Авиокомпании извиват ръцете на Община Бургас, искат близо 1,5 млн.лв. за нерентабилни зимни линии
Малко вероятно е предложението на двете компании да се приеме, анализът сочи, че интересът е малък
Много възможно е и тази година туристическият сезон в Бургас да не бъде удължен до някои от зимните месеци, става ясно от писмо на кмета Димитър Николов до Общинския съвет. Това се дължи на факта, че нискотарифните компании RyanAir и WizzAir са поискали значителни суми от сдружението на общините от Южното Черноморие за дестинациите за зимната си летателна програма.
Което е по-лошо обаче – предварителните анализи показват, че дори и да се платят тези суми, смисъл вероятно няма да има, защото просто към дестинациите Тел Авив и Краков, Полша няма особен интерес през късната есен и зимата. Това би направило нерентабилно отделянето на немалка сума от годишния бюджет за маркетинг целите на двата превозвача.
RyanAir са изявили готовност да осигурят по два полета седмично от полския град Краков до Бургас. За месеците ноември и декември те са поискали 200 000 евро, а за периода - октомври-март 500 000 евро.
WizzAir пък настояват за 350 000 евро, за да извършва полети два пъти седмично до Тел Авив през зимата.
Становището на кмета, който е пуснал идеята за обсъждане в Постоянните комисии, е базирано на анализ на екипа на „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт” АД. Според тях е съмнително двата маршрута да са успешни и достатъчно атрактивни както за входящ, така и за изходящ трафик на туристи. В този смисъл съществувал риск двете линии да не могат да достигнат достатъчно голяма натовареност, която да оправдае инвестицията.
„За да продължим преговорите с авиокомпаниите, следва да получим становище от ресорните комисии на ОбС Бургас по отправените оферти, според което да прецизираме и размера на заложените средства за стимулиране на полетите в Бюджет 2023“, коментира още кметът. Той предлага да се отправи искане до RyanAir за полети не от Краков, а от полската столица Варшава.
Сега предстои предложеното от двете авиокомпании да се обсъди от местния парламент. Вероятността обаче идеята да се одобри не е много голяма. При всички положения обаче дори и да бъде реализирана подобна програма ще е само за този сезон, тъй като другата година концесионерът на летището в Бургас иска да затвори терминала за 6 месеца заради ремонт на пистите.