×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Земетресение с магнитуд 4 е регистрирано рано тази сутрин в близост до турския егейски град Измир
  • Администрацията на Тръмп замрази финансирането за „Харвард“
  • Сръбският парламент гласува състава на новото правителство
  • Правителството подписва договор за търсене на нефт и природен газ в „Блок 1-26 Хан Тервел“
  • Пълна забрана за риболов в Черно море, Дунав и водните обекти в страната
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Bloomberg: VW, BMW и Mercedes дишат праха на китайските електромобили


Bloomberg: VW, BMW и Mercedes дишат праха на китайските електромобили
Ключови думи: VW, bmw, mercedes
21 Октомври 2024, Понеделник, 20:40 ч.
Автор: Флагман.бг

Вече трудно могат да се разглеждат като луксозни автомобили

Райън Сю беше клиент-мечта за германските автомобилни производители. Живеещата в Гуандун предприемачка и съпругът ѝ притежават Porsche 911 и Mercedes-Benz G-класа и бяха сред първите купувачи на електрическото Porsche Taycan.

Но възгледите ѝ за германските автомобили се влошиха, тъй като китайските потребители все повече предпочитат техническата изтънченост пред традиционните предимства като конски сили и управление. Софтуерните системи в Taycan, който струва доста над 100 000 долара, са „ужасни“, казва 36-годишната майка на три деца. Той е „просто електрифицирано Порше - и това е всичко“, пише Bloomberg.

Оценката ѝ не е единствената. Тъй като Китай се отказва от автомобилите с двигатели с вътрешно горене, Volkswagen AG, Mercedes-Benz Group AG и BMW AG се стремят да предложат електромобили, които да се харесат на клиентите на най-големия и най-доходоносния им пазар, поставяйки на карта инвестиции в размер на 35 млрд. евро (38 млрд. долара).

Последните предупредителни знаци се появиха миналата седмица, когато и трите германски производителя съобщиха за спад на продажбите през третото тримесечие в Китай. BMW отбеляза най-силния спад на продажбите си там от повече от четири години - 30%, а доставките на Mercedes намаляха с 13% на фона на слабото търсене на най-скъпите автомобили, включително лимузините S-класа и Maybach.

Продажбите на Porsche в Китай се сринаха с 19% и доведоха до най-лошите резултати за третото тримесечие от десетилетие насам, тъй като глобалното търсене на Taycan намаля почти наполовина. Volkswagen - компанията майка на Porsche и Audi - отчете 15% спад. „Конкурентната ситуация в Китай е особено интензивна,“ каза Марко Шуберт, който ръководи продажбите на VW.

Германските производители на автомобили губят от прехода към електрически превозни средства в Китай.  Пазарният дял на VW, Mercedes и BMW намалява с напредването на прехода

След като доминираха в ерата на бензиновите автомобили, германските производители станаха самодоволни, подценявайки заплахите от новите съперници и нежелаейки да се откажат от печалбите, генерирани от автомобилите с големи двигатели. Това позволи на Tesla Inc. и на местните производители, водени от BYD Co., да навлязат бързо с технологични и достъпни плъгини и сега Китай вече не се нуждае от тях и не ги иска там.

„Преломният момент за тези производители на автомобили настъпва сега“, казва Стивън Дайър, управляващ директор в консултантската компания AlixPartners, базирана в Шанхай. „Те трябва драстично да променят стратегията си на пазара.“

Следващото предизвикателство вече се вижда на автомобилното изложение в Париж тази седмица , където китайските производители увеличават усилията си да заемат пазарен дял в Европа. Компании, сред които BYD и Xpeng Inc. ще покажат най-новите си технологии на най-голямото европейско автомобилно събитие тази година.

Междувременно главният изпълнителен директор на BMW Оливер Ципс се противопостави на плана на Европа за ефективна забрана на продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 г., като заяви, че това ще доведе до „огромно свиване“ на автомобилната индустрия в региона.

И почти всички усилия за реакция не преминаха по план. Микрофонът и слайдшоуто прекъснаха за няколко минути по средата на презентацията на Volkswagen за бъдещите електрически автомобили, което остави ръководителя на отдела за продажби и маркетинг Мартин Зандер видимо разочарован.

Източник: Труд

Това е емоция, която се споделя от шофьорите в Китай. След като се сблъсква с проблеми със спирачките и други недостатъци на качеството, семейство Сю продава своя Taycan и купува ET5 от китайската марка Nio Inc. Автомобилът е с около една трета по-евтин от Mercedes EQE, който Сю също обмислял, но предложил по-луксозен интериорен дизайн, плавно гласово управление и поздравявал децата им по име, когато се качвали.

„Немските автомобили трудно могат да се конкурират“ с това ниво на технологиите, казва Сю, която ръководи бизнес заедно със съпруга си. Мерцедес, БМВ и Ауди „вече трудно могат да се разглеждат като луксозни автомобили“.

Макар че германските автомобилни производители все още контролират близо 15% от китайския пазар, това е по-малко от една четвърт отпреди пандемията, а още по-лошото е, че делът им при електрическите автомобили е по-малко от 10%. Без бърз обрат спадът рискува да се превърне в разгром и да изправи Голямата тройка в Германия пред екзистенциална борба. В момента VW, Mercedes и BMW струват само около половината от пазарната стойност на BYD.

Дори в по-голяма степен, отколкото други международни партньори, германските автомобилни производители са се насочили изцяло към Китай. Докато някои съперници намалиха загубите си, германците не се отказват, като насочват повече ресурси в опит да си върнат пазарния дял. Но изглежда, че борбата е трудна, тъй като Пекин активно се стреми да развива собствените си производители.

Volkswagen планира да играе в дългосрочен план. Говорител на базираната във Волфсбург компания заяви, че китайският автомобилен пазар се характеризира с големи отстъпки и тя няма да придобие пазарен дял за сметка на рентабилността.

Компанията планира да продължи стратегията си „в Китай, за Китай“, за да защити дългосрочните си перспективи. BMW и Mercedes също планират да се придържат към подхода на локализация, за да привлекат купувачите там.

Причините за удвояване на усилията са ясни. След като европейският автомобилен пазар вероятно е преминал своя пик, а САЩ са се наситили, Китай няма реална алтернатива за подобно ниво на обеми и печалби.

Изтеглянето от Китай - както направиха по-малките японски марки Suzuki Motor Corp. и Mitsubishi Motors Corp. - е почти немислимо. Всяко преструктуриране би било сложно, тъй като операциите са вплетени в сложна мрежа от взаимоотношения с правителствени структури. Това поставя фокуса върху разработването на характеристиките, които китайските клиенти искат.

Спешността започна да се засилва в края на 2022 г. След като шефът на Volkswagen за Китай Ралф Брандщетер предупреди надзорния съвет, че китайските производители на автомобили са изпреварили конкуренцията, компанията тогава нае самолети, за да изпрати стотици служители на автомобилното изложение в Шанхай през април 2023 г. - първата проява след години на блокиране на Covid - за да се убедят сами.

Това беше отрезвяваща проверка на реалността. Германските ръководители се сблъскаха с бързото навлизане на достъпни китайски модели, технологично наситени продукти и засилена ценова война.

Оттогава се наблюдава интензивна конкурентна реакция. Няколко седмици след автомобилното изложение главният изпълнителен директор на VW Оливер Блуме отстрани ръководителя на софтуерното звено „Cariad“ в рамките на последните усилия за ускоряване и подобряване на технологиите. Наред с новите китайски партньорства за автономно шофиране, информационно-развлекателни системи и потребителско изживяване, VW инвестира и в базираната в Гуанджоу компания Xpeng, за да подкрепи плана за създаване на автомобили, използвайки опита на стартъпа в областта на електрическите превозни средства.

След предупреждението за печалба през септември едно от първите действия на главния изпълнителен директор на Mercedes Ола Калениус беше да отлети до Китай, за да провери напредъка в преструктурирането на присъствието си там, включително използването на CATL за батерии и Tencent Holdings Ltd. за цифрови услуги. BMW отговори, като обедини усилията си с Great Wall Motor Co. за създаване на електрически автомобили за своята марка Mini.

Кумулативният резултат е, че германските автомобили ще стават все по-малко германски на най-големия си пазар. Според Грегор Себастиан, анализатор в Rhodium Group, експанзията е точно обратното на целта на правителството да намали експозицията към Китай.

Придържането към позициите им в Китай е „огромна авантюра“, казва той, като отбелязва, че германската държава може да се наложи да ги спасява, ако всичко се обърка. „Те се надяват, че са твърде големи, за да се провалят.“


В категории: Бизнес


1
Коментара
Иска да се пенсионира
Иска да се пенсионира 15/04/2025, Вторник 21:33 1
Съседи със страхотен рекорд
Съседи със страхотен рекорд 15/04/2025, Вторник 21:00 0
Нагло престъпление в Пловдив
Нагло престъпление в Пловдив 15/04/2025, Вторник 19:40 0
Каза за скандала с езика
Каза за скандала с езика 15/04/2025, Вторник 19:00 0
Голям рев в "Ергенът"
Голям рев в "Ергенът" 15/04/2025, Вторник 18:24 0
1
Коментара по темата
1.
Хахаха
21.10.2024 21:25:29
1
5
Ee те някой българчета си мислят че са в европейци ама вече дори и не произвеждат една букса за WV защото много рекламации имаше о преместиха заводите в Румъния хахаха . И ката еврочейчета . Всичка ни работа е такава .
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Кабинетът „Желязков“ е вече правителство на малцинството, но остава на власт Кабинетът „Желязков“ е вече правителство на малцинството, но остава на власт ГЕРБ, БСП и ИТН призоваха другите партии в парламента за подкрепа, за да стане България част от еврозоната От АПИ с важна информация за "Хемус" От АПИ с важна информация за "Хемус" Утре за ремонт на асфалтовата настилка последователно ще се ограничи движението за всички автомобили в двете посоки от 30-ти до 47-ми км на магистралата Бургаският окръжен съд не даде детето на Велико Минков Бургаският окръжен съд не даде детето на Велико Минков Не виждам друг изход от това дело, освен бащата да го спечели, каза адвокатът на бившия депутат след 6-часовото заседание заседание Агресивен мъж счупи носа на шофьор на автобус Агресивен мъж счупи носа на шофьор на автобус В област Кюстендил Разкри защо не говори на български Разкри защо не говори на български Ситуацията с Фарниев е деликатна Разтърсващи подробности за бягството на момче от детска градина в София Разтърсващи подробности за бягството на момче от детска градина в София Малчуганът се "похвалил" на приятели какво ще стори България няма да продава реакторите за АЕЦ „Белене“ България няма да продава реакторите за АЕЦ „Белене“ Лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов е подкрепил идеята, но решението за това ще вземе  Съветът за съвместно управление Нагло престъпление в Пловдив Нагло престъпление в Пловдив 19-годишен открадна телефона на жена в автобус Днес е един велик ден за България! Подписаха за „Хан Тервел“ и се очаква да открият газ за милиарди Днес е един велик ден за България! Подписаха за „Хан Тервел“ и се очаква да открият газ за милиарди На разстояние от 30-50 км от края на блока има установени находища, каза енергийният министър. Част от тях дори вече турците добиват, а други тепърва разработват Каза за скандала с езика Каза за скандала с езика Новиков счита, че някои борци на България са тормозени
Дългогодишен брак се разпадна, защото жена сподели, че... Дългогодишен брак се разпадна, защото жена сподели, че... Деликатна ситуация в САЩ Спират грантове за България, Рубио реже $1,7 млн. от програмата за медийна грамотност Спират грантове за България, Рубио реже $1,7 млн. от програмата за медийна грамотност Решението на Държавния департамент засяга и различни проекти, а сред потърпевшите е и Американският университет в Благоевград Съседи със страхотен рекорд Съседи със страхотен рекорд Партизан Белград с невероятен хеттрик, феновете на "гробарите" обичат много клуба и баскетбола Един от най-силните хора в САЩ с тежки думи за Зеленски Един от най-силните хора в САЩ с тежки думи за Зеленски Ванс с остър коментар Мигрант накълца лицето на полицай в Катания Мигрант накълца лицето на полицай в Катания Нападателят е неутрализирън с тейзър Тръмп поряза Харвард с $2,2 милиарда - защо това може да излекува Америка Тръмп поряза Харвард с $2,2 милиарда - защо това може да излекува Америка Големите университети в САЩ отдавна се превърнаха в гнезда за идеологически терор Появи се инкогнито на интересно място Появи се инкогнито на интересно място 43-годишната принцесата на Уелс, която е съвместен председател на скаутите, се срещна с главния скаут Дуейн Фийлдс близо до брега на езерото Уиндърмиър Важен ден очаква всички зодии Важен ден очаква всички зодии Това е хороскопът за днес от астролога Петя Георгиева Той разчита само на българчета и отборът му играе хубав футбол Той разчита само на българчета и отборът му играе хубав футбол Дано повече отбори правят като нас, каза Венци Стефанов Те нямаше да са супер звезди, ако не беше случайността Те нямаше да са супер звезди, ако не беше случайността Какви са истинските професии на турските актьори
Жечо СТАНКОВ, министър на енергетиката Жечо СТАНКОВ, министър на енергетиката БОТАШ води „Булгаргаз“ към фалит. ПП и кабинета на Гълъб Донев ни вкараха в капан Виц на деня Виц на деня - Скъпа, какви са тези подаръци в коридора?
- Не ги пипай! Те са за нашата готвачка, за чистачката и детегледачката!
- Ама ние нямаме такива!
- Как да нямаме? А аз?
Виц на деня Виц на деня Мъж и жена на вечеря. Тя му вика:
- Я кажи нещо, дето ще ме направи щастлива и тъжна едновременно!
- Ми... още си готина за възрастта си!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Април е като жената - никога не знаеш какво да очакваш!
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори