Нова секира от НС - готвят скок с 80% за данъците на старите автомобили
Най-голямо увеличение се предлага за дизеловите коли
Повишаване на данъка за старите автомобили с до 78%. Това предвижда проект на нов Закон за насърчаване на електрическата мобилност, подготвен от Министерство на иновациите и растежа, съобщава БНТ. Най-голямо увеличение се предлага за най-старите дизелови автомобили. Целта е хората да се откажат да карат такива. Как приемат предложението в Югозападна България, където автокъщи има много, а населението е с най-ниската заплата в страната?
Дупница е градът с най-много автокъщи в Югозападна България. Многото продажби и големите печалби обаче са само спомен. Днес купувачите са малко. Светослав Николов, който е търговец на автомобили, разказва, че бизнесът не върви добре, а евентуално покачване на данъка за по-старите автомобили би довел до сериозен спад на продажбите.
"Ще прогони клиентите. Смятам, че не трябва да е така. Няма много интерес, не е като преди години както е било тук, в Дупница, по-слаб интерес е. Оня ден дойде един човек, каза, че е с ТЕЛК и гледа кубатура, гледа колко коня е колата и се интересува, за да знае. Той се притеснява, като няма пари, сигурно взима минимална пенсия и го е страх да купи по-нова кола", каза Светослав Соколов – търговец на употребявани автомобили.
И в Благоевград картината не е по-различна. Според Владимир Янчовски, който е собственик на автокъща, няма причина за повишаване на данъците за старите коли и не би стимулирало хората да започнат да си купуват електрически, по-нови или изобщо да се откажат да използват автомобил, предава dnes.bg.
"Вдигането на данъци в една държава е признак на слабост и немощ да се справиш с политиките, които си запланувал. По принцип това ще бъде поредното събиране на пари, което ще потъне в бездънна каца. Хората в България нямат пари и затова карат по-стари автомобили. Всеки иска да кара по-нов автомобил, но просто се простираш спрямо чергата си. Покупателната способност на хората е много ниска и по тази причина новите автомобили са много малък дял от това, което се купува реално на пазара", коментира Владимир Янчовски – собственик на автокъща.
На това мнение са и много от жителите на Югозападна България, където заплатите са сред най-ниските в страната. Според много от тях данъкът трябва да се определя от състоянието на автомобила.
Среден клас, с възможно по-малък разход на гориво и сравнително добро състояние – това са най-търсените автомобили на пазара в момента.
"Специално за нашия град се търсят коли между 5000 и 10 000 лв. Това ще рече, че коли над 20 години, което хем е морално остаряла, хем не е сигурна на пътя, хем не може да ти върши работата, за която я взимаш тази кола. Но хората са притиснати по простата причина, че нямат средства. От 2-3 години ние сме се ориентирали предимно към гръцкия пазар, вкарваме коли, които се търсят в момента в Гърция, защото там сме много по-актуални, отколкото тук", каза Янчовски.
Коли от автокъщите в Дупница и Благоевград купуват и много македонци. За това от Кочани е дошъл и Горан Стоянови. Оттук той си тръгва с 13-годишен автомобил, за който е платил 3000 евро.
"Купиш си колата, регистрираш я и караш, няма данък като в България на края на годината", коментира той.
В случая обаче Горан планира да продаде колата, която е закупил току-що в родината си за около 5000 евро и да има малка печалба.
"Тук са без мито и аз си плащам мито на границата и е по-евтино".
След като стане ясно ще има ли увеличение на данъците за по-старите автомобили и с колко, търговците ще преценяват какви промоции биха направили, така че да не намалеят драстично продажбите. Няма да има обаче голям спад в цените, защото и в момента печалбата им е минимална. Определят автомобила като необходимост и затова са сигурни, че каквито и мерки да се приемат, хората няма да се откажат да купуват коли.
Колко са "амебите" без мозък с лъскави коли на пътя? А колко високоинтелентни и образовани хора са принудени от екземпляри от първия вид да водят мизерно съществуване?! То да не е да раздават всичко по степени на IQ...
"Колко станаха заемите с които ни задлъжниха.? Живееме на кредит с високи лихви" - нали гласувахте да сте като в ЕС? Какво ревеш?
"...след десетилетия може и да са масови, но сега е твърде, твърде рано, да насилваме нещата. " - в Китай електричните са стандарт. Но на 2 Април неграмотните про'с'таци гласувахте за изостаналия ЕС. Пада ви се!
Надявам се до пролетта да има мобилизация и до лятото да бъдат пратени на фронта!
"Предлагам народа да се вдига вече и да ги сваляме от власт!" - абе про'с'так неграмотен, какво ще вдигаш? На 2 Април излезе ли да гласуваш против ЕС?
Напълно одобрявам пожарни струи и гумени куршуми срещу всички протестиращи, които на 2 Април не са излезли да гласуват срещу ЕС.
Ха ха хааа Карам си 15 годишен V8 бензинов атмосферен мотор,храня си го с гориво и го слагам в човката на всякакви продажни зелени идиоти и всякакви недоразвити педали!
Горите в тецовете и в разни заводи боклуците на Европа а ще ме карате да си сменя колата за някакъв електрически боклук!
Ха ха ха,аз не съм идиот!
Още има населени места без ток, а да не говорим че няма инфраструктура за зареждане! Тръгни за София и се моли да няма задръстване по "магистралата" за да можеш да пристгнеш. В полето няма кой да ти даде туба с електроенергия.
Но за данъците питайте шмекера Кокорчо.
Алчни хитреците управляват в момента без да са избрани. Егати промяната егати сглобката!
Самия замисъл на електричеството е произвежда се, използва се, а ти ще съхраняваш електроенергия в големи количества в кутия!?!?!? Ми той ще търси да излезе. Да завърши цикъла . Що не съхраняват светкавици... Енергия бол... Ще джуркаме светкавица в една кутия и ще се надяваме връзките на батериите да не станат тип... студена спойка и да не тръгнат змийчетата и да станат светкавица. То ако можеше да се съгранява еленергия, Никола Тесла нямаше да прави гигантски кули за да се освободи от натрупаната произведената енергия, а щеше да измисли кофички в които да я съхранява .
Истината е във водорода, но големите играчи осъзнават, че производството на чиста вода е в техен ущърб. Няма да има заводи замърсяващи природата с литий и други вредни елементи.
Все още са малко елктричките и дано да няма няколко нашити да видим как се държат батериите при камшичен удар, че да ми разправят за лидари, камери.
Може да не съм прав за електричките, но една технология се утвърждава по това как се държи в екстремни услововия.
Има много "шофьори" на прав път, но като започнат завойте в планините се разбира кой е шофьор, каъо почнеш да ги пазиш без4асъдниъе и малоумните тръгнали в завой да изпреварват. Те тогава се разбира кой е шофьор.... който успее да предпази себе си и малоумника тръгнал в насрещното... в завой!
Да ви фалирам смотаната държавица съм спуснат.Да си играя ганкиното след туй в Канада.Ебал съм ви Българщината,това вече е Американска Колония с моите любовници от Харвард ще ви унищожим с поправките по чл.85 от Конституцията.Българин няма остане на тази територия.Всички ще сте мелези.
Едно говоря ,друго върша.
Ама нали сте проста нация ...вярвайте ми ,както вярвайте на Царя и Соломон Паси,който ви прекара с влизане е НАТО и ЕС.
От 2г. ви лъжем ,по проста нация от Българската --НЯМА ,ПОВЯРВАЙТЕ!
Не забогатяхте ли след 35г демокрация за да си купите чисто нов мерцедес от магазина?
Ха ха хаааа ще ви накарат да си купувате три цилиндрови автомобили или електрички с по един таблет за 1 лев в купе от рециклирани материали и малко лампички вътре и ще го изплащате по 7-8 години,а и да не забравя ще плащате по 3-4 хил.лева на година каско за да не ви я откраднат! ха ха ха ха Казах ли, че ви имат за балъци? А може би сте?
Ха ха хааа идиоти,ама европейски............!
Аман от димящи кенефи по улицата!!!
Никой не е длъжен на голтаците, които нямат 2 лв., да си оправят коптора, ама иначе карат, димят, тровят и не им пука.!!!!
Айде, дано стане, факт!!!!
Колите дизел пречат наголемите превозвачи, че дизела им е скъп. Що не забранят дизеловите локомотиви и корабите, ами всички закърпват старите камиони и локомотиви, че новите не могат да изкарат 100 хил. без основен ремонт.
Гласувайте, идиоти!
Не злорадствайте, следващото е да обложат електриката . Тия милиарди искат връщане...
Е как бе господи да си купя електромобил ?
Първо - струва безбожно много пари , второ няма практически НИКАКВА инфраструктура ( разбирай зарядни станции ) , Трето - батерията заминава за има няма 5 години , а новата струва колкото половин нова електричка.
Четвърто - цената на тока и времето за заряд са практически НЕПОСИЛНИ към момента . Съвсем отделно е , че НЯМАМЕ нито такива енергийни мощности , нито такава електропреносна мрежа за масова електрификация на транспорта !
И с какво точно дизела замърсява повече от бензина , ако смея да попитам ? В дизела азотни окоси НЕ СЕ отделят при изгарянето , а саждите са практически безвредни , щото са почти чист въглерод , който веднага се утаява въргу почвата и практически НЕ замърсява въздуха !
Време е старите барутници да се поизчистят от пътищата!