Производството на електроенергия в България се свива за втори пореден месец през април
Всички енергийни продукти отчитат спад в производството на годишна и месечна база
Производството на електрическа енергия се свива през април, отчитайки втори пореден месец на значителен спад, като голям част от генерираното електричество е реализирано на вътрешния пазар, показват нови данни на Националния статистически институт (НСИ). През април в България са произведени 3063 гигаватчаса (ГВтч) електроенергия, от които 2704 ГВтч са доставени в рамките на родния пазар. Подобно е положението и през предходния месец, предава investor.bg.
През април спрямо предходния месец производството на всички видове енергийни продукти в страната отчита спад, водено от понижението при безоловния бензин, което достига 59,1% при продукция от 45 хил. тона. Той е следван от пропан-бутановите смеси, където спадът достига 40% до 3 хил. тона. Производството на твърди горива се свива с 27,1% до 1,44 млн. тона. Спадът при дизеловото гориво възлиза на 7,9%, при обеми от 176 хил. тона.
Спрямо април 2022 г. производството на бензин се понижава с 67,4%, това на пропан-бутанови смеси – с 57,1%, на природен газ – с 50%, на твърди горива - с 44,1%, на дизелово гориво – с 25,7%, на електроенергия – с 25,6%.
Производство и доставка на електроенергия в България през април. Източник: НСИ Производство и доставка на електроенергия в България през април. Източник: НСИ
През април спрямо предходния месец доставките на пропан-бутанови смеси отчитат най-голям ръст сред енергийните продукти – 4,7% до 45 хил. тона, следвани от тези на дизелово гориво – 1,8% до 167 хил. тона.
Намаляват спрямо март 2023 г. доставките на твърди горива – с 29,2% до 1,288 млн. тона, на природен газ – с 18,1% до 212 млн. куб. м., на безоловен бензин – с 11,8% до 30 хил. тона, и на електроенергия – с 11,1% до 2704 ГВтч.
На годишна база нарастват доставките на пропан-бутанови смеси – с 32,4%, на природен газ – с 5%, на електроенергия – с 2,7%. Намаляват доставките на твърди горива с 51,1%, на дизелово гориво – с 13%, и на безоловен бензин – с 3,2%.