Мъртвопиян загина в катастрофа с ел.тротинетка в Черноморец, ОДМВР-Бургас затяга контрола
От полицията припомнят задълженията на водачите на ИЕПС, за да не се стига до тежки инциденти
Броят на инциденти с индивидуални електрически в Бургаско се е повишил в последните дни. За съжаление в последната седмица има и смъртен случай. 47-годишен мъж от София е загинал в Черноморец, след като не е спрял на знак "СТОП" и е бил блъснат от правомерно движеща се Дачия. Първоначално мъжът изглеждал добре, бил прегледан от екип на спешна помощ и проверен с дрегер, като апаратът отчел 2.58 промила. Софиянецът отказал да бъде настанен в болнично заведение.
Ден по-късно обаче му прилошало и бил откаран в отделението по реанимация на Окръжна болница в Бургас. Около 19 ч. на 26 юли обаче мъжът е починал, като по първоначални данни причината за смъртта е тежка черепно-мозъчна травма с мозъчни кръвоизливи. Не е управлявал тротинетката с каска.
Това се случва въпреки засилените проверки на полицията по отношение на нарушаване на закона. За лошата тенденция съобщиха от ОДМВР-Бургас, откъдето припомнят задълженията на водачите, описани в ЗДвП. Ето ги и тях:
1. да ползва в тъмните часове на денонощието и/или при намалена видимост светлоотразителни елементи върху видимата част на облеклото, позволяващи да бъде лесно забелязан;
2. да се движи по изградената велосипедна инфраструктура, а при липса на такава - възможно най-близо до дясната граница на платното за движение;
3. в тъмните часове на денонощието и/или при намалена видимост да управлява индивидуалното електрическо превозно средство с включени светлини;
4. да се движи с изправна спирачна система на управляваното индивидуално електрическо превозно средство;
5. да ползва каска, ако е на възраст до 18 години.
(2) На водача на индивидуалното електрическо превозно средство е забранено:
1. да се движи по пътища и улици, на които максимално разрешената скорост за движение е над 50 km/h; ограничението не се прилага за улици с изградена велосипедна инфраструктура;
2. да се движи в зони, обозначени с пътен знак В9 - "Забранено е влизането на велосипеди";
3. да се движи по улици, обозначени с пътен знак Г13 - "Пътна лента или платно за движение само на превозни средства от редовните линии";
4. да развива скорост, по-висока от 25 km/h;
5. да превозва други лица;
6. да се движи успоредно до друго индивидуално електрическо превозно средство или двуколесно пътно превозно средство;
7. да управлява превозното средство, без да държи кормилото с ръка;
8. да се движи в непосредствена близост до друго пътно превозно средство или да се държи за него;
9. да превозва, тегли или тласка предмети, които пречат на управлението на превозното средство или създават опасност за другите участници в движението;
10. да управлява превозното средство по площите, предназначени само за пешеходци;
11. да използва мобилен телефон при управлението на индивидуално електрическо превозно средство.
(3) Минималната възраст на водача за управление на индивидуално електрическо превозно средство е:
1. шестнадесет години - по велосипедна инфраструктура и по пътища и улици с максимално разрешена скорост до 50 km/h;
2. четиринадесет години - само по велосипедни алеи.
ОДМВР-Бургас напомня, че и към момента стартиралите преди месеци специализирани проверки спрямо водачи на индивидуални електрически превозни средства и велосипеди, нарушаващи закона за движение по пътищата, са актуални и се извършват със засилен интензитет. В тази посока призоваваме водачите на двата вида пътни превозни средства да съобразяват поведението си, като участници в трафика със законовите норми, за да не бъдат установени, като нарушители и санкционирани финансово от компетентните контролни органи!
... Когато отказваш хосптализация, назначена от лекар като Спешна се разписваш на съответната документация ... и дотам...
... все някой им е виновен, Явно , на някои хОРА !!!...
Бъдете живи и здрави!!!
Приятел , 'Софиянецът отказал да бъде настанен в болнично заведение.', предложили са му да го оставят в болницата, той е отказал.
Бог да го прости, бързо стават белите...
Пак добре че не е утрепал невинен пешеходец....
(след последен запой)
Вместо да ги забранят тука ми пишат глупости. Какви 50км какво 5 лв. Карат безобразно при това не е ясно какво са пили и какво субстанции взимат - никой не ги проверява. Въпрос на време е да има смъртен случай в морската градина на алеите.
Не се чудете