×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Православните християни възпоменават Свети Максим Изповедник и св. мъченик Неофит
  • Украинска тв водеща: Зеленски е писнал на всички!
  • Тръмп обяви чистка на над 1000 чиновници, назначени от Байдън
  • Калин Джорджеску остава фаворит за предстоящите президентските избори в Румъния
  • Десет жертви при пожар в хотел в скицентър в Турция
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Bloomberg: VW, BMW и Mercedes дишат праха на китайските електромобили


Bloomberg: VW, BMW и Mercedes дишат праха на китайските електромобили
Ключови думи: VW, bmw, mercedes
21 Октомври 2024, Понеделник, 20:40 ч.
Автор: Флагман.бг

Вече трудно могат да се разглеждат като луксозни автомобили

Райън Сю беше клиент-мечта за германските автомобилни производители. Живеещата в Гуандун предприемачка и съпругът ѝ притежават Porsche 911 и Mercedes-Benz G-класа и бяха сред първите купувачи на електрическото Porsche Taycan.

Но възгледите ѝ за германските автомобили се влошиха, тъй като китайските потребители все повече предпочитат техническата изтънченост пред традиционните предимства като конски сили и управление. Софтуерните системи в Taycan, който струва доста над 100 000 долара, са „ужасни“, казва 36-годишната майка на три деца. Той е „просто електрифицирано Порше - и това е всичко“, пише Bloomberg.

Оценката ѝ не е единствената. Тъй като Китай се отказва от автомобилите с двигатели с вътрешно горене, Volkswagen AG, Mercedes-Benz Group AG и BMW AG се стремят да предложат електромобили, които да се харесат на клиентите на най-големия и най-доходоносния им пазар, поставяйки на карта инвестиции в размер на 35 млрд. евро (38 млрд. долара).

Последните предупредителни знаци се появиха миналата седмица, когато и трите германски производителя съобщиха за спад на продажбите през третото тримесечие в Китай. BMW отбеляза най-силния спад на продажбите си там от повече от четири години - 30%, а доставките на Mercedes намаляха с 13% на фона на слабото търсене на най-скъпите автомобили, включително лимузините S-класа и Maybach.

Продажбите на Porsche в Китай се сринаха с 19% и доведоха до най-лошите резултати за третото тримесечие от десетилетие насам, тъй като глобалното търсене на Taycan намаля почти наполовина. Volkswagen - компанията майка на Porsche и Audi - отчете 15% спад. „Конкурентната ситуация в Китай е особено интензивна,“ каза Марко Шуберт, който ръководи продажбите на VW.

Германските производители на автомобили губят от прехода към електрически превозни средства в Китай.  Пазарният дял на VW, Mercedes и BMW намалява с напредването на прехода

След като доминираха в ерата на бензиновите автомобили, германските производители станаха самодоволни, подценявайки заплахите от новите съперници и нежелаейки да се откажат от печалбите, генерирани от автомобилите с големи двигатели. Това позволи на Tesla Inc. и на местните производители, водени от BYD Co., да навлязат бързо с технологични и достъпни плъгини и сега Китай вече не се нуждае от тях и не ги иска там.

„Преломният момент за тези производители на автомобили настъпва сега“, казва Стивън Дайър, управляващ директор в консултантската компания AlixPartners, базирана в Шанхай. „Те трябва драстично да променят стратегията си на пазара.“

Следващото предизвикателство вече се вижда на автомобилното изложение в Париж тази седмица , където китайските производители увеличават усилията си да заемат пазарен дял в Европа. Компании, сред които BYD и Xpeng Inc. ще покажат най-новите си технологии на най-голямото европейско автомобилно събитие тази година.

Междувременно главният изпълнителен директор на BMW Оливер Ципс се противопостави на плана на Европа за ефективна забрана на продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 г., като заяви, че това ще доведе до „огромно свиване“ на автомобилната индустрия в региона.

И почти всички усилия за реакция не преминаха по план. Микрофонът и слайдшоуто прекъснаха за няколко минути по средата на презентацията на Volkswagen за бъдещите електрически автомобили, което остави ръководителя на отдела за продажби и маркетинг Мартин Зандер видимо разочарован.

Източник: Труд

Това е емоция, която се споделя от шофьорите в Китай. След като се сблъсква с проблеми със спирачките и други недостатъци на качеството, семейство Сю продава своя Taycan и купува ET5 от китайската марка Nio Inc. Автомобилът е с около една трета по-евтин от Mercedes EQE, който Сю също обмислял, но предложил по-луксозен интериорен дизайн, плавно гласово управление и поздравявал децата им по име, когато се качвали.

„Немските автомобили трудно могат да се конкурират“ с това ниво на технологиите, казва Сю, която ръководи бизнес заедно със съпруга си. Мерцедес, БМВ и Ауди „вече трудно могат да се разглеждат като луксозни автомобили“.

Макар че германските автомобилни производители все още контролират близо 15% от китайския пазар, това е по-малко от една четвърт отпреди пандемията, а още по-лошото е, че делът им при електрическите автомобили е по-малко от 10%. Без бърз обрат спадът рискува да се превърне в разгром и да изправи Голямата тройка в Германия пред екзистенциална борба. В момента VW, Mercedes и BMW струват само около половината от пазарната стойност на BYD.

Дори в по-голяма степен, отколкото други международни партньори, германските автомобилни производители са се насочили изцяло към Китай. Докато някои съперници намалиха загубите си, германците не се отказват, като насочват повече ресурси в опит да си върнат пазарния дял. Но изглежда, че борбата е трудна, тъй като Пекин активно се стреми да развива собствените си производители.

Volkswagen планира да играе в дългосрочен план. Говорител на базираната във Волфсбург компания заяви, че китайският автомобилен пазар се характеризира с големи отстъпки и тя няма да придобие пазарен дял за сметка на рентабилността.

Компанията планира да продължи стратегията си „в Китай, за Китай“, за да защити дългосрочните си перспективи. BMW и Mercedes също планират да се придържат към подхода на локализация, за да привлекат купувачите там.

Причините за удвояване на усилията са ясни. След като европейският автомобилен пазар вероятно е преминал своя пик, а САЩ са се наситили, Китай няма реална алтернатива за подобно ниво на обеми и печалби.

Изтеглянето от Китай - както направиха по-малките японски марки Suzuki Motor Corp. и Mitsubishi Motors Corp. - е почти немислимо. Всяко преструктуриране би било сложно, тъй като операциите са вплетени в сложна мрежа от взаимоотношения с правителствени структури. Това поставя фокуса върху разработването на характеристиките, които китайските клиенти искат.

Спешността започна да се засилва в края на 2022 г. След като шефът на Volkswagen за Китай Ралф Брандщетер предупреди надзорния съвет, че китайските производители на автомобили са изпреварили конкуренцията, компанията тогава нае самолети, за да изпрати стотици служители на автомобилното изложение в Шанхай през април 2023 г. - първата проява след години на блокиране на Covid - за да се убедят сами.

Това беше отрезвяваща проверка на реалността. Германските ръководители се сблъскаха с бързото навлизане на достъпни китайски модели, технологично наситени продукти и засилена ценова война.

Оттогава се наблюдава интензивна конкурентна реакция. Няколко седмици след автомобилното изложение главният изпълнителен директор на VW Оливер Блуме отстрани ръководителя на софтуерното звено „Cariad“ в рамките на последните усилия за ускоряване и подобряване на технологиите. Наред с новите китайски партньорства за автономно шофиране, информационно-развлекателни системи и потребителско изживяване, VW инвестира и в базираната в Гуанджоу компания Xpeng, за да подкрепи плана за създаване на автомобили, използвайки опита на стартъпа в областта на електрическите превозни средства.

След предупреждението за печалба през септември едно от първите действия на главния изпълнителен директор на Mercedes Ола Калениус беше да отлети до Китай, за да провери напредъка в преструктурирането на присъствието си там, включително използването на CATL за батерии и Tencent Holdings Ltd. за цифрови услуги. BMW отговори, като обедини усилията си с Great Wall Motor Co. за създаване на електрически автомобили за своята марка Mini.

Кумулативният резултат е, че германските автомобили ще стават все по-малко германски на най-големия си пазар. Според Грегор Себастиан, анализатор в Rhodium Group, експанзията е точно обратното на целта на правителството да намали експозицията към Китай.

Придържането към позициите им в Китай е „огромна авантюра“, казва той, като отбелязва, че германската държава може да се наложи да ги спасява, ако всичко се обърка. „Те се надяват, че са твърде големи, за да се провалят.“


В категории: Бизнес


1
Коментара
Флагман.БГ Пълен тараш: Обраха дома й в Лас Вегас Пълен тараш: Обраха дома й в Лас Вегас 21/01/2025, Вторник 14:00 0
Обяви края на зимата
Обяви края на зимата 21/01/2025, Вторник 12:00 1
Тайланд го промени
Тайланд го промени 21/01/2025, Вторник 11:57 0
1
Коментара по темата
1.
Хахаха
21.10.2024 21:25:29
1
5
Ee те някой българчета си мислят че са в европейци ама вече дори и не произвеждат една букса за WV защото много рекламации имаше о преместиха заводите в Румъния хахаха . И ката еврочейчета . Всичка ни работа е такава .
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Флагман.бг от епицентъра на огнената стихия край "Меден рудник", жена е откарана в болница Флагман.бг от епицентъра на огнената стихия край "Меден рудник", жена е откарана в болница Пълен тараш: Обраха дома й в Лас Вегас Пълен тараш: Обраха дома й в Лас Вегас Певицата Кичка Бодурова подозира, че това е дело на мигранти Извънредно! Голям пожар в "Меден рудник", чуват се взривове (ВИДЕО) Извънредно! Голям пожар в "Меден рудник", чуват се взривове (ВИДЕО) На мястото са три противопожарни екипа и общо 12 огнеборци Новата коалиция в шок! Финансовото състояние на държавата било трагично Новата коалиция в шок! Финансовото състояние на държавата било трагично В петък избират областните управители Мъж преби бившата си съпруга, 70-годишната му майка я удари с бутилка Мъж преби бившата си съпруга, 70-годишната му майка я удари с бутилка Пострадалата е прегледана в болница Мелания Тръмп отново даде урок по стил, но бе трудна за целуване Мелания Тръмп отново даде урок по стил, но бе трудна за целуване Чрез избора си на визия, г-жа Тръмп  изглежда държи да подчертае националния приоритет и полага усилия да бъде посланик в тази посока Министър Мирослав Боршош и министърът на транспорта на Черна гора Мая Вукичевич посетиха Пловдив Министър Мирослав Боршош и министърът на транспорта на Черна гора Мая Вукичевич посетиха Пловдив На срещата, проведена в Пловдив, бяха подчертани възможностите за повишаване на туристопотока, както и значението на сътрудничеството между България и Черна гора за икономическото и културното развитие на региона Ина Агафонова, която създаде и развива Екопарк "Вая", печели онлайн вота на „Личност на годината 2024“ Ина Агафонова, която създаде и развива Екопарк "Вая", печели онлайн вота на „Личност на годината 2024“ С гласовете на десетки хиляди читатели на Флагман.бг бе подредена престижната класация с тежест 50% пред компетентното жури, което ще излъчи победителя Разбиха канал за трафик на мигранти край с. Звездец, има арестувани Разбиха канал за трафик на мигранти край с. Звездец, има арестувани Служители на Гранична полиция са пресекли канала, бежанците се насочвали към вътрешността на страната Бургас ще обнови бул. "Мария Луиза", ще има нови паркоместа Бургас ще обнови бул. "Мария Луиза", ще има нови паркоместа Това е финална част от проекта, по който се работи от миналата година
Лудогорец взе бургаски специалист Лудогорец взе бургаски специалист Иван Цветанов се присъедини към ДЮШ на клуба  Ключови решения за заместник-министри и областни управители: Бургас почти сигурно за ГЕРБ Ключови решения за заместник-министри и областни управители: Бургас почти сигурно за ГЕРБ ПП-ДБ са готови да участват в назначенията на регулаторите Легендарен музикант загуби битката с рака Легендарен музикант загуби битката с рака Сайкс е признат не само за изключителния си китарен стил, но и за способността си да създава вечни рок класики, които продължават да вдъхновяват фенове и музиканти по целия свят Като какъв ходи Кирил Петков на инаугурацията на Доналд Тръмп - обикновен зрител или важен гост Като какъв ходи Кирил Петков на инаугурацията на Доналд Тръмп - обикновен зрител или важен гост Първо бях на официална среща на републиканските лидери, а след това отидох в залата, твърди бившият премиер Трус във футбола в Царево Трус във футбола в Царево Треньорът напусна Танцът и думите на Мъск във Вашингтон станаха хит Танцът и думите на Мъск във Вашингтон станаха хит Милиардерът е сигурен, че САЩ ще има много светло бъдеще. Той носи в сърцето си всички поддръжници на Тръмп Денят на освобождението (анализ) Денят на освобождението (анализ) Той говори за САЩ, но от курса, който поема ще зависи и останалият свят, по-точно Европа Арестуваха 26-годишен българин за двойно убийство край Вашингтон Арестуваха 26-годишен българин за двойно убийство край Вашингтон И двете жертви са били застреляни Всички говорят за тоалета на първата дама на САЩ. Изглежда съвършено! Всички говорят за тоалета на първата дама на САЩ. Изглежда съвършено! Мелания Тръмп пристигна в църквата "Свети Йоан" с вълнено палто на Adam Lippes и строга шапка в стил лодка Световните лидери приветстват Доналд Тръмп, надяват се да сложи край на войните Световните лидери приветстват Доналд Тръмп, надяват се да сложи край на войните ЕС очаква с нетърпение да работи в тясно сътрудничество с него за справяне с глобалните предизвикателства, отбеляза Урсула фон дер Лайен
Кристиан Вигенин Кристиан Вигенин Не сме в коалиция, по-скоро сме съдружници по неволя Виц на деня Виц на деня София, студио за татуировки.
- Добър ден, много ли боли да се татуираш?
- Зависи от зоната.
- Ми от зона Б-5 съм...
Виц на деня Виц на деня - Ти стана културист? Помня каква трагедия беше по физкултура.
- Но по химия бях пълен отличник...
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Когато ми дойдат гости, аз вадя моята вълшебна ракия и превръщам всички във свине!
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори