×
Вкусно ИЗБОРИ 27.10.2024 г. Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Хубавият хляб започва да мухлясва на третия ден, твърди експерт
  • Разбиха печатница за фалшиви банкноти в Шумен, създавани с хартия за дюнери
  • Ремонтират „Дунав мост” от румънска страна
  • Байдън обяви план за разширяване на достъпа до безплатни продукти за контрацепция
  • Директорът на НАСА е на посещение у нас
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Bloomberg: VW, BMW и Mercedes дишат праха на китайските електромобили


Bloomberg: VW, BMW и Mercedes дишат праха на китайските електромобили
Ключови думи: VW, bmw, mercedes
21 Октомври 2024, Понеделник, 20:40 ч.
Автор: Флагман.бг

Вече трудно могат да се разглеждат като луксозни автомобили

Райън Сю беше клиент-мечта за германските автомобилни производители. Живеещата в Гуандун предприемачка и съпругът ѝ притежават Porsche 911 и Mercedes-Benz G-класа и бяха сред първите купувачи на електрическото Porsche Taycan.

Но възгледите ѝ за германските автомобили се влошиха, тъй като китайските потребители все повече предпочитат техническата изтънченост пред традиционните предимства като конски сили и управление. Софтуерните системи в Taycan, който струва доста над 100 000 долара, са „ужасни“, казва 36-годишната майка на три деца. Той е „просто електрифицирано Порше - и това е всичко“, пише Bloomberg.

Оценката ѝ не е единствената. Тъй като Китай се отказва от автомобилите с двигатели с вътрешно горене, Volkswagen AG, Mercedes-Benz Group AG и BMW AG се стремят да предложат електромобили, които да се харесат на клиентите на най-големия и най-доходоносния им пазар, поставяйки на карта инвестиции в размер на 35 млрд. евро (38 млрд. долара).

Последните предупредителни знаци се появиха миналата седмица, когато и трите германски производителя съобщиха за спад на продажбите през третото тримесечие в Китай. BMW отбеляза най-силния спад на продажбите си там от повече от четири години - 30%, а доставките на Mercedes намаляха с 13% на фона на слабото търсене на най-скъпите автомобили, включително лимузините S-класа и Maybach.

Продажбите на Porsche в Китай се сринаха с 19% и доведоха до най-лошите резултати за третото тримесечие от десетилетие насам, тъй като глобалното търсене на Taycan намаля почти наполовина. Volkswagen - компанията майка на Porsche и Audi - отчете 15% спад. „Конкурентната ситуация в Китай е особено интензивна,“ каза Марко Шуберт, който ръководи продажбите на VW.

Германските производители на автомобили губят от прехода към електрически превозни средства в Китай.  Пазарният дял на VW, Mercedes и BMW намалява с напредването на прехода

След като доминираха в ерата на бензиновите автомобили, германските производители станаха самодоволни, подценявайки заплахите от новите съперници и нежелаейки да се откажат от печалбите, генерирани от автомобилите с големи двигатели. Това позволи на Tesla Inc. и на местните производители, водени от BYD Co., да навлязат бързо с технологични и достъпни плъгини и сега Китай вече не се нуждае от тях и не ги иска там.

„Преломният момент за тези производители на автомобили настъпва сега“, казва Стивън Дайър, управляващ директор в консултантската компания AlixPartners, базирана в Шанхай. „Те трябва драстично да променят стратегията си на пазара.“

Следващото предизвикателство вече се вижда на автомобилното изложение в Париж тази седмица , където китайските производители увеличават усилията си да заемат пазарен дял в Европа. Компании, сред които BYD и Xpeng Inc. ще покажат най-новите си технологии на най-голямото европейско автомобилно събитие тази година.

Междувременно главният изпълнителен директор на BMW Оливер Ципс се противопостави на плана на Европа за ефективна забрана на продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 г., като заяви, че това ще доведе до „огромно свиване“ на автомобилната индустрия в региона.

И почти всички усилия за реакция не преминаха по план. Микрофонът и слайдшоуто прекъснаха за няколко минути по средата на презентацията на Volkswagen за бъдещите електрически автомобили, което остави ръководителя на отдела за продажби и маркетинг Мартин Зандер видимо разочарован.

Източник: Труд

Това е емоция, която се споделя от шофьорите в Китай. След като се сблъсква с проблеми със спирачките и други недостатъци на качеството, семейство Сю продава своя Taycan и купува ET5 от китайската марка Nio Inc. Автомобилът е с около една трета по-евтин от Mercedes EQE, който Сю също обмислял, но предложил по-луксозен интериорен дизайн, плавно гласово управление и поздравявал децата им по име, когато се качвали.

„Немските автомобили трудно могат да се конкурират“ с това ниво на технологиите, казва Сю, която ръководи бизнес заедно със съпруга си. Мерцедес, БМВ и Ауди „вече трудно могат да се разглеждат като луксозни автомобили“.

Макар че германските автомобилни производители все още контролират близо 15% от китайския пазар, това е по-малко от една четвърт отпреди пандемията, а още по-лошото е, че делът им при електрическите автомобили е по-малко от 10%. Без бърз обрат спадът рискува да се превърне в разгром и да изправи Голямата тройка в Германия пред екзистенциална борба. В момента VW, Mercedes и BMW струват само около половината от пазарната стойност на BYD.

Дори в по-голяма степен, отколкото други международни партньори, германските автомобилни производители са се насочили изцяло към Китай. Докато някои съперници намалиха загубите си, германците не се отказват, като насочват повече ресурси в опит да си върнат пазарния дял. Но изглежда, че борбата е трудна, тъй като Пекин активно се стреми да развива собствените си производители.

Volkswagen планира да играе в дългосрочен план. Говорител на базираната във Волфсбург компания заяви, че китайският автомобилен пазар се характеризира с големи отстъпки и тя няма да придобие пазарен дял за сметка на рентабилността.

Компанията планира да продължи стратегията си „в Китай, за Китай“, за да защити дългосрочните си перспективи. BMW и Mercedes също планират да се придържат към подхода на локализация, за да привлекат купувачите там.

Причините за удвояване на усилията са ясни. След като европейският автомобилен пазар вероятно е преминал своя пик, а САЩ са се наситили, Китай няма реална алтернатива за подобно ниво на обеми и печалби.

Изтеглянето от Китай - както направиха по-малките японски марки Suzuki Motor Corp. и Mitsubishi Motors Corp. - е почти немислимо. Всяко преструктуриране би било сложно, тъй като операциите са вплетени в сложна мрежа от взаимоотношения с правителствени структури. Това поставя фокуса върху разработването на характеристиките, които китайските клиенти искат.

Спешността започна да се засилва в края на 2022 г. След като шефът на Volkswagen за Китай Ралф Брандщетер предупреди надзорния съвет, че китайските производители на автомобили са изпреварили конкуренцията, компанията тогава нае самолети, за да изпрати стотици служители на автомобилното изложение в Шанхай през април 2023 г. - първата проява след години на блокиране на Covid - за да се убедят сами.

Това беше отрезвяваща проверка на реалността. Германските ръководители се сблъскаха с бързото навлизане на достъпни китайски модели, технологично наситени продукти и засилена ценова война.

Оттогава се наблюдава интензивна конкурентна реакция. Няколко седмици след автомобилното изложение главният изпълнителен директор на VW Оливер Блуме отстрани ръководителя на софтуерното звено „Cariad“ в рамките на последните усилия за ускоряване и подобряване на технологиите. Наред с новите китайски партньорства за автономно шофиране, информационно-развлекателни системи и потребителско изживяване, VW инвестира и в базираната в Гуанджоу компания Xpeng, за да подкрепи плана за създаване на автомобили, използвайки опита на стартъпа в областта на електрическите превозни средства.

След предупреждението за печалба през септември едно от първите действия на главния изпълнителен директор на Mercedes Ола Калениус беше да отлети до Китай, за да провери напредъка в преструктурирането на присъствието си там, включително използването на CATL за батерии и Tencent Holdings Ltd. за цифрови услуги. BMW отговори, като обедини усилията си с Great Wall Motor Co. за създаване на електрически автомобили за своята марка Mini.

Кумулативният резултат е, че германските автомобили ще стават все по-малко германски на най-големия си пазар. Според Грегор Себастиан, анализатор в Rhodium Group, експанзията е точно обратното на целта на правителството да намали експозицията към Китай.

Придържането към позициите им в Китай е „огромна авантюра“, казва той, като отбелязва, че германската държава може да се наложи да ги спасява, ако всичко се обърка. „Те се надяват, че са твърде големи, за да се провалят.“


В категории: Бизнес


1
Коментара
Флагман.БГ Грешки при секса с нов партньор Грешки при секса с нов партньор 21/10/2024, Понеделник 22:00 3
Милиони жени ѝ завиждат
Милиони жени ѝ завиждат 21/10/2024, Понеделник 21:21 1
Флагман.БГ Почина вокалистът на Iron Maiden Пол Ди'Ано Почина вокалистът на Iron Maiden Пол Ди'Ано 21/10/2024, Понеделник 20:04 2
Три години без Владимир Каролев
Три години без Владимир Каролев 21/10/2024, Понеделник 19:00 1
1
Коментара по темата
1.
Хахаха
21.10.2024 21:25:29
1
3
Ee те някой българчета си мислят че са в европейци ама вече дори и не произвеждат една букса за WV защото много рекламации имаше о преместиха заводите в Румъния хахаха . И ката еврочейчета . Всичка ни работа е такава .
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Грешки при секса с нов партньор Грешки при секса с нов партньор Вижте кои са те  За кого гласуват ромите За кого гласуват ромите По 50 лв. на човек и по две кебапчета - това можеш да го вкусиш и пипнеш Kакво мисли за бургаските мъже украинска инфлуенсъркa Kакво мисли за бургаските мъже украинска инфлуенсъркa Саша живее в Бургас, опитва се да говори български език, не й се получава, но пък дава оценка на нашите мъже Направете си портокалопита, ето как Направете си портокалопита, ето как Традиционен гръцки сладкиш Black Lives Matter смениха името на известна алкохолна марка, напомняло за робството Black Lives Matter смениха името на известна алкохолна марка, напомняло за робството Много от отлежалите и качествени ромове с такъв етикет сега са в ръцете на колекционери, които ще вдигнат рязко цените им България няма време за губене, сега е моментът да сложим край на този хаос! България няма време за губене, сега е моментът да сложим край на този хаос! В ГЕРБ СДС имаме ясна визия за развитието на общините в региона, проектите, които сме заложили, са свързани с инфраструктура, облагородяване и подобряване на живота във всяко населено място 90% от хората за застрашени сериозно, ако си бъркат в носа 90% от хората за застрашени сериозно, ако си бъркат в носа Според статистиките този вреден навик може да бъде опасен Проф. Гранитски и проф. Христов представят „Иронията на историята“ в бургаския театър Проф. Гранитски и проф. Христов представят „Иронията на историята“ в бургаския театър Събитието пред бургаската публика е с вход свободен Мария Бакалова хвърлила 7 бона за рокля, за да събере погледите в Лондон Мария Бакалова хвърлила 7 бона за рокля, за да събере погледите в Лондон Актрисата засенчи всички останали на премиера на филм Щракнаха белезниците на печатари на качествени левове, евро и долари Щракнаха белезниците на печатари на качествени левове, евро и долари Вижте как изглеждат метне банкнотите 
Почина вокалистът на Iron Maiden Пол Ди'Ано Почина вокалистът на Iron Maiden Пол Ди'Ано Той е част от групата през периода 1978-1981 г. Бургаски младежи показаха как жестовете говорят повече от думи Бургаски младежи показаха как жестовете говорят повече от думи "Чуй ме с жест" – картини, които говорят в сърцето на Бургас Лиъм Пейн скочил от балкона на хотела, разказаха за последните му мигове Лиъм Пейн скочил от балкона на хотела, разказаха за последните му мигове Певецът крещял и искал да бъде разпознат Съпругата на Навални иска да стане президент на Русия Съпругата на Навални иска да стане президент на Русия Юлия Навалная ще се кандидатира за държавен глава  Внучката на медиен магнат стана истинска дама Внучката на медиен магнат стана истинска дама Шарлот Фройд заряза мъжа си наркоман и размъкнатите дрехи Почина Фетуллах Гюлен - най-големият враг на Ердоган Почина Фетуллах Гюлен - най-големият враг на Ердоган Издъхнал е на 83-годишна възраст Хелоуинско парти за четириноги преобрази Ню Йорк Хелоуинско парти за четириноги преобрази Ню Йорк Четириногите бяха със специални костюми - на приказни герои Шок за Брюксел! Молдовците казаха „не“ на ЕС, а Мая Санду се оправдава за провала с руска намеса Шок за Брюксел! Молдовците казаха „не“ на ЕС, а Мая Санду се оправдава за провала с руска намеса Референдумът бил опорочен с купени над 300 000 гласа от Москва, твърди президентът Скорпионът да не взема прибързани решения, а Телецът да не се усмихва насила! Скорпионът да не взема прибързани решения, а Телецът да не се усмихва насила! Хороскоп за деня – 21 октомври 2024, понеделник  Почина българската кино легенда Почина българската кино легенда Радослав Спасов почина на 81-годишна възраст, а тъжната вест събощиха от кино "Одеон"
Бойко Борисов Бойко Борисов Въпросът е да победим така, че да направим правителство Виц на деня Виц на деня - Аз спя с мъжа ми три пъти седмично.
- А аз 1 път.
- Но ти нямаш мъж!
- Мислех, че за твоя говорим...
Виц на деня Виц на деня Пешо кара колата. Жена му все мърмори:
- По-бавно!
Тъщата опонира:
- По-бързо!
Накрая Пешо губи търпение:
- Край! Стига! Кой кара колата?! Ти или майката ти?!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Ако внуците ви се скарат не за апартамента, а за казана за ракия, не си живял напразно!
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори