Жители на жк „Възраждане” въстанаха срещу несъществуващ все още проект за етажен паркинг
Те говорят за 5-етажно съоръжение, което обаче дори още не е стигнало до фаза на обявяване на техническа спецификация
Бургаският жк „Възраждане” привидно не харесва идеята за строеж на така необходимите етажни паркинги. Причината, както и при предходните предложения за изграждане на подобен тип съоръжения, е една и съща - сякаш подписките, които се входират в Общинския съвет с възражение, са копирани една от друга.
Аргументите на подписалите се към момента касаят общинския терен, намиращ се между улиците „Дебелт” и „Сливница” в комплекса. Любопитното е, че подписалите се в документа граждани, които са против, изглежда разполагат с повече информация, от това, което е публично налично, тъй като в подписката са изразени становища, детайли по които няма как който и да е към момента да има. Защото просто проект за етажния паркинг няма.
По време на постоянната комисия по транспорт към ОбС-Бургас, състояла се по обед днес, точно този аргумент бе поставен на масата от съветника арх. Делян Георгиев от ПП-ДБ. Той зададе резонен въпрос - защо изобщо се стига до тази подписка? И предложи всъщност първо да се види проектът, какъвто засега, подчертаваме, няма и чак после да се променя Подробният устройствен план на терена.
Още по-любопитно бе изказването на зам.-председателят на комисията Тодор Иванов от ИТН. По думите му, негови позанати и близки, живущи в района, са се оплакали, че около терена обикалят хора с въпросната подписка и опитват да склоняват случайни минувачи и съседи да се включат във възражението. „Имало е опит за манипулация, поне по мое сведение и хора са се подписвали, без дори да знаят за какво”, каза Иванов.
Проверка на Флагман след комисията показа, че действително проект за изграждането на етажния паркинг - как ще изглежда той и какво ще представлява - не съществува. Нещо повече - в настоящия момент, по думите на председателя на ОбС-Бургас Михаил Хаджиянев, местният парламент гласува единствено и само съгласие в един момент, ако се наложи, Подробният устройствен план на терена да бъде променен - от „Общинска земя за жилищно строителство” в „Общинска земя с обществено предназначение - паркинг”. С други думи - дори местния парламент да приеме настоящото предложение, то това не означава, че от другата седмица статутът на поземления имот ще бъде сменен.
Защо в такъв случай жителите, подписали се против намерението за изграждане на съоръжението, са против проектното предложение, след като такова няма? Нека разгледаме самия документ.
Там се твърди с категоричен тон за несъществуващия проект, че ще „ВЛОШИ ХИГИЕННИТЕ УСЛОВИЯ НА ЖИВОТ и ще е с неблагоприятно въздействие върху живущите в останалите близко разположени жилищни сгради в гъсто застроена жилищна зона и детска градина, изградена в непосредствена близост в зоната на кръстовището...” Текстът продължава с „Построяването на многоетажна паркинг сграда предполага нейното изолиране от достъп с жилищни сгради поради повишена концентрация на ШУМ И ВРЕДНИ ГАЗОВЕ от събраните на едн място голям брой автомобили в зоната...”
Предполаганите негативи продължават в текста с категоричен тон. Изтъква се, че улиците „Дебелт” и „Сливница” са тесни, „само с по една лента в посока” и „...нямат технически капацитет да поемат очаквания увеличен трафик, свързан с денонощно влизане и излизане на автомобили в/от паркинг”.
Любопитно още - в подписката виждаме и следното изречение: „Обявеният проект НЕ е съобразен с изискванията на Наредба № РД-02-20-2 от 20.12.2017 г. за планиране и проектиране на комуникационно-транспортната система на урбанизираните територии... и НЕ гарантира безопасността на гражданите при използване на уличната мрежа”.
Сега, как точно се цитира конкретно проектно предложение, което досега никога не е показвано, е въпрос, на който трудно можем да отговорим. Но видно от входираното възражение целта е процедурата да се забави достатъчно дълго, а в оптималния, за вносителите вариант - напълно да бъде прекратена. Цитирани са наредби и закони, грамотно и точно описани от юрист, който очевидно е консултирал целия процес на изработката на възражението, което би следвало да значи, че подписалите се са склонни да си търсят правата и в съда. Правата им обаче не са нарушени и с изграждането на потенциалния паркинг едва ли пак ще бъдат нарушени.
В контра на изложените от тях аргументи - отново да подчертаем - срещу хипотетичния етажен паркинг, за който те твърдят, че ще е на 5 етажа, макар проект да не е представян, задаваме няколко въпроса.
Защо би следвало да се увеличи шумът и трафикът в района, след като към момента да намериш паркомясто там е като да спечелиш шестица от тотото?
Нима е по-добре с часове водачите да обикалят в търсене на място да спрат по късни доби, отколкото да могат лесно и удобно да паркират в паркинг, който би бил достатъчно шумоизолиран, за да не пречи на околните?
Нима е по-добре в така или иначе тесните, според вносителите на възражението, улици „Сливница” и „Дебелт” да не могат да се разминат две коли, заради паркирани други по протежението на пътното платно, а понякога и на тротоара?
Точно това не създава ли още повече предпоставки за инциденти и не застрашава ли липсата на видимост при пресичане на пешеходци тяхната безопасност?
Как ще се понижи точно чистотата на въздуха в този район, след като и сега на този терен спират автомобили, а тези, които не могат така или иначе обикалят с включен двигател дълго и продължително докато успеят да паркират?
А какво е дългосрочното решение - как виждат подписалите се срещу хипотетичния етажен паркинг бъдещето на жк „Възраждане”. Може би в един момент някой ще измисли летателни апарати, които да коригират проблема, но до тогава?
Защото е лесно да си против, без да предлагаш алтернатива за проблем, който е очевиден дори за хора, които са виждали жк „Възраждане” само на снимки.
И да, разбираемо е, че промяната понякога е плашеща, нововъведенията невинаги са лесно смилаеми, а доверието в институциите е ниско. Но за да се реши проблемът с паркирането, трябва да се започне от някъде. Не е задължително да е точно от улиците „Дебелт” и „Сливница”, може да е на друг терен.
Но засега изглежда, че каквото и да се предложи по темата с етажните паркинги, все се появява една подписка, която е против идеята и нищо не се променя в положителна посока, а по-скоро се движим в отрицателна.
Да не говорим,че по ново ремонтираните улици всички мадово паркират по тротоарите и пред(а не вътре) в гаражите си и майки с колички и др.пешеходци вървят по уличното платно в тъмното.
Паякът три пъти да мине след официалното работно време да събере тези коли със съответната глоба и набързо ще се съгласят с проекта.
Когато се изгради паркинга , ще трябва да платят или диньо-зелена зона или за паркомясто!
Той със сигурност ще облекчи и трафика,защото сега за да намерим място за паркиране често правим по 5-6 обиколки в района,а това допълнително замърсява въздуха и околната среда!!!
1-ви вариант - 1 подземен и 1 на ниво терен
и 2-ри вариант 1 подземен 1 ниво терен и 1 ЕТ.1 но без покрив ... Така и вълка ще е сит и агнето цяло ... Покритите места трябва да са платени - откритите безплатни