Тийнейджърите искат по-малко секс сцени във филмите и сериалите
По-младата аудитория се надява, че повече холивудски звезди ще останат облечени на екрана и че развлекателната индустрия ще започне да се фокусира върху герои, които са в платонични връзки. Това е една ключова констатация от ново проучване, проведено от Калифорнийския университет в Лос Анджелис. За целта на проучването са анкетирани приблизително 1500 респонденти на възраст от 10 до 24 години.
Изследователите установиха, че 63,5% от подрастващите казват, че предпочитат историите на големия и малкия екран да се фокусират върху приятелствата, докато 62,4% казват, че сексуалното съдържание не е необходимо като средство за сюжет. Това са големи скокове спрямо предходната година, когато 51,5% от анкетираните казаха, че искат повече съдържание за хора в платонични връзки, а 47,5% казаха, че не търсят предавания или филми, в които сексът е основен сюжет. Проучването не анкетира респонденти на възраст между 10 и 13 години относно техните нагласи относно сексуално открито съдържание.
“Нашите констатации наистина затвърдиха тенденция, която открихме в данните ни миналата година, че младите хора са уморени да гледат едни и същи остарели и неактуални романтични развръзки на екрана,” каза Алиша Дж. Хайнс, директор на изследванията в центъра. “Тийнейджърите и младежите искат да видят истории, които отразяват по-автентично пълен спектър от нюансирани взаимоотношения.”
Вместо това 36,2% от юношите казаха, че харесват съдържание, което се случва във фантастични светове, вместо истории за богати и известни (7,2%), проблеми от реалния живот (13,9%), лични проблеми (24,2%) или други жанрове (3,3 %). А що се отнася до любимите им видове забавление, 39,2% от тийнейджърите са избрали да играят видеоигри, в сравнение с 33,3%, които са избрали да гледат телевизия или филми, и 27,5%, които са избрали скролването в социалните медийни платформи.
Що се отнася до дигиталните форми на забавление, 38,8% от юношите казват, че YouTube е „най-автентичният“ платформа за социални медии, следвана от TikTok (36,3%) и Instagram (28,3%) — X, известен преди като Twitter, беше най-малко автентичен с 18,1% от респондентите, които го предпочитат.
Еротичните филми някога бяха популярен жанр, с филми като “Неприлично предложение” и “Първичен инстинкт”, които оглавяваха бокс офис класациите. Но след като тези филми намаляха и телевизионни програми като “Игра на тронове” и “Аферата” станаха по-популярни, Холивуд инвестира по-малко пари в подобно съдържание. Това изглежда се променя през последните месеци, през които по-сексуално провокативно съдържание удря екраните. Но изглежда, че тези филми и предавания може да привличат по-възрастна публика, поне ако се вярва на констатациите на проучването.