Бургаските таксиджиии искат увеличение на цените с 20%. Заслужават ли?
Предложението вече е внесено в Общинския съвет, предстои обсъждане в края на януари
Таксиметровият превоз в Бургас, който буквално допреди 2 години беше по-изгоден от градския транспорт, когато се събереше група от хора, вероятно ще поскъпне драстично, става ясно от докладна записка към Общинския съвет, внесена от председателя на постоянната комисия по транспорт и безопасност на движението Евелина Михалева. Предложението е съобразено с исканията на таксиджиите, които бяха представени няколко месеца по-рано.
Така реално промените са такива, че определяната от местния парламент минимална дневна тарифа се променя от 1.09 лв. за километър на 1.30 лв. за километър – увеличение с почти 20%, докато нощната тарифа – от 1.19 лв./км до 1.50 лв./км, което пък е скок с над 20 на сто.
Аргументите за повишението са идентични с предходните, когато преди няколко години минималните тарифи отново бяха завишени. Водачите на жълтите автомобили се оплакват, че почти нямат работа, а таксите и лицензите, които плащат, са твърде високи и по-голямата част от тях работят на загуба. Още през декември браншът, на среща с представители на Общината, заяви, че „на сегашните тарифи е почти невъзможно да работим. Говорим само за минималната тарифа, горният праг нека да остане същият“
С новите увеличения обаче цената на този тип презоз ще стане доста по-висока. Ако досега за курс в рамките на града, изключем тези до жк „Меден рудник“, които традиционно са високи, е струвал между 5 и 10 лева., то с новата цена цената скача до най-малко 7-12 лв. Това е солиден ръст, който може да има обратен ефект за бранша, който се оплаква, че няма клиенти.
И таксиджиите имат нужди! Допада ли ви идеята на стоянките в Бургас да има WC
Реално на този етап увеличението е само под формата на предложение. То трябва да се одобри от Общинския съвет, но това едва ли ще се случи единодушно и в края на месеца, когато е редовната сесия на местния парламент е много вероятно да има дискусии в зала, които да доведат до промени в настоящия ценоразпис.
Интересно е още, че никъде в настоящата докладна не се споменава нищо за друго дългогодишно искане на таксиметровия бранш – като обществен превоз да имат достъп до буслентите. За разлика от на практика цяла Европа, където това е позволено и дори поощрявано, в Бургас очертаните с жълто ленти са резервирани изцяло за автобуси и пресичането на непрекъснатата линия се счита за нарушение.
Аз ако съм на премиера ще им кажа, че няма проблем да увеличават, но ще им шибна двойни данъци, за да пълнят хазната
Шматка с 2 лв в джоба.......ниво!!
Ми няма как
Когато бакшиша мръсен види, че някой е виновен, за части от секундата надува клаксона, обажда се на 112 или ви пречи, но когато мръсния бакшиш е в киреча се прави на бабаит или вика чакалите като него да бият и колят.
Зарекъл съм се и аз клаксони, 112, братчедите от маалата и каквото повикало, такова се обадило. На жп гарата , автогарата към входа на пристанището, на старата поща само копърки. Предварително искат пари с уговорка за да те закарат някъде иначе не тръгват, къде са контролните органи, какво увеличение, чакаш на повикване 20 мин. да дойде бакшиш, били "заети", ама чакат с часове да ужилят някой.
Добре би било да се обърне внимание на хигиената в автомобила,външен вид на автомобила и облеклото на шофьора. Разбира се мое мнение.
А, като знаем, що е то жив човек в БС, след 20.00 ч., нямам идея, кой се вози в тези бълхарници!!!!
1. Да плащат осигуровки за пълно работно време - 8 ч., а не както повечето за по 4 ч.
2. Във всяка таксиметрова кола да може да се плаща онлайн с карта. Ако апаратът откаже, клиентът да има право да откаже да заплати услугата.
3. Да са според сезона с подходящо работно облекло като в общинската фирма.
Тези хора са просто една нормална естествена извадка от обществото, така че и колкото да се правиш на логичен това са фактите, каквито са таксиметровите шофьори такива са и клиентите им!
А всичко минава под един знаменател! Нашенеца много обича да му е хубаво и евтино, но безплатен обяд няма никъде!
Затова казвам, че таксиметровия парк е напълно еквивалентен на масовата клиентела. Обаче ако искаш малко по-качествена услуга, но естествено и малко по-скъпа, то можеш да я получиш.
А клиентите им са си все тези, със вмирисаните на манджа анцузи, недоволни от всичко и всеки!!
Така че тези, които ги плюят под мен, все едно плюят по себе си- разлика между шофьор на такси и клиент на такси НЯМА!!
Това което получават и то им е много