Ревизия в Община Средец ще започне веднага след Нова година, ще спазя обещанията пред избирателите ми
Проблемите се оказаха много, има населени места, които са оставени на произвола на съдбата години наред
- Г-н Кичев, Вие сте новият кмет на община Средец. В какво състояние заварихте администрацията след трите мандата на Иван Жабов? Бяхте се заканили, че ще направите пълна ревизия. Извършва ли се вече такава?
- Не съм извършил още цялостната ревизия, защото трябва технологично време, подготвяме заповедта и направленията, които ще бъдат проверявани, доста обемисто е като материя. Преди 31 декември ще входирам тази заповед и ще поканим ревизьори.
- Кога се очаква да има резултати относно финансовото състоянието на Общината?
-При всички случаи тази ревизия ще продължи няколко месеца. Не се съмнявайте в готовността и решителността ми да поемем по нов път - на прозрачност, законност, ред и най-вече да се работи в тази администрация за хората. От моя страна общинските съветници ще получат пълно съдействие и уважение.
- ОбС-Средец гласува промени в състава на Общинската администрация. Какво ново, освен че ще има още двама зам.-кметове, ще има в екипа ви?
- Съществените промени се състоят в това, че се включва още едно одитно звено. При предходни одити от Сметната палата е включено като забележка това, че в Общината липсва такова звено, а е задължително. То е предвидено като щат. Обособяваме още една дирекция, за да може по-организирано и експедитивно да се изпълняват задачите, които поставям. За да може съответно всеки от зам.-кметовете да е ясно за какво отговаря. Смятам, че ще е по-ефективно за управлението. Това е мое решение и ще нося отговорността за изпълнението му.
- Бюджетът за следващата година готов ли е и какви ще са акцентите в него?
- Не е готов, работим по него. По сериозни направления и по капиталовата програма. Важно е да видим какви финансови средства ще отпусне държавата целево. Поставил съм задача да бъдат изготвени приоритетно инфраструктурните проекти за улиците и пътищата, които да залегнат в капиталовата програма и да използваме всякакви възможности за финансиране по оперативните програми. Присъствах миналата седмица на заседание на Сдружението на общините, където имаше среща с премиера Николай Денков и с регионалния министър Андрей Цеков. Те декларираха, че близо 2 млрд. лв. са предвидени в Републиканския бюджет за общините. Важно е да имаме проектна готовност с издадени разрешителни за строеж, за да може да се входират в срок и да се осигури финансирането. Ние сме трета категория и попадаме в рамките до 15 млн.лв. за подобни проекти. В тази връзка съм ангажирал всички екипи по проектирането. Работят.
- Кои са основните проблеми обаче, по които вече вие и екипът ви работите?
- Оказват се, за съжаление, твърде много. Почти няма населено място, чието кметство да е в добро състояние. Читалища, пенсионерски клубове - покривите им ги няма, текат. Оставени са в небитието. В момента с останалия ресурс, който е много ограничен в края на бюджетната година, опитваме да проведем текущи ремонти, които поне временно да закрепят тези обществени сгради, защото наистина са в окаяно състояние. Работим за изграждането на претоварно депо. Водил съм разговори с администрацията в Бургас в тази връзка - да бъде дадена възможност такова да се изгради. Това от една страна ще подобри интензивността на сметосъбирането, от друга ще осигури икономия на разходи за ежедневно пътуващите сметосъбиращи коли.
Много неща се правят. Започнахме преди дни ремонт на една много компрометирана отсечка край старите казарми, където минава и училищният автобус. Многократно съм поставял този въпрос по време на сесии, когато бях общински съветник, но не беше взето никакво отношение. Участъкът е около 200-300 метра, в изключително лошо състояние. Излишно е да изброявам всичко, което сме предприели. Имаме желание да изпълним всичко, но опира и до финансови възможности. Започнахме ремонт на покривите на военните блокове, част от които са общинска собсвеност и на държавата - уведомена е и Областна администрация. Изградихме мост в с. Драчево. Работим по уличното осветление сериозно. Нямаме налични и свободни финансови средства.
- В ОбС-Средец цари атмосфера за съвместна работа. На пръв поглед няма напрежение, нито брожение срещу кмета. Като че ли „показването на мускули“ и „виж, колко съм велик аз“ е приключило като спектакъл. Това ли е моделът, който искахте да постигнете?
- Определено мога да кажа, че е точно това. Още в предизборната си кампания бях обявил, че искам да се работи прозрачно, съвместо с ОбС да се представят и обсъждат всички по-сериозни проекти. Бях убеден, че по този начин трябва да се работи, защото когато има отдаване на значение и уважение на всеки общински съветник като участник в решаването на проблемите в общината и съдбата на региона... когато се довериш на тези хора, получаваш и тяхното доверие. И това беше ясно демонстрирано на сесията.
- Всеки гласуваше според неговите виждания.
- Надявам се. Всичко е въпрос на лична преценка на общинските съветници, няма натиск. Присъствах на комисиите, където в работен порядък се обсъждат проблемите. Надявам се да продължим така. И аз имам своите забележки, както стана ясно, има пропуски в докладните. Ще проведа разговори с директорите на дирекции и съответно самото внасяне на докладните оттук нататък ще е доста по-прецизно.
- Представихте пред общинските съветници проект за санирането на Общинската администрация. Стана ясно, че е на стойност близо 1 млн. лв. и е наследен от предходния кмет и екипа му. Казахте, че главният архитект има съображения спрямо проекта и да се вземе общо решение дали да се реализира. Какъв е проблемът?
- По принцип проблем няма. Има 100% финансиране, без съфинансиране от страна на Общината. Добре е и че е предвидено изграждането на фотоволтаици, за да има икономия на електричество. Притеснителното е това, че санирането ще промени облика на сградата, като фасада. Предвиждаме по проект да се реновира и площада пред сградата - централният площад на Средец и може би трябва да се съгласуват тези бъдещи действия, за да са в синхрон двата проекта. От друга страна сградата има специфични орнаменти, които ще бъдат видимо изолирани и ще изглежда по нов начин. Оказа се, че до момента нямаме проблем с топлоизолацията - няма течове, няма компрометиране на структурата, въведена в експлоатация през 1985 г. Архитектът изказа своите съображения, важно е кой ще бъде избран за изпълнението на проекта, особено при саниране. Затова казах, че не искам да поемам цялата отговорност за този проект, в крайна сметка той не е по моя идея, а е заварен. Трябва решението да се вземе колективно и да се разпределят отговорностите.
Точно защото Дъмбулова е човек на Ангелов, за това и ще е винаги тя зам. кмет!
А точно защото и Кичев е негов човек, за това и той го направи кмет!
До сега Ангелов си имаше половин община с половин кмет, сега си има цялата община със собствен кмет!
Ела сега и гледай как всичко се продава на безценица на Ангелов!
Видяхме Валери Ангелов мекия какво направи за Дебелт 8г в общината