Топ 5 тенденции при вендинг автоматите за 2023 г.
Пред вендинг машините се очертават различни тенденции
Според различни проучвания очакванията за размера на световния пазар на вендинг машини до края на 2028 г. са да достигне 26,4 милиарда долара. Причините за нарастващия обем на този вид търговия е растежът на продажбите на дребно по света, нуждата от автоматизация при дистрибуция на продукти, предимствата като бързо предоставяне на услуги и голямо разнообразие.
Високотехнологичните решения, вложени в проектирането и функционирането на съвременните вендинг машини, привличат потребителския интерес и улесняват пазаруването от тези микромагазини.
Промените и периодът на адаптацията в различни бизнес сектори след края на пандемията 2022 г. се наблюдават и във вендинг индустрията. Предизвикателствата в постоянно развиващия се свят налагат нови тенденции, замествайки или допълвайки старите такива.
За да бъдат в крак с динамиката на пазара и да отговорят на потребителските нужди, пред вендинг машините се очертават различни тенденции. Ето 5 от най-значимите сред тях през 2023 г.:
Вендинг здравословни продукти
Нововъведения се правят не само в самите автомати, но и по отношение на доставяните за клиентите артикули. Много вендинг компании предлагат машини за здравословни продукти със специално проектиран дизайн. Все още обаче преобладават тези, които съчетават както традиционни храни и напитки, така и техни по-полезни варианти.
Броят на хората, търсещи здравословна храна, нараства, а това стимулира много бизнеси да инвестират във вендинг машини, зареждани от техните доставчици с диетични снаксове, напитки без захар, протеинови блокчета и др.
Намаляващото потребление на продукти с много захар и мазнини в световен мащаб, както и все по-популярните вегетарианство и веган хранене, затвърждават тенденцията за здравословен вендинг.
Безкасово плащане
Отговаряйки на новите изисквания на потребителите, производителите на вендинг влагат иновативни разплащателни системи, гарантиращи лесни и интуитивни функции. Безкасовото плащане е чудесно решение да се предложи удобство за клиентите. То помага и за подобрената хигиена на оборудването, като желаният продукт може да се получи само с плъзгане на картата или чрез мобилно приложение.
За подобряване сигурността на плащанията от началото на 2023 г. вендинг индустрията работи в тясно сътрудничество с различните финансови институции.
Многофункционални операции
Инженерите и дизайнерите на автомати постоянно търсят начини, които да подобрят оборудването, функционалността и потребителското изживяване. Днес иновативните вендинг машини за храна, напитки и други продукти притежават множество функции, които се поддържат от един интерфейс. Могат да се видят машини, показващи броя на раздадените чаши, могат да управляват плащанията и дори да проверяват и известяват за необходимостта от поддръжка.
С все по-широкото включване на изкуствен интелект в това оборудване през 2023 г. се премахва нуждата от дежурни оператори. Тази тенденция помага да се минимизират разходите и генерираните отпадъци от излишна профилактика.
Екологични решения
Технологичният напредък, увеличаващото се потребление и бързите темпове на производство пораждат необходимостта от прилагането на рециклиране за подобряването на околната среда и пестене на ресурси. Уви, все още твърде малка част от получените от човешката дейност отпадъци се рециклират.
Това мотивира много търговци на дребно да се спират на вендинг машини, които предлагат възможности за обратна продажба и за рециклиране на опаковки. След като клиентите вземат например своето кафе, могат да оставят използваните чаши на автоматите за рециклиране
Вендинг индустрията залага все повече на комбинацията между грижи за здравето, удобството на потребителите и опазването на планетата.
Разширена гама от продукти
Тенденцията вендинг машините да продават освен традиционните напитки и храни, и други продукти, продължава и през 2023 г. Автоматите все повече се превръщат в заместители на малки магазини за стоки на дребно и предлагат почти всичко – включително и лекарства и куки за риболов. Промяната в потребителското поведение води до разнообразяване на продуктовите портфолиа на фирмите и разширяване на гамата от стоки.
Динамиката в света около нас изправя вендинг индустрията пред нови изпитания. Удобството, устойчивостта и ефективността ще продължат да бъдат сред водещите принципи за постигане на максимално гъвкави и функционални машини и предлаганите от тях продукти.