Парчета от стъкло в окото на машинист след хвърляне на камъни, влакът е можело да се възпламени
37 са вече нападенията срещу служителите на БДЖ за годината
Поредна вандалска проява с хвърляне на камъни по влак завърши с ранен машинист. Инцидентът е от неделя, когато неизвестни са замеряли влака Варна – Враца в района на Провадия, а днес заместник-началник на локомотивното депо в София Ангел Ангелов каза пред Нова телевизия, че едното око на пострадалия е засегнато при счупвана на стъклото.
Не мога да разбера кога в тази държава някой ще събере кураж и ще внесе законодателна промяна, според която посегателството срещу кабината на който и да е движещ се локомотив да се окачествява терористичен акт, каза пък репортерът Румен Бахов.
Счупено е предното стъкло на локомотива, а машинистът е ранен в рамото. От железниците напомнят, че хвърлянето на камъни по влаковете може да има трагични последствия. При средна скорост на влака 65 км/ч, дори и малко камъче може да пробие стъклото и да рани човек.
Според Ангел Ангелов пострадалият е добре, на място му е оказана медицинска помощ. "Има наранявания в областта на рамото от хвърления камък и парченца от челното стъкло на локомотива, които са попаднали в очите му. На място те са отстранени и е освободен за домашно лечение. Нямам информация дали са установени извършителите на вандалския акт. 37 са случаите на замерени с камъни подвижни железопътни състави за тази година, за миналата - 52. За по-миналата са 53, а за 2020 г. - над 70", обобщи той.
По думите му при скорост от 80 км/ч и хвърлен камък няма как предното стъкло да не се счупи и да не влезе в кабината на машиниста. "При такъв случай влакът задължително спира. Уточнява се местоположението и дали има нужда от лекарска помощ. В случая са оказали първа помощ на машиниста, а локомотивът е трябвало да бъде подменен, за да достигнат пътниците до крайната си гара. Почти ежедневие е замерянето на влакове. В кв. "Факултета" това се случва почти всеки ден", обясни Ангелов.
Той споделя, че превенцията се състои в обяснения в училищата колко опасно е да се хвърлят камъни по влакове.
В интервю за „Тази сутрин“ по бТВ пък началникът на Дирекция „Сигурност“ в БДЖ Тодор Тодоров предупреди, че последиците биха били фатални, ако машинистът не бе запазил самообладание и не е овладял машината. Можеше да изпусне влака от управление и да навлезе в селище, да се възпламени и да нанесе големи щети“, добави той.
Тодор Тодоров съобщи още, че за цялата минала година е имало 53 случая на мятане на камъни по движещ се влак. Той е разговарял с един от машинистите, който е съобщил за ново нападение с камък от тази сутрин. Счупено е странично стъкло на вагон.
„Обяснявам си всички тези случаи с липсата на възпитание и на информация за опасностите. Трябва да се работи повече в населените места с преобладаващо ромско население, защото тези хора възприемат хвърлянето на камъни като детска игра. Това обаче е опасно“, каза още началникът на Дирекция „Сигурност“ в БДЖ.
Той поясни, че служителите на БДЖ са притеснени, но не може да се каже, че са уплашени, защото са добре подготвени и реагират адекватно във всякакви ситуации. Хвърлянето на камъни обаче е опасно не само за машинистите, но и за пътниците, които могат да получат наранявания.