Ремонт на вълнолома на Морска гара в Бургас обособява нова пешеходна зона и атракция
Проектът е на стойност 42 млн.лв. без ДДС и ще се изпълни спешно по препоръка на експерти
С близо 42 млн.лв. без ДДС ще бъде извършен важен основен ремонт на вълнолома на Морска гара в Бургас. Това става ясно от обществена поръчка, обявена преди дни от Държавното предприятие „Пристанищна инфраструктура”. Причината за дейностите, които могат да се нарекат дори спешни, е че сегашната конструкция, която пази порта от морето, е амортизирана и не може да гарантира безопасността както на посетителите на отворената за гражданите зона, така и тази на самото съоръжение.
Предвидените дейности включват не само рехабилитацията на съществуващите предпазни стени, но и тяхната пълна реконструкция на места, както и възстановяването на бронировката на вълнолома. И може би най-любопитното - обособяване на пешеходна зона на кота +6.30, което означава, че е много вероятно да се осигури достъп на граждани до високата предпазна стена, която води от входа на Морска гара към Фара в края на кея. Това би могло да значи, че Бургас ще има нова атракция.
За да се стигне до тук, са проведени множество обследвания на вълнолома. В последните години са констатирани многократно и във всички протоколи препоръки за най-необходими и неотложни действия, гарантиращи безопасността на експлоатацията. Има разпилени тетраподи по откоса, а на главата от западната страна на предпазното съоръжение някои от тях директно липсват. Така, съобщават експертите, се намалява ефективността на гасене на вълната при буря.
За съжаление на места от страна на морето липсва стаманобетоненеата стена, която предпазва каменния зид от вълните. Повърхностите са третирани с неармиран торкрет бетон, който на много места е напукан и дори разрушен, което води до допълнителната му и неизбежна амортизация.
В същото време до новата пешеходна зона, която ще е на височина 6 метра, достъпът ще се осъществява по 2 броя стълбищни конструкции. Предвидени са и хидравлични платформи за хора в неравностойно положение.
Това ще се нареди до обхода на Меден Рудник.
Все по-скъпо, но за сметка на това все по-некачествено.
Кмете,кмете време да си ходиш ,че фирмите около теб много забогатяха ...,А тоя Конгресен център !?
Обаче при мутренско "управление" просто няма начин.
Възкръсването на култовия символ е инициирано от Бургаската областна управа и подкрепено от общината, която се ангажира "Старата Фрегата" да бъде включен в общия градоустройствен план. Районът попада в Зоната за обществен достъп, популярна като проект "Супер Бургас". Зоната обхваща част от Пристанище Бургас, ж.п.възел Бургас и Централна градска част и предвижда улесняване на достъпа до морето чрез схемата: ж.п.гара Бургас, автогара "Юг" и ул. "Александър Батенберг". Единият от бъдещите подходи към Морска гара ще бъде именно край фрегатата. Възстановената уникална гемия ще запознава съвременните жители и гостите на града с миналото и традициите на Стария Бургас още при стъпването на български бряг и влизането в града.
"Старата Фрегата" е закотвена трайно на сушата преди повече от 60 години. Култовото заведение бързо се превръща в една от легендите на Бургас. Магнетизмът на кораба и неповторимото му великолепие остават запечатани и в кино-шедьовъра "Опасен чар". Точно на легендарната му палуба Невена Коканова и Тодор Колев пресъздават една от вечните сцени на българското кино.
Преди десетилетия корабът беше превърнат в популярен ресторант - атракция на "Балкантурист". От 1995 г. е предоставен за управление на тогавашния "Приморец турист". След 10-ти ноември 1989 г. "Старата Фрегата" постепенно запустява, заедно с целия южен участък на Морската градина. Постепенно ценният паметник на морското ни дело се превръща в свърталище на наркомани и клошари. Драмата завършва с предизвикания, вероятно от бездомници, пожар през май 2011 г. Щетите са големи, според специалистите, защото целият кораб е бил построен преди много години от ценното тиково дърво.
Проектът за възстановяване на ресторант "Старата Фрегата", чрез включването му в общия градоустройствен план на Бургас и с параметрите на съществуващия символ, закономерно се вписва в крайморския ансамбъл Старият Бургас - Гранд хотел "Приморец". Пространството около култовата гемия в частта си към морето е решено ненатрапчиво, като преходът към алеите и зеленината на Морската градина е незабележим. Подобен е и подходът към зоните на Стария Бургас и Морската гара, което отрежда на възкресения дървен кораб ключово място при реализирането на зоната за обществен достъп до транспортния възел, обединяващ трите видове превоз - железопътен, автобусен и морски.
Новата европейска визия на Бургас предвижда градът да се отвори към морето, да се изградят пасажерските и яхтените пристанища, край които да кипи живот. Само след година в този район ще се отвори алеята, по която гражданите и туристите на Бургас ще стигат до и от пристанището. Освен, че там ще акостират големите криузни лайнери, ще има и яхтено училище, което ще работи целогодишно. "Старата Фрегата" ще грейне с цялата си прелест, за да допълни по прекрасен начин този ансамбъл, съчетаващ миналото и традициите с бъдещето и модерното лице на морския Бургас.
На Ганьо полето за изява- "Флагман"!
Колко сте жалки и прости не е истина.
Кмете няма нужда да се наливат пари около Приморец....
Глупости, ще оцелеят колкото оцеля асансьора моста. вече даже е опасен.
Ама заради кражби дори не мислят, че всичко ръждяства, важен е обира на кинти, на бас, че вълнолома, ще бъде облицован в гипсокартон и мрежички
Фара е последната грижа на Бургазлии..
Облагородяването на парка в ж.к. Славейков е зле замислено с тесни пътечки, вероятно без да бъде представен кожена грижаи за почвата...
Защо се строят заведения в парка......