Филип Морис Интернешънъл отчита 27.2 милиона потребители на бездимните си алтернативи
Бездимните алтернативи се продават на 80 пазара по света, а най-голям е растежът на сегмента в Европа и Япония
Филип Морис Интернешънъл представи финансовите си резултати за второто тримесечие на 2023 г. и обяви, че 35% от приходите на компанията вече идват от бездимни алтернативи. Потребителите на IQOS по света са се увеличили с 1.4 млн. спрямо предишното тримесечие и към днешна дата са 27.2 млн., а 19.4 млн. от тях са преминали изцяло на продукта и са спрели цигарите.
Бездимните алтернативи на компанията се продават на 80 пазара по света, а най-голям е растежът на сегмента в Европа и Япония. В регион Европа компанията е напът да достигне 12 млн. потребители, като традиционно Рим се представя изключително добре с пазарен дял от 28%, а Вилнюс запазва впечатляващия дял от над 40%. Стабилният напредък, отчетен в Лондон и Мюнхен, също е добър знак за тези 2 ключови пазара. В Япония пък бездимните алтернативи представляват 75% от приходите на Филип Морис Интернешънъл за първото полугодие.
„Обнадеждени сме от факта, че все повече държави приемат дългосрочни акцизни планове, предвиждащи ясно разграничение на бездимните изделия. Над половината от държавите членки на ЕС вече са въвели такива дългосрочни планове“, казват от компанията.
В края на 2022 г. Филип Морис Интернешънъл придоби контролен пакет от 94.81% процента от акциите на шведската компания за производство на снус и никотинови торбички Swedish Match.
„Забележителните резултати на Swedish Match ускоряват нашата бездимна трансформация и допринасят за утвърждаване на лидерската ни позиция в категорията на бездимните изделия - казва Яцек Олчак, главен изпълнителен директор на Филип Морис Интернешънъл. Силното ни представяне по основните параметри ни дава увереност за втората половина от годината, особено предвид факта, че започва да се наблюдава отслабване на инфлационния натиск и намаляване на затрудненията на оперативно равнище. Затова повишихме прогнозата си за ръста на органичните нетни приходи за цялата година до между 7.5% и 8.5%“.
През юни компанията обяви, че щe oтвopи нoвa пpoизвoдcтвeнa бaзa зa 30 млн. дoлapa в paйoнa нa Лвoв в зaпaднa Уĸpaйнa пpeз пъpвoтo тpимeceчиe нa cлeдвaщaтa гoдинa и така щe cъздaдe 250 paбoтни мecтa. Oтĸaĸтo зaпoчнa дa ocъщecтвявa дeйнocт в cтpaнaтa пpeз 1994 г., Филип Mopиc Интернешънъл e инвecтиpaлa нaд 700 млн. дoлapa в yĸpaинcĸaтa иĸoнoмиĸa.