×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Геомагнитни бури удрят Земята в следващите дни
  • Пеевски разкритикува и работата на НАП
  • Бившият министър на енергетиката не се е явил в офиса на Европрокуратурата въпреки призовката
  • Истанбул се готви за поредния протест след ареста на Имамоглу
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Започваме обследване на магистралите и скоростните пътища със скенер и георадар, каза регионалният министър


21 Август 2023, Понеделник, 12:31 ч.
Автор: Флагман

До края на 2025 г. може да са готови около 80 км от магистрала „Хемус“, каза регионалният министър

Всички магистрални участъци и основни скоростни пътища ще бъдат обследвани с георадар и със скенер за равнинност. Проверката ще започне по основните магистрални участъци до месец. Изискал съм график, по който скенерът за равниност да направи „образна диагностика“ първо на трасета, които са в гаранционни срокове, за да може при евентуална установена нередност, държавата да отправи искове срещу строителите. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков в сутрешния блок на Нова телевизия.

Обследването ще бъде по официално утвърдената Методика на Института за пътища и мостове. Ако диагностиката покаже намалена дебелина на асфалтовия слой, ще бъдат взети ядки съгласно методиката - през определено разстояние от всеки участък.

Взетите ядки асфалт от предходния екип на МРРБ са единични, от участъци с изтекъл гаранционен срок и не по официално утвърдената методика на Института за пътища и мостове. Това практически означава, че при констатирана намалена дебелина на настилката, държавата не може да предявява претенции, коментира министърът.

Цеков обясни, че магистрала „Хемус“ е показателен пример за това как не трябва да се осъществява магистрално строителство. Регионалният министър подчерта, че ако са били съблюдавани законът и общественият интерес, „Хемус“ отдавна щеше да е построена. Той отново припомни, че довършването ѝ е било възложено чрез инхаус договори за близо 2,7 млрд. лв. през 2018 и 2019-та година с цел да се заобиколи закона. „В последните две години и половина по магистрала „Хемус“ не се строи реално“, съобщи още министърът и допълни, че това е така, защото нито един негов предшественик не е имал смелостта да погледне фактите такива, каквито са. Според Цеков в момента има две възможности за завършването на аутобана – държавата да поеме риска да загуби авансите за над 1 млрд. лв. или да търси начин да „санира“ допуснатите закононарушения така, че да продължи строителството по вече сключените договори.

„Държавата е вкарана в правен капан“, обясни регионалният министър и подчерта, че най-добрият вариант е сега чрез законодателни мерки да се даде възможност да продължи строителството. В момента се работи малко в първите три участъка на магистралата, за които са сключени договори през 2018-2019-та година, като към момента цените, на които са сключени договорите не отговарят на пазарните условия, стана ясно още от думите на министъра. Първият участък е готов на 76%, втори и трети – на около 40%. Това означава, че в рамките на следващите две години, в края на 2025-та година, може да са готови още около 80 км от аутобана, обясни Цеков.

Той информира още, че по магистрала „Европа“ се работи и по двата участъка, като се очаква участъкът до Калотина да бъде завършен тази година. Продължават усилията за намиране на решение и за завършването на магистрала „Струма“. В момента се работи по вариант за запазване трасето по източния склон на Кресненското дефиле и се търси алтернативен маршрут в обратната посока извън дефилето. „Идеята е досегашният път да бъде запазен като локален между населените места, така ще се запази и биоразнообразието в района“, подчерта регионалният министър. По думите му веднага щом Европейската комисия одобри този вариант, до края на тази година може да започне проектирането.

„Трасето трябва да се изгради до 2027-ма година“, обясни министърът и допълни, че по този начин ще се даде възможност за алтернативно транспортно решение в региона. Андрей Цеков информира, че вече са започнали предпроектни проучвания за разширяване на магистрала „Тракия“ между София и Пловдив. След което трябва да се извървят процедурите по ОВОС и проектиране, като реалистично до строителство на допълнителни ленти може да се стигне най-рано след 3 години.

Съвсем различен ще бъде подходът по отношение възлагането на зимното поддържане и текущия ремонт и поддръжка на републиканската пътна мрежа, стана ясно от интервюто на министъра. За първи път поръчките са обявени с критерий най-ниска цена, „а това е най-голямата гаранция за свободна конкуренция“, каза Цеков. Той допълни, че „още в ден първи след изтичане срока за подаване на офертите се отварят всички цени, извършва се класиране, след което се проверява дали отговарят на предварително зададените условия само първият и вторият. По думите му критериите са направени абсолютно съобразено със спецификата и сложността на въпросната поръчка.

„Републиканската пътна мрежа е около 20 000 км, което означава, че в една област имаме средно около 800 км пътна мрежа, която следва да бъде поддържана“, подчерта министърът и допълни: „Как при това положение е ограничително изискването за наличие на опит на 400 км, т. е. половината от обхвата на пътната мрежа в съответната област? Категорично не е! Законът позволява да бъде два пъти дори, ние сме го сложили половин. Целта е да се гарантира, че въпросният изпълнител ще има достатъчно опит и ресурс да поддържа тази мрежа. Това не препятства малките фирми, защото те могат да се обединят, да направят консорциум и да участват в изпълнението. Бидейки по-малки, имайки по-малки допълнителни разходи, те ще могат да предложат вероятно по-добра цена и предвид това, че прилагаме критерий най-ниска цена шансът да спечелят е огромен“.

Регионалният министър беше категоричен, че при критерия най-ниска цена спечелилите фирми ще работят по заявените от тях суми.

„Няма да има анекси, с които на по-късен етап държавата да плаща допълнително за пътно поддържане“, каза Цеков.


В категории: Политика


2
Коментара
Флагман.БГ Бургазлийка с бисер в "Ергенът" Бургазлийка с бисер в "Ергенът" 24/03/2025, Понеделник 22:00 0
Показа се по бельо в САЩ
Показа се по бельо в САЩ 24/03/2025, Понеделник 21:49 0
Флагман.БГ Имението се тресе: Новият ерген е... Имението се тресе: Новият ерген е... 24/03/2025, Понеделник 21:30 0
Флагман.БГ Влюбена е лудо? Влюбена е лудо? 24/03/2025, Понеделник 21:03 0
Флагман.БГ Харчи си парите ударно Харчи си парите ударно 24/03/2025, Понеделник 20:48 0
Флагман.БГ Каза за Шарапова Каза за Шарапова 24/03/2025, Понеделник 20:33 0
Флагман.БГ Намеси се в сложна ситуация Намеси се в сложна ситуация 24/03/2025, Понеделник 20:21 0
Флагман.БГ Няма спирка Няма спирка 24/03/2025, Понеделник 20:14 0
Флагман.БГ Получи смъртни заплахи Получи смъртни заплахи 24/03/2025, Понеделник 20:03 3
Флагман.БГ Дъщеря й я надмина по красота (СНИМКИ) Дъщеря й я надмина по красота (СНИМКИ) 24/03/2025, Понеделник 19:40 1
Много са щастливи
Много са щастливи 24/03/2025, Понеделник 19:24 0
Очите им светнаха
Очите им светнаха 24/03/2025, Понеделник 19:00 0
2
Коментара по темата
2.
seahorse
21.08.2023 14:59:23
0
2
Този министър не вярва на европейските комисии взели проби от пътищата .а вярва наподкупените от ГЕРБ комисии за които не поставянето на част от материалите не е проблем,Такива калинки ни управляват и затова магистрали и пътища сеят смърт.Мястото на тези разбойници е в затвора !
1.
Ъъъъъ
21.08.2023 12:56:33
1
6
Със скенер и георадар ????!!!!!
Ще проверяваме колко са ни калпави пътищата ???!!
Леле, колко сме умни , начетени и напредничави ??!!
А скенера или георадара ще покажат ли колко са се скапали второкласните , че и първокласните пътища , та всички се юрнаха по магистралите ??!
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Ще си изпати ли Радостин Василев заради заплахите към доц. Киселова, проф. Михайлова скастри и двамата Ще си изпати ли Радостин Василев заради заплахите към доц. Киселова, проф. Михайлова скастри и двамата Поведението му е недопустимо, но и председателката на парламента не биваше да се бърза с обявяването за разпадане на групата на МЕЧ, каза бившата депутатка Намеси се в сложна ситуация Намеси се в сложна ситуация Водещият бе потърсен като джокер в "Стани Богат" Получи смъртни заплахи Получи смъртни заплахи Александра Гърдева с разтърсваща изповед Дъщеря й я надмина по красота (СНИМКИ) Дъщеря й я надмина по красота (СНИМКИ) Мария показа как изглежда наследничката й Има политици, които помагат с чисто сърце на "Левски" Има политици, които помагат с чисто сърце на "Левски" Мажоритарният собственик на "сините" Наско Сираков каза, че клубът дължи много пари на Васил Божков Космически ли са цените на пътищата? Шефът на АПИ с лоша новина за тол таксите Космически ли са цените на пътищата? Шефът на АПИ с лоша новина за тол таксите Има пари в бюджета за 50 км магистрали, изчисли инж. Йордан Вълчев и каза кога ще има аутобан от София до Варна  Закопа ги Закопа ги Косара с любопитни думи за новия ерген и "старите пушки" в предаването След гафа: Министър Пешев освободи изпълнителния директор на БСТ След гафа: Министър Пешев освободи изпълнителния директор на БСТ Ето какво решиха от ММС Отряза Капките Отряза Капките Въпреки че в шоуто за звездни имитации Рачков и Геро отправиха официална покана към своя колега да застане до тях на грандиозния финал на стадион „Васил Левски“ Разкриха причината за смъртоносните взривове с 4 трупа край Елин Пелин Разкриха причината за смъртоносните взривове с 4 трупа край Елин Пелин Съдебно-техническа експертиза сочи летните жеги като основен фактор за трагедията в склада за пиротехника
ООН разкри как е убит Марин Маринов в Газа ООН разкри как е убит Марин Маринов в Газа Изстрелът е бил от израелски танк Добри новини от Рияд! Държавният департамент тръби, че САЩ никога не са били по-близо до  мира в Украйна Добри новини от Рияд! Държавният департамент тръби, че САЩ никога не са били по-близо до мира в Украйна Двете страни не бързат да разкриват съдържанието на разговорите Показа се по бельо в САЩ Показа се по бельо в САЩ Геня е бивша муза на Гришо Заплаха ли е за Ердоган Имамоглу? Въпреки протестите се очаква властта да си назначи кмет на Истанбул Заплаха ли е за Ердоган Имамоглу? Въпреки протестите се очаква властта да си назначи кмет на Истанбул Арестуваният градоначалник на 16-милионния мегаполис вероятно няма да може да се кандидатира за президент, след като му отнеха дипломата Харчи си парите ударно Харчи си парите ударно "Джоуи" се наслаждава на финансовата си свобода Ад в Суми след ракетен удар, 65 са ранените Ад в Суми след ракетен удар, 65 са ранените 14 деца са пострадали, а от руска страна твърдят, че е поразена военна цел  Няма спирка Няма спирка Джокович с нов рекорд Много са щастливи Много са щастливи Безос и Лорън Санчес ще вдигат сватба във Венеция Всички смятат, че това предаване е тъпо, но се завръща в ефир Всички смятат, че това предаване е тъпо, но се завръща в ефир От 21 март всеки ентусиаст на възраст над 18 години, който иска да се предизвика и да промени живота си драстично, а може би завинаги, иска да стане част от голямото семейство на „Фермата“ и да изживее едно незабравимо приключение, може да се запише за кастинг на fermata.btv.bg до 30 април Почина един от най-значимите шпиони от времето на Студената война Почина един от най-значимите шпиони от времето на Студената война Олег Гордиевски е бивш офицер на КГБ и е предавал тайни на Великобритания
Делян Пеевски Делян Пеевски Няма да допусна България да се превърне в държавата на абсурдите Виц на деня Виц на деня Двама канибали вечерят.
Единият казва:
- Мразя тъща си!
Другият.
- Нищо, нищо... яж само гарнитурата!
Виц на деня Виц на деня - Комшу, къде е жена ти, не се е мяркала доста време!?!
- А, напусна ме... запознала се с някакъв в интернет!
- Еее, лоша работа...!
- Еми, аз съм си виновен. Можеше да пусна интернет вкъщи още преди пет години!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук "При нас клиента винаги е прав"
чичо Манчо - шофьор на маршрутка.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори