Черната кутия от падналия самолет ще покаже ли истината за трагедията с двамата пилоти?
Хора от щабовете изяждат ресурса за подготовка, призна бившият министър на отбраната Тодор Тагарев
Днес трябва да са готови данните от черната кутия на инцидента със самолет в авиобаза „Граф Игнатиево“, при който загинаха двама български пилоти, каза в „Тази сутрин“ по бТВ бившият министър на отбраната Тодор Тагарев.
Според него те ще разкрият истината за трагедията.
„Черната кутия и записите в командния пулт, от където става ръководството на полета, може да ни покажат дали височината, направлението и скоростта на полета са тези, които са били предвидени или пилотите не са предприели маневра с риск по-голям от нужния“, заяви Тагарев.
„Самолетът се проверява преди полетната смяна и преди всеки полет. Там се полагат доста подписи от хората, които носят отговорност“, уточни той.
„От записите на черната кутия ще стане ясно дали упражнението (б.а. заради което става катастрофата) е изпълнено така, както би трябвало, дали е започнало на необходимата височина с нужната скорост и дали няма някакви проблеми с двигателя. До този момент от видеото, което бе разпространено от последните секунди на полета, не личи да има технически проблем, но все още е рано да се направи заключение“, заяви бившият министър.
Изключвам възможността да има въоръжение при такива демонстрационни полети, добави той.
„Организаторите на това шоу са планирали полети за които летците нямат достатъчна подготовка. Надценени са възможностите на пилотите. Това е въпрос на риск. Струва ли си да правят тази маневра от пределно малка височина. Те трябва да са перфектно подготвени и да е много добре планирано и управлявано всичко. Направили са го, защото са искали да се покажат колко са важни и добри, колко са ценни... Това е обичайно за бойните пилоти“, заяви Тагарев.
„В САЩ гръбнакът на бойната авиация са капитаните, а при нас – старши- лейтинантите. Много рядко в България някой майор лети. Имаме абсурдни случаи, при които командир на базата, който е генерал, носи бойно дежурство. Няма в НАТО такива. Работата на командира да управлява подготовката и действието от земята. Тези всички хора от щабовете летят до пет часа на годината, но като вземете цялата им бройка изяждат ресурса за подготовка на двама – трима пилоти“, коментира той.
20-30 часа са малко, но когато дойде новата техника, ще позволява по-интензивна подготовка, каза още бившият министър.
От дупката на майка ти ве СПЕРМО роСИФИЛИСтична!
Да, ама Не!
Самолет произведен в Чехия и
Реновиран преди месеци в Чехия,
Катастрофирал в България, само няколко месеца след ремонта,
Ще му бъде изследвана и анализирана черната кутия в Чехия !!!