×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Bloomberg: VW, BMW и Mercedes дишат праха на китайските електромобили


Bloomberg: VW, BMW и Mercedes дишат праха на китайските електромобили
Ключови думи: VW, bmw, mercedes
21 Октомври 2024, Понеделник, 20:40 ч.
Автор: Флагман.бг

Вече трудно могат да се разглеждат като луксозни автомобили

Райън Сю беше клиент-мечта за германските автомобилни производители. Живеещата в Гуандун предприемачка и съпругът ѝ притежават Porsche 911 и Mercedes-Benz G-класа и бяха сред първите купувачи на електрическото Porsche Taycan.

Но възгледите ѝ за германските автомобили се влошиха, тъй като китайските потребители все повече предпочитат техническата изтънченост пред традиционните предимства като конски сили и управление. Софтуерните системи в Taycan, който струва доста над 100 000 долара, са „ужасни“, казва 36-годишната майка на три деца. Той е „просто електрифицирано Порше - и това е всичко“, пише Bloomberg.

Оценката ѝ не е единствената. Тъй като Китай се отказва от автомобилите с двигатели с вътрешно горене, Volkswagen AG, Mercedes-Benz Group AG и BMW AG се стремят да предложат електромобили, които да се харесат на клиентите на най-големия и най-доходоносния им пазар, поставяйки на карта инвестиции в размер на 35 млрд. евро (38 млрд. долара).

Последните предупредителни знаци се появиха миналата седмица, когато и трите германски производителя съобщиха за спад на продажбите през третото тримесечие в Китай. BMW отбеляза най-силния спад на продажбите си там от повече от четири години - 30%, а доставките на Mercedes намаляха с 13% на фона на слабото търсене на най-скъпите автомобили, включително лимузините S-класа и Maybach.

Продажбите на Porsche в Китай се сринаха с 19% и доведоха до най-лошите резултати за третото тримесечие от десетилетие насам, тъй като глобалното търсене на Taycan намаля почти наполовина. Volkswagen - компанията майка на Porsche и Audi - отчете 15% спад. „Конкурентната ситуация в Китай е особено интензивна,“ каза Марко Шуберт, който ръководи продажбите на VW.

Германските производители на автомобили губят от прехода към електрически превозни средства в Китай.  Пазарният дял на VW, Mercedes и BMW намалява с напредването на прехода

След като доминираха в ерата на бензиновите автомобили, германските производители станаха самодоволни, подценявайки заплахите от новите съперници и нежелаейки да се откажат от печалбите, генерирани от автомобилите с големи двигатели. Това позволи на Tesla Inc. и на местните производители, водени от BYD Co., да навлязат бързо с технологични и достъпни плъгини и сега Китай вече не се нуждае от тях и не ги иска там.

„Преломният момент за тези производители на автомобили настъпва сега“, казва Стивън Дайър, управляващ директор в консултантската компания AlixPartners, базирана в Шанхай. „Те трябва драстично да променят стратегията си на пазара.“

Следващото предизвикателство вече се вижда на автомобилното изложение в Париж тази седмица , където китайските производители увеличават усилията си да заемат пазарен дял в Европа. Компании, сред които BYD и Xpeng Inc. ще покажат най-новите си технологии на най-голямото европейско автомобилно събитие тази година.

Междувременно главният изпълнителен директор на BMW Оливер Ципс се противопостави на плана на Европа за ефективна забрана на продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 г., като заяви, че това ще доведе до „огромно свиване“ на автомобилната индустрия в региона.

И почти всички усилия за реакция не преминаха по план. Микрофонът и слайдшоуто прекъснаха за няколко минути по средата на презентацията на Volkswagen за бъдещите електрически автомобили, което остави ръководителя на отдела за продажби и маркетинг Мартин Зандер видимо разочарован.

Източник: Труд

Това е емоция, която се споделя от шофьорите в Китай. След като се сблъсква с проблеми със спирачките и други недостатъци на качеството, семейство Сю продава своя Taycan и купува ET5 от китайската марка Nio Inc. Автомобилът е с около една трета по-евтин от Mercedes EQE, който Сю също обмислял, но предложил по-луксозен интериорен дизайн, плавно гласово управление и поздравявал децата им по име, когато се качвали.

„Немските автомобили трудно могат да се конкурират“ с това ниво на технологиите, казва Сю, която ръководи бизнес заедно със съпруга си. Мерцедес, БМВ и Ауди „вече трудно могат да се разглеждат като луксозни автомобили“.

Макар че германските автомобилни производители все още контролират близо 15% от китайския пазар, това е по-малко от една четвърт отпреди пандемията, а още по-лошото е, че делът им при електрическите автомобили е по-малко от 10%. Без бърз обрат спадът рискува да се превърне в разгром и да изправи Голямата тройка в Германия пред екзистенциална борба. В момента VW, Mercedes и BMW струват само около половината от пазарната стойност на BYD.

Дори в по-голяма степен, отколкото други международни партньори, германските автомобилни производители са се насочили изцяло към Китай. Докато някои съперници намалиха загубите си, германците не се отказват, като насочват повече ресурси в опит да си върнат пазарния дял. Но изглежда, че борбата е трудна, тъй като Пекин активно се стреми да развива собствените си производители.

Volkswagen планира да играе в дългосрочен план. Говорител на базираната във Волфсбург компания заяви, че китайският автомобилен пазар се характеризира с големи отстъпки и тя няма да придобие пазарен дял за сметка на рентабилността.

Компанията планира да продължи стратегията си „в Китай, за Китай“, за да защити дългосрочните си перспективи. BMW и Mercedes също планират да се придържат към подхода на локализация, за да привлекат купувачите там.

Причините за удвояване на усилията са ясни. След като европейският автомобилен пазар вероятно е преминал своя пик, а САЩ са се наситили, Китай няма реална алтернатива за подобно ниво на обеми и печалби.

Изтеглянето от Китай - както направиха по-малките японски марки Suzuki Motor Corp. и Mitsubishi Motors Corp. - е почти немислимо. Всяко преструктуриране би било сложно, тъй като операциите са вплетени в сложна мрежа от взаимоотношения с правителствени структури. Това поставя фокуса върху разработването на характеристиките, които китайските клиенти искат.

Спешността започна да се засилва в края на 2022 г. След като шефът на Volkswagen за Китай Ралф Брандщетер предупреди надзорния съвет, че китайските производители на автомобили са изпреварили конкуренцията, компанията тогава нае самолети, за да изпрати стотици служители на автомобилното изложение в Шанхай през април 2023 г. - първата проява след години на блокиране на Covid - за да се убедят сами.

Това беше отрезвяваща проверка на реалността. Германските ръководители се сблъскаха с бързото навлизане на достъпни китайски модели, технологично наситени продукти и засилена ценова война.

Оттогава се наблюдава интензивна конкурентна реакция. Няколко седмици след автомобилното изложение главният изпълнителен директор на VW Оливер Блуме отстрани ръководителя на софтуерното звено „Cariad“ в рамките на последните усилия за ускоряване и подобряване на технологиите. Наред с новите китайски партньорства за автономно шофиране, информационно-развлекателни системи и потребителско изживяване, VW инвестира и в базираната в Гуанджоу компания Xpeng, за да подкрепи плана за създаване на автомобили, използвайки опита на стартъпа в областта на електрическите превозни средства.

След предупреждението за печалба през септември едно от първите действия на главния изпълнителен директор на Mercedes Ола Калениус беше да отлети до Китай, за да провери напредъка в преструктурирането на присъствието си там, включително използването на CATL за батерии и Tencent Holdings Ltd. за цифрови услуги. BMW отговори, като обедини усилията си с Great Wall Motor Co. за създаване на електрически автомобили за своята марка Mini.

Кумулативният резултат е, че германските автомобили ще стават все по-малко германски на най-големия си пазар. Според Грегор Себастиан, анализатор в Rhodium Group, експанзията е точно обратното на целта на правителството да намали експозицията към Китай.

Придържането към позициите им в Китай е „огромна авантюра“, казва той, като отбелязва, че германската държава може да се наложи да ги спасява, ако всичко се обърка. „Те се надяват, че са твърде големи, за да се провалят.“


В категории: Бизнес


1
Коментара
Флагман.БГ Внасят вот на недоверие към правителството Внасят вот на недоверие към правителството 24/03/2025, Понеделник 09:30 1
Флагман.БГ Почина много богат предприемач Почина много богат предприемач 24/03/2025, Понеделник 09:16 0
Флагман.БГ Разби ги в Капките Разби ги в Капките 24/03/2025, Понеделник 09:00 0
Огромно напрежение в Турция
Огромно напрежение в Турция 24/03/2025, Понеделник 07:21 0
Флагман.БГ Интересно научно събитие в Бургас Интересно научно събитие в Бургас 24/03/2025, Понеделник 07:10 4
Ето прогнозата за времето
Ето прогнозата за времето 24/03/2025, Понеделник 06:48 0
Флагман.БГ Държавата с реакция след огромния гаф с тотото Държавата с реакция след огромния гаф с тотото 24/03/2025, Понеделник 06:38 14
1
Коментара по темата
1.
Хахаха
21.10.2024 21:25:29
1
5
Ee те някой българчета си мислят че са в европейци ама вече дори и не произвеждат една букса за WV защото много рекламации имаше о преместиха заводите в Румъния хахаха . И ката еврочейчета . Всичка ни работа е такава .
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
В бургаска болница спасиха тежко пострадал младеж В бургаска болница спасиха тежко пострадал младеж Юношата е срязал ръката си до кост Внасят вот на недоверие към правителството Внасят вот на недоверие към правителството Ще удържи ли мнозинството, което в момента е от критичните 121 депутати? Като във филма "Скорост": Две дами пострадаха в автобус в Бургаско Като във филма "Скорост": Две дами пострадаха в автобус в Бургаско Едната жена е с по-тежки наранявания Подробности за инцидента с Пежото и тротинетката в "Долно Езерово" Подробности за инцидента с Пежото и тротинетката в "Долно Езерово" Пострадалият няма вина, за щастие контузиите му не са фатални Разби ги в Капките Разби ги в Капките Вени спечели вота на публиката миналата вечер Здравко от Биг Брадър затваря ресторанта си Здравко от Биг Брадър затваря ресторанта си Бизнесменът уточни, че не е първият, който решава да затвори заведението си Социалните мрежи пламнаха: Малолетни момичета унижиха друго дете (ВИДЕО 18+) Социалните мрежи пламнаха: Малолетни момичета унижиха друго дете (ВИДЕО 18+) Екшънът се случи в Пловдив Могат да почерпят всички, които се казват... Могат да почерпят всички, които се казват... Захари, Захарина, Зарко и Хари Кола блъсна младеж на пешеходна пътека Кола блъсна младеж на пешеходна пътека Пострадалият е транспортиран в болница Интересно научно събитие в Бургас Интересно научно събитие в Бургас Проведе се петото издание на Академия "Амелия Еърхарт"
Почина много богат предприемач Почина много богат предприемач Бизнесменът почина след продължително боледуване От Украйна с обръщение след срещата с американски дипломати От Украйна с обръщение след срещата с американски дипломати Киев иска достоен и траен мир Огромно напрежение в Турция Огромно напрежение в Турция Масовите протести в защита на Екрем Имамоглу продължават, Ердоган обвини опозицията в тероризъм Възстановяват групата на МЕЧ Възстановяват групата на МЕЧ В национален ефир Василев отправи ултиматум, че ако в сряда парламентарната група на МЕЧ не бъде възстановена, “Киселова повече никога няма да седне като председател” Не им стиска да ме арестуват, смята Асен Василев Не им стиска да ме арестуват, смята Асен Василев Арестуваният охранител на съпредседателя на "Промяната" вече се е върнал на работа към партията Мутри в беда заради кражба на 160 кг кокаин Мутри в беда заради кражба на 160 кг кокаин Следи на двама отвлечени водят към Турция  Тръмп забрани на Хилари Клинтън и други свои врагове достъп до класифицирана информация Тръмп забрани на Хилари Клинтън и други свои врагове достъп до класифицирана информация В черния списък влизат още няколко персони, чиито авторитет е меко казано спорен Тарикатската схема, при която безработни българи получаваха по над 2000 лева на месец, вече не работи Тарикатската схема, при която безработни българи получаваха по над 2000 лева на месец, вече не работи Досега, ако човек е работил в България, а след това в друга страна от Европейския съюз (ЕС) и се върне у нас безработен, за изчислението на обезщетението му за безработица голяма роля играе последният му доход Спасител намери 11 бутилки 100-годишно уиски на плаж Спасител намери 11 бутилки 100-годишно уиски на плаж Находката се оказала стара стъклена бутилка във формата на колба с тъмна течност вътре Мъж лежи безпомощно пред УМБАЛ-Бургас – няма кой да се отзове Мъж лежи безпомощно пред УМБАЛ-Бургас – няма кой да се отзове Обадих се два пъти на 112, отказаха да пратят помощ, твърди Николина Иванова 
Илия НАЛБАНТОВ, анализатор Илия НАЛБАНТОВ, анализатор Ще видим трайното завръщане на Путин на международното поле за преговори Виц на деня Виц на деня - Пиян ли си?
- Не съм!
- Кажи: Крал Карл и Кралица Карла крали крадени кларинети.
- Бааахти айдуците!
Виц на деня Виц на деня - Скъпи, имам страхотна новина!
- Каква е, слънчице?
- Ненапразно си платил каското на колата.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Най-страшният звяр в природата? Жена на диета, в цикъл, мъчейки се да спре цигарите и разочарована от мъжете...
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори