Със 140 млн.лв. търсят кой да изгради дългоочаквания южен обход на бургаския жк „Меден рудник”
За този проект се говори още от 2018 г. и вече можеше да е готов, ако не беше пандемията и политическата нестабилност
Изграждането на южен обход на бургаския жк „Меден рудник” съвсем скоро ще започне. Дългоочакваният проект е задвижен днес с публикуването на обществена поръчка в АОП, с която Община Бургас търси кой да изготви проекта, да извърши строежа и надзора на обекта в следващите не повече от 700 дни.
Прогнозната стойност на всички дейности е около 140 млн.лв. без ДДС, а крайният срок, в който имат фирмите за кандидатстване по поръчката е 5 август 2024 г. Това означава, че ако всички процедури минат гладко и без забавяния, същинската дейност по може би най-значимия за Бургас инфраструктурен проект в последните 10 години могат да започнат още през есента.
Започна работата по Южния обход на жк „Меден рудник“
За т.нар. „Южна дъга” на най-големия бургаски комплекс се говори публично още от 2018 г. В средата на 2019 г. пък започна изработването на план за промени в пътната мрежа на града, които да облекчат трафика. Реално веднага след това можеше да започне и същинският градеж, но за съжаление външни фактори попречиха на това.
Първо беше пандемията, която тотално промени приоритетите на държавата, след това дойде политическата криза, в която все още се намираме - нестабилност в парламента, постоянни извънредни избори, сменящи се през 2 седмици министри.
Сега обаче - 5 години по-късно, всичко изглежда е дошло на мястото си. Обходът на жк „Меден рудник” ще свърже комплекса по два начина - както с алтернативен маршрут към центъра на града, така и с такъв към Южното Черноморие. Идеята е трафикът да бъде пренасочен, поне частично, от бул. „Захари Стоянов”, където задръстванията са ежедневие, към новия маршрут. При всички случаи, след като днес бе публикувана обществената поръчка, е много вероятно още до началото на 2026 г. обходът да е завършен и пуснат в експлоатация.
Допълнително разширение до скоростен четирилентов път от Магистрала Тракия - край Свобода и Нефтохима до бул. Крайезерна.
Бул. Крайезерна трябва да стане поне 2х3, а лентата за включване към Южното Черноморие трябва да подминава успоредно светофара на Спортна и да се включва като ускорителна лента 300-400 метра след него.
и странджански глигани
Това са адекватните действия, забавени поне с 15 години..
То се знае #кой ще строи :)
Парите не могат да отиват в неПравилно хора :)
+ това се съмнявам да има фирма в България да изгради такова съоражеение без да пресошат езерото .
МОСТ през езерото с готови изляти бетони конструкции
нясоя кой фирма
Водстрой
Хидрострой
Борселонаинвест
Толупстрой инженериг
ИСА2000
Главболгорстрой