×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Започва изплащането на компенсациите за хората, останали без ток по празниците
  • Ивайло Иванов напусна политическия кабинет на вътрешния министър
  • Почти 11 хил. с желание да дарят кръв за 2024 година в Бургас
  • TikTok възобнови услугата си в САЩ
  • "ДПС-Ново начало" започна ремонт на новата си партийна централа
  • Шофьор почина след удар в паркирана кола във Видин
  • Двойка в Германия поиска да кръсти бебето си Луцифер
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Няма да повярвате колко пари се превъртат през родните инфлуенсъри


20 Октомври 2024, Неделя, 17:34 ч.
Автор: Флагман.бг

Няма как да си в интернет, и още с отварянето на телефона или компютъра да не те залее плеяда от различни интернет герои, които ти продават свои авторски тениски и ароматизатори

На толкова по най-груби сметки може да се оцени този модерен рекламен пазар в България. Това поне е светлата му част, която може да бъде уловена от статистики и проучвания, но практиката показва, че така нареченият инфлуенсър маркетинг реално може да е в поне два пъти по-големи мащаби в страната ни, тъй като много от известните лица често намират начин да не декларират официално приходите си от всяка рекламна сделка, пише Марица.

Няма как да си в интернет, и още с отварянето на телефона или компютъра да не те залее плеяда от различни интернет герои, които ти продават свои авторски тениски, ароматизатори, хранителни добавки, аксесоари, техника и дори напитки и снаксове или пък раздават промокодове за отстъпки в онлайн магазини и сайтове. Все повече са инфлуенсърите, които сами създават продукти и услуги, които да рекламират ежедневно пред аудиторията си, което вече говори много за мащабите на този бизнес сегмент.

Наричат ги инфлуенсъри от думата influence, която означава влияние. Всъщност това са група хора, които успяват умело да привлекат хиляди, дори милиони последователи, а след това материализират успешно интернет славата си. 

През последните 3-4 години задължително перо в бюджета на всеки бранд или всяка една рекламна агенция е работата с инфлуенсъри. Това е световна тенденция, която абсолютно логично наблюдаваме и у нас. В България средният брой последователи на един инфлуенсър е 28 000 души,

а средното ниво на ангажираност е близо 7%, сочат данните от подробен доклад на Influ.ai. С модерните интернет инструменти можем да калкулираме колко би извадил един средностатистически роден инфлуенсър за един рекламен пост. Ако говорим за момиче, което развива профила си в направление мода и красота, то тя спокойно може да получи 400 лева за една публикация. Дори и по-нишовите профили при мъжете инфлуенсъри ще донесат поне 300 лева.

Бърз поглед над някои от най-популярните онлайн лица показва, че те далеч не се ограничават с един пост на седмица. Ако е една от най-популярните инфлуенсърки - Алекс Богданска (с цели 577 хил. последователи), ще видим, че от последните 15 нейни поста, 13 са с ясно откроимо рекламно съдържание. Въпреки това едва 3 от тях са маркирани според правилата. Ако въведем информацията от профила на Богданска в инструмента, който засича колко пари би струвал рекламен пост, ще видим, че една публикация ще донесе между 3 и 5 хил. лева. 

В неформалната класация инфлуенсърите се делят на няколко категории, съобразно броя на своите последователи. Те се разделят на мега (над милион последователи), макро (от 100 хиляди до милион, микро (от 10 до 100 хиляди) и нано (от хиляда до 10 хиляди). Когато се мисли за маркетингова кампания - две от най-популярните и ефикасни групи са макро- и микроинфлуенсъри. В България повече от 50% имат до 20 000 последователи, а останалата част - под 100 000. Съвсем малък е елитният сегмент с над 100 000 последователи.

Въпреки това бройката не е най-важна, издават експертите в бранша. Много по-същественото за рекламодателите е така наречената ангажираност. Често инфлуенсър с по-малка обща бройка последователи може да получи повече пари за дадена рекламна кампания от този с повече, ако неговите публикации имат по-висока ангажираност и се гледат от повече последователи. 

Освен това е важно да се каже, че интернет героите печелят сериозно и от така наречените промокодове за отстъпки на продукти и услуги. Чрез тях компаниите могат много точно да засекат ефекта от работата си с дадена популярна личност по това, колко пъти е ползван в сайта им съответният код за отстъпки.

Още през 2022 година в социалните мрежи изтекоха тарифите за публикация на част от най-големите инфлуенсъри 

в страната през агенция, която ги менажира. Оказа се, че именно моделът Алекс Богданска взима най-големи суми и дори надминава Николета Лозанова по приходи. Преди две години тарифата й е около 2000 лв. за един пост в Instagram и по 500 лв. за story. След нея се нарежда половинката на вратаря Боби Михайлов, която получава по 1500 лв. за публикация. Източници на "Марица" пък са категорични, че цените оттогава са скочили значително и към момента двете красавици прибират по близо 3-4 хил. лева за пост.  

Фитнес инструкторката Биляна Йотовска взима 1200 лв. за един пост и стори в Инстаграм. Тя обаче прави отстъпки за повече публикации и цената й за два поста и от 2 до 5 сторита е 2 бона. Евгения Джаферович и Златка Димитрова пък през 2022 година са искали по хилядарка за пост, като днес тази тарифа е поне 1500 лева.

При мъжете най-успешен е готвачът Лео Бианки. За един пост и стори във Фейсбук или Instagram той взима 1500 лв. без ДДС. Ако те са споделени във Фейсбук, цената се вдига на 2200 лв. За четири поста и четири сторита, еднакви, споделени и във Фейсбук, и в Instagram, прибира 6700 лв. без ДДС, но не се съгласява на повече от две публикации на месец.

Актьорът Калин Врачански също е предпочитан от различни брандове, за да рекламират продуктите им. За един пост и едно стори в Instagram той взима 1200 лв. без ДДС. За споделяне на публикацията като пост и стори и във Фейсбук иска 1500 лв. без ДДС. Актьорът от "Откраднат живот" Наум Шопов прибира хилядарка. Ако е с половинката си Теа Минкова, цената му скача значително. Далеч по-скромен е танцьорът и риалити звезда Наско Месечков, който се обогатява едва с 400 лв. за няколко поста и сторита в Instagram.

Точно Instagram е любимото място на инфлуенсърите. Освен че дава повече възможност и свобода за създаване и предлагане на креативно съдържание, алгоритъмът на социалната мрежа е създаден така, че да има развитие на профилите и съответно нарастване на влиянието на притежателите им. Гарнираш последното си стори с топмелодията от последната седмица и алгоритъмът промотира поста ти, за да стигне до повече хора. Затова и родните инфлуенсъри наблягат предимно на профилите си там. 

Друга любима платформа, която предлага огромни възможности за печалба, е YouTube. Там е следващото най-ефективно поле за печелене на пари и хора, защото в нея инфлуенсърите могат да построят цели видеа около спонсорите си, а подобна услуга струва пъти по-скъпо от единичен пост в Instagram. В момента набира сила и TikTok като място, от което инфлуенсърите вадят пари, докато Facebook остава назад, и с просто око може да се забележи, че най-успешните инфлуенсъри не развиват страниците си там, а някои от по-младите дори нямат профили.

Как се определят цените

Важно уточнение, което трябва да направим, е, че цените на инфлуенсърите няма как да бъдат вкарани в рамка. До голяма степен това е пазар, който се движи от търсенето и предлагането, не толкова от твърди ценови оферти. При този тип маркетинг и реклама важното е да намериш подходящия за съответния бизнес инфлуенсър, чиято аудитория би имала реален интерес към продукта или услугата, които ще се рекламира.

Според редица рекламни агенции реалистична отправна точка е цената на един пост да се определя на базата на единична ставка от 0.02 лв. на последовател. Така инфлуенсър с 30 хил. последователи е напълно реалистично да търси около 600 лева за рекламен пост в собствените си канали. Според други маркетолози цената трябва да е не повече от 1,5% от последователите, или около 450 лева за една публикация в профил с 30-хилядна аудитория. 

Редица агенции и фирми пък работят на база реалните импресии или показвания, които рекламата им генерира в профила на съответния инфлуенсър. Така, ако рекламният пост има има 3500 импресии, а вие продавате 1000 импресии за 100 лв., то тогава този пост ще струва около 350 лв. Повечето инфлуенсъри обаче избягват този вариант, тъй като по традиция рекламните постове събират значително по-малко импресии, сравнено с тези без продуктово позициониране. 

Сред най-малко разпространените варианти е този за ценообразуване на база часове, които изработвате даден пост + техника, която ще се ползва. Това е добър вариант единствено за по-големи реклами, които да са имплементирани във видеоклипове.

Реалните измерения на инфлуенсърите и техния бизнес може да се добие от превърналия се в традиционен годишен доклад „Пулсът на инфлуенсър маркетинг пазара в България“, който е дело на MSL и Pragmatica и изследва нагласите на потребителите, бизнеса и инфлуенсърите.

Доверието към инфлуенсърите спада за втора поредна година и само 53% (63% спрямо 2023 г.) от потребителите имат доверие към лицата, които следват. 85% от брандове все още намират за предизвикателство това, че едни и същи лица промотират различни продукти, а за 80% от тях хонорарите на популярните личности продължават да са високи спрямо постигнатите резултати.

До голяма степен продължаващият спад се дължи както на пренасищането на пазара, така и на редицата измами или подвеждащи реклами, които популярните лица в мрежата рекламират, без да проверят задълбочено продуктите и услугите, които ги търсят за партньорства. Сериозен отлив в доверието се наблюдава и заради асоциацията на десетки популярни лица с хазартни компании и оператори. 

Вече 50% от брандовете държат инфлуенсърите да не работят с конкуренти. 63% от потребителите пък биха спрели да следват инфлуенсър, ако публикуваните теми са в противовес с техните морални принципи. 56% - ако се публикува нерелевантно съдържание, и 50% - ако рекламира прекалено много продукти. Най-високи са процентите при най-младата аудитория.

79% от българските последователи са единодушни, че за да им стане любим един инфлуенсър, той трябва да е искрен с аудиторията. Важно е също да има нужната харизма (70%), характеристика, която отново има ръст, и естествено, информацията, която споделя, да е интересна (69%). За 47% от хората е важно инфлуенсърите да споделят личен опит по темата, за която говорят. 

Делът на компаниите, които предпочитат да работят дългосрочно с инфлуенсъри, се покачва на 45%, а половината от интернет звездите посочват този критерий за важен.


В категории: Животът


Флагман.БГ "Бях близо до смъртта" "Бях близо до смъртта" 20/01/2025, Понеделник 22:00 0
Направи изненадващо признание
Направи изненадващо признание 20/01/2025, Понеделник 21:41 1
Флагман.БГ Влезе в болница, но... Влезе в болница, но... 20/01/2025, Понеделник 21:21 0
Назначиха го за...
Назначиха го за... 20/01/2025, Понеделник 20:43 0
Флагман.БГ Прави голямо завръщане? Прави голямо завръщане? 20/01/2025, Понеделник 20:00 0
Бомбастична фраза за Гриша Ганчев
Бомбастична фраза за Гриша Ганчев 20/01/2025, Понеделник 19:10 1
Спомни си за скандала в София
Спомни си за скандала в София 20/01/2025, Понеделник 19:00 0
2
Коментара по темата
2.
малчуган с Iphone 18
21.10.2024 02:05:11
3
2
Ми браво на децата КРАСИВИ са млади нека печелят а грозните лелки да стават държавти клужителки и касиерки в Кауфланд
1.
;)
20.10.2024 18:30:18
0
9
И в Сащ така се радваха коврите 10-15 години и сега са ги запукали за укриване на данъци за целия период. Има такива които дължат милиони.
Отделно някои ги съдят допълнително и за други неща, например са казали нещо ей така в интернет и изведнъж бууум една обща искова молба в съда от 50 човека, на стойност 500 хил долара, че се чувстват обидени на расова основа, после бууум друга искова молба от 100 човека, че са се почувствали обидени и дискриминирани заради сексуалната им ориентация.... ..
За това много трябва да се внимава с интернет, не случайно една от причината за създаването на социалните мрежи е по-лесно да се наблюдават, следят, контролират и държат изкъсо хората.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
"Бях близо до смъртта" "Бях близо до смъртта" Папи Ханс с разтърсваща изповед Охранителна фирма „Делта Гард“ взе участие в конференция за сигурността в Дубай Охранителна фирма „Делта Гард“ взе участие в конференция за сигурността в Дубай Събитието се организира от световния лидер GROUP SECURALLIANCE Влезе в болница, но... Влезе в болница, но... Гатьо от "Игри на волята" приема ситуацията много положително, нахъсан е пак да тренира здраво "Българското образование е сринато" "Българското образование е сринато" Същото важи за здравеопазването и чувството за общност, твърди Валерия Велева Назначиха го за... Назначиха го за... Спортен директор в Локо Горна Оряховица Арестуваха шеф в МВР в центъра на София Арестуваха шеф в МВР в центъра на София Разследването срещу него е продължило няколко месеца Прави голямо завръщане? Прави голямо завръщане? Младенов иска отново в ЦСКА, ще го потърсят ли? Бомбастична фраза за Гриша Ганчев Бомбастична фраза за Гриша Ганчев Ганчев е сред меценатите на спорта, от много години той помага на борбата. Счита се, че е в отлични отношения със Сослан Фарниев, който тренира олимпийския шампион Новиков. Излезе обаче твърдение, че Фарниев "изнудва спортно Ганчев" Спомни си за скандала в София Спомни си за скандала в София Кейн мисли позитивно, няма лоши чувства към българите Тъжно: Посегнаха на манастир Тъжно: Посегнаха на манастир Нова кражба на кутия за дарения в Кюстендилско
Арестуваха 26-годишен българин за двойно убийство край Вашингтон Арестуваха 26-годишен българин за двойно убийство край Вашингтон И двете жертви са били застреляни Всички говорят за тоалета на първата дама на САЩ. Изглежда съвършено! Всички говорят за тоалета на първата дама на САЩ. Изглежда съвършено! Мелания Тръмп пристигна в църквата "Свети Йоан" с вълнено палто на Adam Lippes и строга шапка в стил лодка Световните лидери приветстват Доналд Тръмп, надяват се да сложи край на войните Световните лидери приветстват Доналд Тръмп, надяват се да сложи край на войните ЕС очаква с нетърпение да работи в тясно сътрудничество с него за справяне с глобалните предизвикателства, отбеляза Урсула фон дер Лайен Вместо край на войната в Украйна утре, Тръмп може да въведе извънредно положение Вместо край на войната в Украйна утре, Тръмп може да въведе извънредно положение Котелът около Великая Новоселка е почти заформен, но докато Украйна губи Донбас, ген. Сирски хвърля месо и техника в Курската месомелачка Жената на Джеф Безос събра погледите на церемонията за Тръмп (СНИМКА) Жената на Джеф Безос събра погледите на церемонията за Тръмп (СНИМКА) Тя показа интересен стил на обличане Разделиха се Разделиха се Известна двойка не успя да се справи с несходствата в характерите Тръмп вади транссексуалните спортисти от състезанията при жените: "Да спрем мъжете" Тръмп вади транссексуалните спортисти от състезанията при жените: "Да спрем мъжете" Новият US президент обяви началото на златна ера Новият US президент обяви началото на златна ера Минути след като се закле Доналд Тръмп каза, че корумпираното правителство краде от богатството на САЩ, но освобождението започва от днес Тръмп ще унищожи либерал-глобализма, но Америка пак велика – едва ли Тръмп ще унищожи либерал-глобализма, но Америка пак велика – едва ли За да се направи една дълбоко разделена и раздробена държава отново силна, трябва диктатура, каквато няма да е по силите му Модни дизайнери отказват да облекат Мелания Тръмп за инаугурацията Модни дизайнери отказват да облекат Мелания Тръмп за инаугурацията Световните брандове не искат да бъдат свързвани с мъжа й
Кристиан Вигенин Кристиан Вигенин Не сме в коалиция, по-скоро сме съдружници по неволя Виц на деня Виц на деня - Скъпа, представяш ли си, ако не се бяхме срещнали изобщо?!
- Да, постоянно си го представям
Виц на деня Виц на деня - Жена се връща при гинеколога.
- Извинете Докторе, дали съм си забравила прашките при Вас?
- Не!
- Ааа, сигурно са останали при зъболекаря!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук През зимата човешкия организъм трябва да съдържа 80% вино и 20% ракия.
Бай Стамат - Хомеопат
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори