Репортерите на Бесове – платени агенти на автобусните фирми, според БДЖ
08 Януари 2012, Неделя, 20:39 ч.
Автор: Илонка ИВАНОВАКоето все пак призна: На 2 януари е имало хаос в цялата страна, не стигат 150 вагона за нужните композиции
След глупави опити и увъртания да се опровергае изнесената на 2 януари в „Бесове” информация, че влакът „Уикенд” 45 минути е „забравил” да тръгне от бургаската гара, БДЖ-ЕАД внезапно призна, че не само с този влак е имало проблеми в последния почивен ден от Новогодишните празници. Макар неговите служители да ни квалифицираха като платени агенти на автобусните фирми и да ни ругаеха по телефоните, докато настоявахме за този отговор, вижте го по-долу. Настоявахме да го получим в името на многобройните ни читатели.
От официално писмо на компанията става ясно, че с голямо закъснение са се движили влаковете за Бургас, Русе, Велико Търново, Варна, Сливен и София. Ускореният бърз влак /бивш експрес „Слънчев бряг”/, който тръгва сутринта от София, успял да навърти 30 минути закъснение до Стара Загора. По тази причина
по възловите гари извехнали още сума ти влакове, които чакали пътниците да се прекачат
за други дестинации. Това станало още до обед. Още по-голям хаос настъпил следобед, когато „Уикендът” не можал да тръгне, защото просто нямало вагони, от които да го композират. В Бургас чакали бившия експрес, който се появил час и половина по-късно. А в него веднага наскачали очакващите на перона своя „Уикенд”. От своя страна неговото забавяне с 45 минути на тръгване направило верижна реакция на закъснение на следващите влакове за Варна, Русе, Велико Търново, Горна Оряховица, София и Бургас. През целия ден пътници са мръзнали по гарите в очакване може би на…Годо.
След близо едномесечна стачка в БДЖ се хвърляха какви ли не упреци към персонала, към лошата организация на работа, към големия брой хора на щат. А проблемите са били вътре в самото БДЖ, но тях никой не ги каза. Нито стачкуващи – нито ръководство. Никой например не призна, че закъсненията се дължат на Национална компания „ЖП инфраструктура”, която или няма пари да довършат започнатите ремонти по трасето, или ги върши бавно и калпаво, но каквато и да е причината, влаковете „хронично” закъсняват. Още от есента. Налице е
един интересен договор между БДЖ и НК „ЖП инфраструктура”,
да се плащат по два лева и 50 стотинки на минута закъснение. Излиза, че БДЖ прибира парите от всяко едно закъснение и не му пука влаковете вървят ли навреме или не. От финансова гледна точка – колкото повече закъсняват, толкова повече пари получава БДЖ „Пътнически превози” във вид на обезщетение. Не! Не е за пътниците! Те, пътуващите, и стотинка компенсации няма да получат, колкото и да закъснее влакът. Парите отиват в БДЖ. По каква логика и за какво се използват, в отговора е спестено и остава само поле за размисъл.
От друга страна БДЖ знае, че има ремонти. Знае и признава хроничните закъснения. Закономерно се появява въпросът защо не се направи друга организация, защо не се смени разписанието и на пътника веднъж завинаги да му е ясно, кога ще тръгне и кога ще пристигне и че пътуването не е 7, а 8 часа. Кому е изгодна тази няколкомесечна лъжа с разписанието, когато от нея са потърпевши единствено пътниците и на пръв поглед „Железопътна структура”, която плаща ли плаща обезщетения от парите, които всъщност трябва да се вложат в ремонт? На фона на всички тези нелепици, БДЖ вдига цената на билетите с „цел по-добро обслужване”. По-добро в какъв смисъл? Че влакът вместо два часа ще закъснее само един ли?
Дали това е схема, от която капят левчета в нечий джоб,
дали парите не са от еврофондове, които искат да ни оправят ЖП-бъркотията, или просто пълно нехайство и безхаберие във всички поделения на БДЖ, не можем да кажем. Договорите са грижливо скрити от журналистически очи, разплащанията между различните структури на стават на пресконференции, а Българските железници ни ореваха ушите, че работят на загуба.
Съкращенията щяха да доведат до подобряване на работата. Поне това се тиражираше цял месец, докато траеше стачката. В същото време БДЖ не спомена нито веднъж, че няма резервни вагони да композира влакове при закъснение. Не достигат 150 вагона. Забележете! 150! По наши наблюдения в една композиция има от пет рядко до осем пътнически вагона. Излиза, че на БДЖ му липсват цели 15 влакови композиции и работят на магия. Ако влакът от София дойде навреме /а той рядко го прави/, ще има влак обратно от Бургас. Ако не дойде, пътниците ще висят на гарата, докато вагоните се появят…
И като последен „подарък” в края на официалния отговор четем: „Желанието на ръководството на „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД е да осигури добри условия за пътуване на пътниците с подвижен състав, който предлага комфорт и безопасно пътуване. В момента стартира програма за заводски ремонт на пътническите вагони и вследствие на нейното реализиране след 3-4 месеца във влаковите състави ще започне включването на вагони, предлагащи по-добри условия за пътуване на клиентите, а също така и дружеството ще разполага с необходимия брой вагони за композиране на влаковете.”
Е, това, ако не е подигравка с изтерзания и многострадален средностатичтически пътник,
здраве му кажете!
Но уви ще е така. Докато пътуващите се подлагат на различни унижения, докато плащат повече и си мълчат, докато ги третират като добитък, наистина ще е така. Ще си мръзнат по гарите и ще си псуват безадресно, като Андрешковци.
А ако всеки един пътник, станал жертва на произвола и лъжите на БДЖ подаде дело в съда, дали нещата ще продължат така?
Съмнявам се. Нашето спокойно и безпроблемно пътуване зависи в момента само от нас!
---
Прилагаме отговора на БДЖ без редакторска намеса.
Уважаема госпожо Иванова,
1. На 02.01.2012 г. бърз влак със задължителна резервация № 8611 „Слънчев бряг”, който пътува по маршрута София – Бургас реализира закъснение от 30 минути до Стара Загора, причинено от намаления на скоростта по железния път и повреди по железопътната инфраструктура. По тази причина пътнически влак № 40104, който се движи по маршрут Стара Загора – Русе разпределителна е трябвало да изчака 30 минути в гара Стара Загора за прекачване на пътници от влак № 8611, пътуващи към Велико Търново. Същевременно и бърз влак № 3621 (София – Бургас) изчаква 30 минути в гара Дъбово връзка с влак № 40104 за прекачване на пътници, пътуващи до Сливен.
Към 01.01.2012 г. „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД работи с около 130 пътнически вагона по-малко, от тези които са необходими за обслужване на влаковете, съгласно Плана за композиране на влаковете. Поради тази причина недостигът на вагони се компенсира с повишен оборот на вагоните и влаковите състави.
На 02.01.2012 г. бърз влак № 8672 „Бургас Уикенд”, който пътува по маршрут Бургас – София, е трябвало да се композира в Бургас от състава на бърз влак № 3621 (София – Бургас). Вследствие на пристигането със закъснение на бърз влак № 3621 в гара Бургас, е причинено и закъснението на бърз влак № 8672 „Бургас Уикенд”.
Почистването на влака е извършено на място, а пътниците са започнали да се качват във вагоните непосредствено след обявяването на композирането на влака и именно затова са се натъкнали на все още непочистени места. В състава на пристигналия влак действително е липсвал четвърти вагон, но докато е извършвана организация за допълването на влака с този вагон пътниците са били настанени на свободните места, след което са били помолени да се преместят на закупените от тях места.
2. От есента на 2011 г. в отделни участъци по железопътната линия Пловдив – Бургас се извършва ремонт и рехабилитация на железния път от Национална компания „Железопътна инфраструктура”. Поради тази причина на много места са въведени временни намаления в скоростта на движение на влаковете и те съответно не успяват да спазят своя график на движение, при което се утвърдява и тяхното „хроничното” закъснение между София и Бургас.
3. Ежедневно всеки закъснял влак се води на отчет, както и се разследват причините за реализираните закъснения. На този етап има сключен договор между Национална компания „Железопътна инфраструктура” и „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД, с който се уреждат неустойките по закъсненията на влаковете, като за една минута закъснение се заплаща 2,50 лв.
На поставеният от Вас въпрос какво е средното закъснение на влаковете, може да се даде отговор след като бъдат зададени определени критерии: време (ден, месец, година), железопътен участък и влак (група влакове).
4. В случаите, когато има виновни длъжностни лица, причинили закъснението на влак и неспазили своите служебни задължения, се прилагат разпоредбите на Кодекса на труда.
5. Желанието на ръководството на „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД е да осигури добри условия за пътуване на пътниците с подвижен състав, който предлага комфорт и безопасно пътуване. В момента стартира програма за заводски ремонт на пътническите вагони и вследствие на нейното реализиране след 3-4 месеца във влаковите състави ще започне включването на вагони, предлагащи по-добри условия за пътуване на клиентите, а също така и дружеството ще разполага с необходимия брой вагони за композиране на влаковете.
В категории:
Бургас
"Радвай се, че си жив"
Празнува с новия мъж в луксозен хотел
Какво се случва с Димо Алексиев зад решетките? Твърдят, че...
Всяка орхидея има нужда от този домашен еликсир!
Жестока трагедия! Мъж уби баща си и нападна майка си
Преживя 4 куршума, за да дойде в София и...
25/11/2024, Понеделник 15:00
0
"Радвай се, че си жив"
25/11/2024, Понеделник 14:43
0
Хит: Този бургазлия е увековечен
25/11/2024, Понеделник 14:20
3
"Дай ми 50 лева, за да ям"
25/11/2024, Понеделник 14:00
3
Зловредни имейли заливат електронните ни пощи
25/11/2024, Понеделник 13:44
0
Какво се случва с Димо Алексиев зад решетките? Твърдят, че...
25/11/2024, Понеделник 13:21
2
Голям шеф в банка и работещ в телевизия изнудвани с голи гей снимки
25/11/2024, Понеделник 13:16
2
72-годишен пиян шофьор блъсна 10-годишно дете
25/11/2024, Понеделник 13:00
0
Избяга в Париж
25/11/2024, Понеделник 12:57
0
Празнува с новия мъж в луксозен хотел
25/11/2024, Понеделник 12:47
1
Синоптик: Идва много сняг!
25/11/2024, Понеделник 12:40
0
Всяка орхидея има нужда от този домашен еликсир!
25/11/2024, Понеделник 12:20
0
Цяла статия написахте заради един коментар? Ругаели ги по телефона .... страшна фантазия. Жълто жълто та чак кафяво