртък 15:40 0
България Всички новини
ПП изключи Лорер от партията, поиска оставката на Божанков ПП изключи Лорер от партията, поиска оставката на Божанков Това се случва след гласуването за председател на парламента Археолози пренаписват историята - не сме покорени от турците през 1396 година Археолози пренаписват историята - не сме покорени от турците през 1396 година Видинското царство на Иван Страцимир е продължило да съществува 25 години след падането на Търновград Брадърката Атижа отвя всички задръжки Брадърката Атижа отвя всички задръжки Тунингованата брюнетка се пусна по силикон Всички му се подиграват, че прилича на Хари Потър, ама вижте какво гадже има Всички му се подиграват, че прилича на Хари Потър, ама вижте какво гадже има Мартин от  "Игри на волята" показа приятелката си - красива учителка Психично болен мотопедист стреля по полицаи при опит за проверка Психично болен мотопедист стреля по полицаи при опит за проверка Оръжието и мотопедът не са регистрирани по законен ред. Нарушителят е настанен в Център за психично здраве Депутати се сбиха в парламента (ВИДЕО) Депутати се сбиха в парламента (ВИДЕО)  Манол Пейков твърди, че е нападнат от депутат на "Възраждане" Жена роди в линейка, бебето починало Жена роди в линейка, бебето починало Тя е транспортирана до болницата в Петрич Превръщат старото училище в Камено в Общински център за комплексна работа с родители, деца, ученици и младежи Превръщат старото училище в Камено в Общински център за комплексна работа с родители, деца, ученици и младежи Община Камено се допитва към местните жители за проектни идеи  Отиде си родна футболна легенда Отиде си родна футболна легенда Бебо ни напусна на 61-годишна възраст Цанко Цанков плувал в океана 13 часа в тъмнина и при риск да бъде нападнат от голяма бяла акула Цанко Цанков плувал в океана 13 часа в тъмнина и при риск да бъде нападнат от голяма бяла акула  Бургазлията разказа как накрая чакал големите вълни да го изхвърлят на високите отвестни скали, за може да финишира, стъпвайки на сушата
Робърт Кенеди-младши призна: Хероинът ме направи отличник Робърт Кенеди-младши призна: Хероинът ме направи отличник Кокаинът също му помогнал   28-годишен бодибилдър получи инфаркт на тренировка 28-годишен бодибилдър получи инфаркт на тренировка Мнозина предполагат, че нещастният случай е предизвикан от употребата на анаболни стероиди САЩ на Байдън иска Украйна да праща на фронта и 18-годишни САЩ на Байдън иска Украйна да праща на фронта и 18-годишни Така ВСУ ще могат да компенсират недостига на жива сила Ще забранят ли TikTok заради Джорджеску и изборите в Румъния Ще забранят ли TikTok заради Джорджеску и изборите в Румъния Проруският евроскептик постигна шокираща победа с кампания, базирана в социалната мрежа Киев без ток след мощни удари по Украйна, а US разузнаването гадае дали ще има ядрена война Киев без ток след мощни удари по Украйна, а US разузнаването гадае дали ще има ядрена война Заместник-постоянният представител на Руската федерация в ООН Дмитрий Полянски обаче заплаши Запада с огледален отговор Бомбени заплахи срещу членовете на бъдещия екип на Доналд Тръмп Бомбени заплахи срещу членовете на бъдещия екип на Доналд Тръмп Сигналите за взривни устройства според ФБР обаче са се оказали фалшиви. Дори Рамбо е с Тръмп Дори Рамбо е с Тръмп Кино легендата Сталоун го сравни с Джордж Вашингтон "Съпруга-трофей" обяви цената си за седмица и... "Съпруга-трофей" обяви цената си за седмица и... Намери своя мъж-мечта Поиска руско гражданство Поиска руско гражданство Аз вече съм руснак, каза Емир Кустурица Страшен скандал със съперник на Карлос Насар Страшен скандал със съперник на Карлос Насар Пицолато е обвинен в изнасилване
Николай ДЕНКОВ Николай ДЕНКОВ Работата на НС е блокирана от ГЕРБ, за да могат да си назначат хора в съдебната система Виц на деня Виц на деня - Сине, отиди до съседа да искаш една тесла, че ми трябва.
След малко:
- Тате, съседът каза, че няма да я даде.
- Остави го, скръндза, ходи да донесеш нашата.
Виц на деня Виц на деня - Ало, поръчали сте си жена шофьор. За транспорт или за развлечение?
- За развлечение!
- Добре, излезте на балкона, започвам да паркирам!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Писък на модата - Това е звук който издава съпруга, гледайки етикетите!
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори