Абсурд! Шофьор получи глоба за нарушение от преди близо три години и не му се дава шанс да обжалва
Нищо не може да направиш, освен да платиш тези 400 лева, споделя Александър Бояджиев
Шофьор от София получи по e-mail-a си акт за нарушение на пътя от 5 май 2021 г., в което е упоменато само как да си плати, но не и до кого да адресира жалбата си.
Водещата на „Тази сутрин“ по бТВ Мария Цънцарова поясни, че нарушителите на пътя вече може да бъдат уведомявани за глоби с СМС, по Вайбър или на електронната си поща. Оказва се обаче, че въпреки иновациите, фишовете продължават да се бавят с години.
Александър Бояждиев, който е шофьор повече от 40 години, сподели, че жертва на издевателство от страна на КАТ.
Оказва се, че без да знае той е станал длъжник на държавата преди две години и девет месеца. При ограничение от 70 км/час, е заснет да кара със 113.
Денят, на който според фиша е превишил скоростта, е 5 май 2021 г.
Не си спомняте къде сте били, уточнява репортерът Емил Митов. А вие спомняте ли си вчера какво сте яли, пита го Бояджиев. Глобата му е 400 лева.
“Трябва да се смяташ за виновен, да не отговаряш, да не търсиш някаква информация. Не може да се оплачеш. Нищо не може да направиш, освен да платиш“, коментира глобеният шофьор.
„Няма нито снимка на нарушението, нито подпис, нито печат. Не е даден и адрес, за да мога да го оспоря“, добавя той.
Миналата година той влязъл с швейцарска кола под наем в Германия.
„Блесна светкавица в очите ми и разбрах, че съм сниман. След около месец на пощенската си кутия в София получих известие. Писмото дори е с моя снимка. Вижда се, че аз съм този, който е зад волана. Посочен е километража, мястото, ограничението и моята действителна скорост от 76 км/час. Наложена ми е глоба от 20 евро, която веднага платих“, разказва Александър Бояджиев.
От МВР поясниха, че Законът за движение по пътищата и този за административните нарушения и наказания не регламентират прилагането на снимков материал.
Реакцията на КАТ е абсурдна, скандална е, коментира мъжът. Въпреки това той вече е платил глобата.
Пътният експерт от „Европейски център за транспортни политики“ Диана Русинова пък коментира, че пътните знаци на мястото, на което Бояджиев е сниман да кара с превишена скорост преди близо три години, са поставени така, че и самата тя не знае каква е допустимата скорост.
На въпроса дали е случайно, че няколко месеца преди изтичането на давностния срок му е връчен акта тя отговори, че е имало подобен казус с винетките. „Идеята на наказанието е бързо да те накажат, за да име ефект. Мислите ли, че този човек си спомня, че преди 3 години е минал през автомагистрала „Тракия“?“, попита Русинова.
„За съжаление на българският фиш няма информация как можеш да го обжалваш. Образецът е приет от Народното събрание, но по предложение на Министерството на вътрешните работи“, добавя тя.
„Тук, ако намалите, е опасно, тъй като всички карат много бързо. Знаците са по-малки и не отговарят на изискванията на наредбата, което е голям гаф на АПИ. Аз дори се обърквам за това с колко трябва да карам. Едните са на жълто-зелен фон, а другите – в оранжев за път в ремонт. Някои са за 50, друг - за 110, трети 70 км/час. Водачите се объркват. Те не могат да възприемат толкова много информация“, каза още експертът.
Закона е за бдящите, не за спящите.
Целия случай прилича на ченгеджийско активно мероприятие, за да убедят хората, че "няма какво да направят, освен да платят".
Не е така, може много да се направи, постоянно падат НП в съда.
п.п. Не оправдавам джигитите по пътя, за тях - глоби до дупка, докато не са утрепали някого.
Самият факт, че си получил мейл, не значи, че това съобщение е връчено.
Караме като луди, ама като дойде време да плащаме, ревем.
На Цънцарова и на нея акълът й е толкова.