×
Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • 69 пожара за последното денонощие в страната, един човек загина
  • Димитър Рачков празнува рожден ден
  • Тайванска компания отрече да е произвела пейджърите, които бяха взривени в Ливан
  • Път на младите и новите ще бъде даден в БСП, обяви Мая Манолова
  • Казахстан се консултира с Унгария и Турция относно ядрената енергетика
  • Проверяват съдията, отказал да конфискува колата на Нойзи
  • Русия отново атакува Суми с дронове
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Защо една стара таратайка минава технически преглед, а автомобил на 4 години - не


Защо една стара таратайка минава технически преглед, а автомобил на 4 години - не
В социалните медии се появи информация за много случаи, когато нови коли с бензинови двигатели, произведени през последните 4-5 години, не минават техническите прегледи
04 Август 2024, Неделя, 14:01 ч.
Автор: Флагман.бг, снимка: Архив на Флагман.бг

При бензиновите коли дори некачественото гориво, което е било сипано преди няколко дни, може да повлияе на крайния резултат от прегледа

Годишните технически прегледи на леки автомобили предизвикаха смут сред българските шофьори, защото се оказа, че много коли не могат да ги преминат и трябва да бъдат спрени от движение. Масовата истерия настъпи след ключовата дата 22 юли. Тогава всички пунктове за извършване на годишни прегледи трябваше да бъдат свързани с Държавна агенция "Автомобилна администрация“ (ДАИ) в противен случай не могат да работят. Повечето от тях все пак се свързаха в рамките на една седмица, защото другият вариант беше да затворят врати, пише БГНЕС.

Инсталирането на новия софтуер средно струва около 1000 лева, но тези пари много бързо се възстановяват. Самите прегледи, които миналата година струваха средно около 50 лева, сега вече скочиха почти двойни и се извършват за около 90 лева, показа нашата проверка. Това естествено породи голямо недоволство сред шофьорите.

Преди беше възможно една кола да мине преглед и без катализатор или ако има някакви други технически неизправности, това вече е минало. В момента компютърът установява дали леката кола покрива критериите, няма възможност данните да бъдат подправени.

Според експертите, с които се свързахме, дори една кола да не е "първа младост“, ако е поддържана, тя ще издържи годишния изпит.

Къде е проблемът с бензиновите коли?

В социалните медии се появи информация за много случаи, когато нови коли с бензинови двигатели, произведени през последните 4-5 години, не минават техническите прегледи. В същото време автомобили на по 10-20 години с дизелови двигатели преминават тестовете безпроблемно.

Една от причините за появата на този проблем е, че е различно измерването при бензиновите и дизеловите автомобили. При дизеловите се измерва само дима, който излиза от ауспуха и те минават на този етап с това. По тази причина върнатите коли там са далеч по-малко.

При бензиновите коли дори некачественото гориво, което е било сипано преди няколко дни, може да повлияе на крайния резултат от прегледа. Така че някой може да пострада дори, ако си е сипал евтин бензин, опитвайки се да спести някой лев. Съветът на експертите в този случай е като в поговорката да не бъдем евтини на брашното, а скъпи на триците. Новите коли с катализатори нямат проблем с техническия преглед

Новите автомобили, когато са изправни, покриват емисиите съответно. Това заяви Георги Караджов, собственик на пункт за технически прегледи на леки коли. Той не знае откъде идват тези твърдения за бензиновите коли, които се провалят на тестовете. "Не знам на какво се дължат тези твърдения. Колата когато е изправна, има катализатори и всичко е налично, двигателят е в кондиция, нямат проблем с измерванията. Особено когато става дума за тези нови коли, които са още в гаранция“, сподели Караджов своите лични наблюдения.

Проблемът с катализаторите е, че те липсват от по-старите автомобили. Има и други причини, като например горивата не винаги са качествени, маслата също. Те също оказват влияние.

"Най-масовият проблем е липсата на катализатори. Липсата съществува, защото тази резервна част е много скъпа за подмяна. Струва хиляди левове и не е оправдано човек със стар автомобил да замени катализатора“, каза Георги Караджов.

Той все пак също е чувал за проблеми и го отдава преди всичко на автомобилния парк. "На различните места, според зависимост от парка, хората наистина се сблъскват с такива проблеми. Слушам колеги, които имат на други места по 7-8 коли, които трябва да спрат от движение, което не е приятно“, заяви Георги Караджов.

Според него трябва да се помисли по въпроса и да се вземе предвид факта, че в България автомобилният пак е стар: "Това предвещава да има проблем с такива стари автомобили при затегнатите мерки. Когато говорим за нов автомобил, проблеми няма. Когато говорим за стар, естествено възникват проблемите“.

Той смята, че държавата трябва да помисли за някакъв компромисен вариант. "Наистина има стари автомобили, които не са в нормите, но в същото време те минават страшно малък пробег през една календарна година. Това ги прави не чак толкова замърсяващи. Би било редно да има някакъв толеранс. Може би да се ограничи достъпа им до центровете на градовете, да им се увеличат данъците. Да се измисли регламент, с който да бъдат ограничавани, но хората да могат да карат тези коли. Понякога за да се възстанови подобен автомобил, стойността, която ще му излезе на човек, е колкото стойността на целия автомобил“, заяви Георги Караджов.


В категории: Бизнес , Животът


Флагман.БГ До дни Земята ще има още един спътник До дни Земята ще има още един спътник 18/09/2024, Сряда 20:20 1
Повишиха ги посмъртно
Повишиха ги посмъртно 18/09/2024, Сряда 20:02 1
Флагман.БГ Дядо за пример Дядо за пример 18/09/2024, Сряда 19:57 1
23
Коментара по темата
23.
124
05.08.2024 09:10:30
1
2
Според данните от пунктовете под 1% от проверените до момента автомобили не са покрили нормите и директно са спрени, което си е съвсем в реда на нещата. Дори според мен като гледам какви кенефи се движат по улиците доста повече трябва да се спрат от движение. Целият рев отново се дължи на мисирките от телевизиите и доза евтин популизъм от някои съмнителни политици и народът кълве ли, кълве и отново вижда конспирация. Не знам колко 4 г. коли не са минали, но ако гори масло примерно, както повечето с директно впръскване и е заминал катализатора, какво чудно има, че не минава прегледа, то има и нови коли неизправни , не са само старите. Колите на газ също могат да са неизправни и да горят масло, антифриз и т.н и пак няма да минат. Иначе всеки се кълне, че неговата е много изправни, ама тая работа я казва прегледа и така трябва да бъде.
22.
Ил Кане
05.08.2024 01:36:28
3
6
Автомобила е лукс и е крайно време шофьорите на разни димилници с избушени катализатори да си го набият в кратуните. Масово се купуват по 2-3 бараки на семейство, които в крайна сметка не могат да се подържат. Ей така за да има и за дитету и за жината.
Бракувате си дръгелите, купувате си една кола до 10 години, поддържате я и проблем с прегледа нямате. Толкова е просто. А жината и дитету на училище и на работа с градски транспорт.
21.
тотално безвремие
04.08.2024 23:02:49
0
2
Ама едни тъпи въпроси задавате в тази тъпа , крадлива и населена с неграмотни бездушници държава .
20.
След колите идват хората
04.08.2024 19:06:45
1
8
Сега очаквам ,да започнат стриктно да следят профилактичните прегледи и който не отговаря на нормите ,ще си седи в къщи ,без пари ,без работа ,без забавления.Веднъж опитаха да затворят всички.
19.
До 18
04.08.2024 17:25:11
5
21
Точно от дизела са респираторните заболявания. Кроношпан, Нефтохим и екологичните ТЕЦове нямат нищо общо! Също така производството на литий и кобалт е най-щадящото природата защото като започне всички хора се изнасят от региона. Още по-голям факт е, че ако имаш мнение си или евроджендър или ватенка.
18.
Горд Ганьо
04.08.2024 17:07:29
12
6
Тъпите евроджендъри не искат дизел и карат електрически и хибриди , а аз им се хиля колко са прости, а не като нас да са на първо място по респираторни заболявания в Европа. БЪЛГАРИЯ ШАМПИОН!!!
17.
Луди
04.08.2024 17:01:49
7
18
Само в бг дупката може да кажат че дизела е по чист от бензина трагедия
16.
пропан бутан
04.08.2024 16:48:11
4
11
карам само на газ. защо ще ми я проверяват на бензин. от 3 години въобще нямам бензинова помпа .
15.
до 14
04.08.2024 16:19:34
2
6
))) ако и теб те бяха върнали с евро 6 б!)....
14.
Няма драма
04.08.2024 16:03:06
10
4
Онзи ден минах ГТП без проблем. 2017г, бензин. Води се Евро 6b. Проблемите са само при тези които не са ходили на ГТП и гледат телевизия.
13.
до 10
04.08.2024 15:58:15
3
14
Автомобила ти е Евро!,а те ти лепят Еко!-правиш ли разлика?
12.
Тончо
04.08.2024 15:06:01
2
15
" Защо една стара таратайки... "
Български език- Слаб 2 !!!
11.
До 6
04.08.2024 15:04:29
2
46
Ало крал Луи 16. Да не мислиш, че "ганьовците" карат 20годишни барутници щото не им харесва как светят фаровете на Електричката за 90 хил. лева ? Взимам три пъти над мин. заплата и в началото на годината си позволих 8 годишна бензинова кола, която ще изплащам 7 години за да не попадам в ограниченията . Сега не знам дали ще си взема техническия преглед. Кой е Ганьо ? Бай Ганьо с кредита за 7 години или бай Ганьо ДАИаджията дето всички му плащаме да си цъка с новата кола къде му е кеф? И още един въпрос да те питам ако ме скъсат заради некачествен бензин или тия дето са позволили някой да ми продаде такъв ? Щот и тях ги боли, все пак зареждат най-хубавия бензин . Нали ние го плащаме. Половината сме ганьовци със стари коли, другата станахме ганьовци-американци. Чудно дядо Алеко на коя страна би застанал ако беше жив. Чудно и дали незнайният автор на тази наредба някой ще му потърси сметка, че не го е еня какво пише. Или най-много да му купят нова кола - да не се притеснява.
10.
Ева
04.08.2024 14:59:45
2
19
Колата ми е хибрид с Евро 5 а ми лепят евро 4 .сба.и дремя че да включел моторо иначе не можуло да мине преглед че в талона пишело бензин.ТРАГЕДИЯ! Да съм си сменяла талона.но от Фимата искат пари зада дадат такава бележка.а и за смяна пак пари. Писна ми !и си карам с определените от НЯКОЙ си друга бг класификация
9.
WC Инженер
04.08.2024 14:56:34
1
22
Флегманите се събудиха. Флегми това е от 2 седмици вие новина пишете
8.
КоеНеЕТака
04.08.2024 14:55:22
9
27
Истината е, че и без технически прегледи от пръв поглед е видно, че много автомобили са грохнали таратайки и не им е мястото на пътя. Превърнаха ни в автоморгата на Европа. Това всеки го знае, но не иска да приеме факта.
7.
*********
04.08.2024 14:54:39
1
0
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни или обидни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
6.
999
04.08.2024 14:53:03
19
26
Смешни сте с тези нафтови печки, бе, ганьовци. Карате 20-30 годишни барутници. Има такива къде хвърля сажди от ауспуха и само 5 минути е нужно да си навреш слабоумната ганьовска муцуна за да заприличаш на коминочистач в селския фейс.
5.
agent 007
04.08.2024 14:52:53
4
36
Проблема е , защото нормативите са взети от заводските параметри на чисто нов автомобил току що слязъл от конвеера ( за всяка марка МПС ) . Не се отчита факта , че с всеки изминат километър автомобила се амортизира включително и катализатора .
Т.е. практически всички употребявани автомобили имат нормално изхабяване и износване на всички части и няма как да се иска от тях да отговарят на заводските параметри на чисто нов автомобил току що слязъл от конвеера ...
4.
Бай Онзи
04.08.2024 14:40:57
29
16
Тулуп, абсолютно си прав,друже! Само че повечето минуси под коментара ти говорят, че олигофрените с промити мозъци, расли в саксия и взели СУМПС за 20-30 дни никога няма да те разберат. Със здраве!
3.
Колю
04.08.2024 14:34:54
0
12
Затова се качвайте на Ту-сто-и-пеш и давайте яко газ.
2.
До 1
04.08.2024 14:34:16
13
32
Тулуп, пожелавам ти поне един час да дишаш изгорелите газове на стар автобус "Чавдар" и да си мислиш, че дишаш чист въздух!
1.
Тулупа
04.08.2024 14:16:38
58
34
ЗАЩОТО И ДА Е НОВА....БЕНЗИНОВАТА
КОЛА,ЗАМЪРСЯВА 290 ПЪТИ ПОВЕЧЕ ОТ
20 ГОДИШЕН ДИЗЕЛ.....
ТОВА Е ПРИЧИНАТА
ДИЗЕЛОВИЯ ДВИГАТЕЛ ИМА РЕСУРС ОТ 2000000 км,А БЕНЗИНОВИЯ-400000 км
ЕТО,ЗА ТОВА евроГЕЙОВЕТЕ ПЛАКНАТ
МОЗЪЦИ ОТНОСНО ДИЗЕЛА
А ИСТИНАТА Е ЕДНА,ДОЗЕЛА Е СТОТИЦИ ПЪТИ ПО-НАДЕЖДЕН И ЕКОЛОГИЧНО ЧИСТ.......,,НО НА АКУЛИТЕ ИМ ТРЯБВАТ ПАРИ,А НЕ ВЕЧНИ КОЛИ.....
НИКОГА НЕ КУПУВАЙТЕ БЕНЗИНОВИ БОКЛУЦИ,А ОЩЕ ПО-МАЛКО-ЕЛЕКТРИЧЕСКИ ИЗПРАЖНЕНИЯ.....,
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Сигнал до Флагман! Бургазлия реши, че пътен знак му пречи, измести го на пътека за незрящи Сигнал до Флагман! Бургазлия реши, че пътен знак му пречи, измести го на пътека за незрящи  Може ли така всеки човек да си мести знаците, където реши, пита риторично Мила Колева, а ние отправяме този въпрос към Община Бургас Как да станеш идеалната жена: 5 основни правила от Наталия Кобилкина Как да станеш идеалната жена: 5 основни правила от Наталия Кобилкина Жената, която носи лекота и усмивка в ежедневието на своя партньор, е истински дар за него Алкохол и наркотици са погубили сезонния работник Иван, който почина мистериозно Алкохол и наркотици са погубили сезонния работник Иван, който почина мистериозно Безжизненото му тяло е намерено в спалнята, облято в кръв, на главата имал голяма рана Димитър Николов подкрепи Цанко: Ще се справи и с тази ситуация, причинена от завист и недоброжелатели Димитър Николов подкрепи Цанко: Ще се справи и с тази ситуация, причинена от завист и недоброжелатели Знам, колко деца увлече по плуването и как където и да участва, вее бургаското и българското знаме. И ще продължи да го прави! Защото му предстоят още много, много успехи, подчерта Николов Трима наказани и двама на облекчен режим в Созопол преди гостуването на Карнобат Трима наказани и двама на облекчен режим в Созопол преди гостуването на Карнобат Опитният капитан Галин Димов е наказан с два мача след домакинската загуба от Саяна Кои зодии ще се върнат на бял кон до края на септември? Кои зодии ще се върнат на бял кон до края на септември? До края на септември три зодии ще намерят своята правилна рецепта за успех и ще се върнат на бял кон. Открийте кои са тези зодии и какво могат да очакват в последните дни на месеца. След отворено зрънчо, залепено с тиксо: Промоция в магазин вбеси клиентите След отворено зрънчо, залепено с тиксо: Промоция в магазин вбеси клиентите Пакети чипсове, които са били годни за консумация до края на юли, са пуснати на промоционална цена Ний не сме като тях или как един ди джей реши да заслепи звездите на благотворителен мач Ний не сме като тях или как един ди джей реши да заслепи звездите на благотворителен мач Този Мартин  (по прякор Мартен) забрави, че хората са отишли не заради него, а на благотворително събитие на Григор Димитров и Новак Джокович Напредва ремонтът на Дюлинския проход, вижте къде затварят пътя Напредва ремонтът на Дюлинския проход, вижте къде затварят пътя Необходимо е шофьорите да карат внимателно, със съобразена скорост, преминавайки от там Това е дизайнерката, която се грижи за Първата дама Това е дизайнерката, която се грижи за Първата дама Едва години по-късно изработването на дрехи и модата завладяват до такава степен живота й че тя се превръща в дизайнер от световна величина. В центъра на нейните дрехи е дантелата
Зарязан бивш Playboy модел стана "най-секси таксиметров шофьор в света" Зарязан бивш Playboy модел стана "най-секси таксиметров шофьор в света" "Работя за Uber с кола под наем, за да свързвам двата края.", сподели Нанет Хамънд Лоскиаво До дни Земята ще има още един спътник До дни Земята ще има още един спътник Нашата планета понякога получава допълнителни луни Всичко свърши! Разпродават инвентара на "Приятели" Всичко свърши! Разпродават инвентара на "Приятели" Аукционът се организира от "Джулиънс окшънс" в Гардена, Калифорния Обичате да творите - заповядайте тази неделя в двора на Етнографския музей Обичате да творите - заповядайте тази неделя в двора на Етнографския музей Арт ателие „Усмихнати осмици“ канят всички деца и родители на 22 септември от 11.00 часа в двора на Етнографски музей Скриха черната кутия от падналия самолет в чужбина Скриха черната кутия от падналия самолет в чужбина В най-скорошен порядък се подготвят необходимите документи, с които тя да бъде изпратена на специалисти в Чехия, където се произвеждат L-39 Световна компания, лидер в сектора си, обяви неочакван фалит Световна компания, лидер в сектора си, обяви неочакван фалит Компанията е с богата история Има тайна афера Има тайна афера „Отдръпнах се малко. Позволих си да си почина, да събера мислите си,д а прочета книга, да гледам филм. Но защо да не предприемам нещо ново в бъдеще?“, казва тя Мистериозна смърт покоси стюардеса на европейски полет Мистериозна смърт покоси стюардеса на европейски полет Първоначало на жената й прилошало, но не взела мерки, защото бързала да се прибере Две двойки близнаци умряха при пожар, докато майка им пазарува Две двойки близнаци умряха при пожар, докато майка им пазарува Инцидентът е станал в Лондон Ще има ли вендинг машини за лекарства Ще има ли вендинг машини за лекарства Фармацевтите са в протестна готовност
доц. Александър Христов доц. Александър Христов Търсим свръхестествено решаване на проблемите, затова има странни явления като "Величие"

Виц на деня Виц на деня Прибира се първокласничка и заявява сърдито:
- Повече няма да стъпя там.
- Защо? - пита я майка й.
- Да чета не мога, да пиша не мога, а да говоря не ми разрешават.
Виц на деня Виц на деня - Любима моя!
- Ако бях любима, нямаше да ходиш по чуждо!
- Щеше да бъдеш единствена, а така - любима.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Често, за да живееш, е нужно повече мъжество, отколкото, за да умреш.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори