×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Започваме обследване на магистралите и скоростните пътища със скенер и георадар, каза регионалният министър


21 Август 2023, Понеделник, 12:31 ч.
Автор: Флагман

До края на 2025 г. може да са готови около 80 км от магистрала „Хемус“, каза регионалният министър

Всички магистрални участъци и основни скоростни пътища ще бъдат обследвани с георадар и със скенер за равнинност. Проверката ще започне по основните магистрални участъци до месец. Изискал съм график, по който скенерът за равниност да направи „образна диагностика“ първо на трасета, които са в гаранционни срокове, за да може при евентуална установена нередност, държавата да отправи искове срещу строителите. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков в сутрешния блок на Нова телевизия.

Обследването ще бъде по официално утвърдената Методика на Института за пътища и мостове. Ако диагностиката покаже намалена дебелина на асфалтовия слой, ще бъдат взети ядки съгласно методиката - през определено разстояние от всеки участък.

Взетите ядки асфалт от предходния екип на МРРБ са единични, от участъци с изтекъл гаранционен срок и не по официално утвърдената методика на Института за пътища и мостове. Това практически означава, че при констатирана намалена дебелина на настилката, държавата не може да предявява претенции, коментира министърът.

Цеков обясни, че магистрала „Хемус“ е показателен пример за това как не трябва да се осъществява магистрално строителство. Регионалният министър подчерта, че ако са били съблюдавани законът и общественият интерес, „Хемус“ отдавна щеше да е построена. Той отново припомни, че довършването ѝ е било възложено чрез инхаус договори за близо 2,7 млрд. лв. през 2018 и 2019-та година с цел да се заобиколи закона. „В последните две години и половина по магистрала „Хемус“ не се строи реално“, съобщи още министърът и допълни, че това е така, защото нито един негов предшественик не е имал смелостта да погледне фактите такива, каквито са. Според Цеков в момента има две възможности за завършването на аутобана – държавата да поеме риска да загуби авансите за над 1 млрд. лв. или да търси начин да „санира“ допуснатите закононарушения така, че да продължи строителството по вече сключените договори.

„Държавата е вкарана в правен капан“, обясни регионалният министър и подчерта, че най-добрият вариант е сега чрез законодателни мерки да се даде възможност да продължи строителството. В момента се работи малко в първите три участъка на магистралата, за които са сключени договори през 2018-2019-та година, като към момента цените, на които са сключени договорите не отговарят на пазарните условия, стана ясно още от думите на министъра. Първият участък е готов на 76%, втори и трети – на около 40%. Това означава, че в рамките на следващите две години, в края на 2025-та година, може да са готови още около 80 км от аутобана, обясни Цеков.

Той информира още, че по магистрала „Европа“ се работи и по двата участъка, като се очаква участъкът до Калотина да бъде завършен тази година. Продължават усилията за намиране на решение и за завършването на магистрала „Струма“. В момента се работи по вариант за запазване трасето по източния склон на Кресненското дефиле и се търси алтернативен маршрут в обратната посока извън дефилето. „Идеята е досегашният път да бъде запазен като локален между населените места, така ще се запази и биоразнообразието в района“, подчерта регионалният министър. По думите му веднага щом Европейската комисия одобри този вариант, до края на тази година може да започне проектирането.

„Трасето трябва да се изгради до 2027-ма година“, обясни министърът и допълни, че по този начин ще се даде възможност за алтернативно транспортно решение в региона. Андрей Цеков информира, че вече са започнали предпроектни проучвания за разширяване на магистрала „Тракия“ между София и Пловдив. След което трябва да се извървят процедурите по ОВОС и проектиране, като реалистично до строителство на допълнителни ленти може да се стигне най-рано след 3 години.

Съвсем различен ще бъде подходът по отношение възлагането на зимното поддържане и текущия ремонт и поддръжка на републиканската пътна мрежа, стана ясно от интервюто на министъра. За първи път поръчките са обявени с критерий най-ниска цена, „а това е най-голямата гаранция за свободна конкуренция“, каза Цеков. Той допълни, че „още в ден първи след изтичане срока за подаване на офертите се отварят всички цени, извършва се класиране, след което се проверява дали отговарят на предварително зададените условия само първият и вторият. По думите му критериите са направени абсолютно съобразено със спецификата и сложността на въпросната поръчка.

„Републиканската пътна мрежа е около 20 000 км, което означава, че в една област имаме средно около 800 км пътна мрежа, която следва да бъде поддържана“, подчерта министърът и допълни: „Как при това положение е ограничително изискването за наличие на опит на 400 км, т. е. половината от обхвата на пътната мрежа в съответната област? Категорично не е! Законът позволява да бъде два пъти дори, ние сме го сложили половин. Целта е да се гарантира, че въпросният изпълнител ще има достатъчно опит и ресурс да поддържа тази мрежа. Това не препятства малките фирми, защото те могат да се обединят, да направят консорциум и да участват в изпълнението. Бидейки по-малки, имайки по-малки допълнителни разходи, те ще могат да предложат вероятно по-добра цена и предвид това, че прилагаме критерий най-ниска цена шансът да спечелят е огромен“.

Регионалният министър беше категоричен, че при критерия най-ниска цена спечелилите фирми ще работят по заявените от тях суми.

„Няма да има анекси, с които на по-късен етап държавата да плаща допълнително за пътно поддържане“, каза Цеков.


В категории: Политика


2
Коментара
Нападение с нож в Берлин
Нападение с нож в Берлин 21/02/2025, Петък 21:33 4
Каза за Реал Мадрид
Каза за Реал Мадрид 21/02/2025, Петък 20:48 1
Много е зле
Много е зле 21/02/2025, Петък 20:33 0
Флагман.БГ Той не е виновен Той не е виновен 21/02/2025, Петък 20:24 0
Радва се на нежен "допинг"
Радва се на нежен "допинг" 21/02/2025, Петък 20:00 1
Звучен скандал в София
Звучен скандал в София 21/02/2025, Петък 19:33 0
2
Коментара по темата
2.
seahorse
21.08.2023 14:59:23
0
2
Този министър не вярва на европейските комисии взели проби от пътищата .а вярва наподкупените от ГЕРБ комисии за които не поставянето на част от материалите не е проблем,Такива калинки ни управляват и затова магистрали и пътища сеят смърт.Мястото на тези разбойници е в затвора !
1.
Ъъъъъ
21.08.2023 12:56:33
1
6
Със скенер и георадар ????!!!!!
Ще проверяваме колко са ни калпави пътищата ???!!
Леле, колко сме умни , начетени и напредничави ??!!
А скенера или георадара ще покажат ли колко са се скапали второкласните , че и първокласните пътища , та всички се юрнаха по магистралите ??!
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Грешка в бюджета за 800 млн. лева! Асен Василев предлага да извадят от „фризера“ парите за майките Грешка в бюджета за 800 млн. лева! Асен Василев предлага да извадят от „фризера“ парите за майките Парите стигат и за размразяване на минималната работна заплата, изчисли бившият финансов министър Зафиров: Няма да останем и минута във властта, ако посегне на джоба и здравето на българите Зафиров: Няма да останем и минута във властта, ако посегне на джоба и здравето на българите Преди да говорим за пестене, трябва да си дадем ясна сметка, че има риск големи групи от хора да бъдат поставени от пълно социално изключване, каза той Драми на кантара! Виолета от Бургас свали 6,62% от теглото си, а Тодор от Созопол – 6,08 Драми на кантара! Виолета от Бургас свали 6,62% от теглото си, а Тодор от Созопол – 6,08 Деян от Русе напусна „Живот на кантар“, след като повечето от съотборниците му предпочетоха в отбора да остане Йорданка Ужасна миризма и гъст дим над... Ужасна миризма и гъст дим над... Пловдив Организира се събитие в памет на Тома Бинчев Организира се събитие в памет на Тома Бинчев То ще се проведе в София Шоу в „Живот на кантар“! Вижте как теглят 50 метра 14-тонни трамваи Шоу в „Живот на кантар“! Вижте как теглят 50 метра 14-тонни трамваи Драма на финала, тимът на Тодор от Созопол и Виолета от Бургас победи, а сините изостанаха само с 20 см Бургазлията Димитър от "Един за друг" и любимата му са... Бургазлията Димитър от "Един за друг" и любимата му са... "Просто уникални хора", твърди участничка във формата Флирт на върха на света: Путин между Тръмп и Си Флирт на върха на света: Путин между Тръмп и Си Руският президент обожаваше вниманието, обожаваше тези малки кавги между ухажорите му. И най-вече обожаваше подаръците Радва се на нежен "допинг" Радва се на нежен "допинг" Никол подкрепи Везенков в Ботевград Летището в Сарафово да носи името „Черно море“, искат ученици от Бургас Летището в Сарафово да носи името „Черно море“, искат ученици от Бургас Ректорът на БСУ проф. Милен Балтов изтъкна, че и сега много авиокомпании обозначават в своите сайтове бургаското летище с това название, но в скоби
Тя ли е най-красивата блондинка в Калифорния? (СНИМКА) Тя ли е най-красивата блондинка в Калифорния? (СНИМКА) Колинс е модел Нападение с нож в Берлин Нападение с нож в Берлин Мъж беше намушкан при Мемориала на Холокоста Каза за Реал Мадрид Каза за Реал Мадрид Няма шанс Ямал да премине в "белия балет" Той не е виновен Той не е виновен Рефер отнесе санкция заради рядко виждана ситуация Може ли да има мир в Украйна без Европа в преговорите? Британският посланик шикалкави за искането на Путин Може ли да има мир в Украйна без Европа в преговорите? Британският посланик шикалкави за искането на Путин Ще изпратим само мироопазващи сили и то в подходящ момент, уверява Н.Пр. Натаниел Копси, но Русия не ги ще там и може да се превърнат в пушечно месо   Бъфет продаде 50% от портфолиото си, да се готвим ли за криза? Бъфет продаде 50% от портфолиото си, да се готвим ли за криза? На обща стойност от близо 150 млрд. долара, серията от продажби е прецедент в кариерата на легендарния финансист Ватиканът с последна информация за състоянието на папата Ватиканът с последна информация за състоянието на папата Франциск се лекува в римската болница „Джемели“, където беше приет на 14 февруари Макрон ще предупреди Тръмп да не проявява слабост пред Путин Макрон ще предупреди Тръмп да не проявява слабост пред Путин Очаква се срещата да е в понеделник, за да обсъдят ситуацията в Украйна ФБР има нов директор ФБР има нов директор Смята се, че Каш Пател е верен сподвижник на Тръмп Володимир Зеленски с важен ход Володимир Зеленски с важен ход Точно сега американският президент е много разочарован от украинския лидер, отбеляза съветникът по националната сигурност на САЩ Майк Уолц
Владислав Горанов, бивш финансов министър Владислав Горанов, бивш финансов министър Политическата класа прояви разум, за да създаде смисъл Виц на деня Виц на деня - Какво е "Женски радости"?
- Дънките ти падат, а сутиена ти стиска.
Виц на деня Виц на деня Момиче при зъболекаря:
- Ако знаети колко ме е страаааах! Предпочитам да родя, вместо да ми вадят зъб.
Зъболекарят:
- Ама хайде решавайте по-бързо, че да знам кой инструмент да използвам.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Човек, колкото и да е суеверен, никога няма да откаже 13-та заплата.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори