Светлана си поръча раница по интернет, дойде куфар. Има ли право да го върне?
Оставих стоката в „Еконт“, искам да ми върнат парите, настоява тя
Светлана Симеонова потърси Флагман.бг, за да даде гласност на случай, за който твърди, че е измамена. Тя е от Плевен, но от няколко години живее в Бургаска област.
В момента работи в Приморско. В началото на юни в интернет е попаднала на реклама за „чанта/раница за лаптоп с колелца и USB“. Поръчала си я и на 13 юни в офиса на „Еконт“ в Приморско пратката от „Новатех“ пристигнала.
„Нямах време, за да я отварям в офиса на куриерската фирма. Взех я и тръгнах към работното си място. Едва тогава я отворих и останах изумена. Имаше класически куфар с колелца, а не раница. Нито може да се сложи на гръб, нито има презрамки. Не я искам! Не ми върши работа. Чувствам се подведена и измамена“, разказа Светлана пред Флагман.бг.
Тя обясни, че не е видяла размерите, но според нея щом в рекламата пишело, че е раница, трябвало да бъде раница.
Върнала се веднага в „Еконт“, за да остави пратката обратно и да си вземе парите. На място куриерите са позвънили на фирмата-доставчик, които обаче обяснили, че не могат да й върнат парите с наложен платеж – както са ги получили, а само по банков път. Тя обаче твърди, че нямала банкова сметка и не искала да има нищо общо с банките. Просто не искала.
„Те не са с правото да ме принуждават да имам банкова сметка. Трябва да ми върнат парите кеш“, недоволства Светлана.
И към момента куфарът е „Еконт“, откъдето обаче я информирали, че дължи по 5 лева наказателна такса на ден за невзетата пратка.
Светлана настоява да й върнат 70-те лева, а „Еконт“ и доставчикът на чантата-куфар да се оправят помежду си. Светлата е категорична, че е подведена.
Подала е жалба в НАП, икономическа полиция към ОД на МВР в Бургас, Районна прокуратура Бургас и Комисия за защита на потребителите.
Пишете ни за подобни случаи на [email protected] или чрез платформата "Вашият сигнал до Флагман.бг"
Как точно разбираме дали стоката отговаря на описанието?
Ако примем че са изпратили точно раницата от снимката и клиента твърди че не е тя, отговаря ли на описанието или не??
"Парите се възстановяват по начина, по който е била платена стоката." Това е според теб или?? кой е казал че е така? с поръчката на стоката тя се съгласява с общите условия а те гласят друго.
"а да те изнудват, че тряба да им посочиш такава и те точно на това разчитат" Според мен точно на това разчтита наистина, да ти изпратят грешна раница и да нямаш банкова сметка за да ти върнат парите.
"Поне четете и се учете, вместо да се съгласявате." Съветвам те същото.
До 29
"така и купувачът има правото да поиска парите да му бъдат възстановени по удобен за него начин"
В общите условия ПИШЕ друго, и госпожата се е съгласила с тях. На нея може да й е удобно и 7 месеца на 1-во число в 10:00 лично човек на врата да й кара по 10лв но това няма никакво значение, защото се съгласява с ОБЩИ УСЛОВИЯ!!!
Четете малко бе хора, тъпи сте като маймуни
Скоро ще дойде по "Еконт".
И кола ще и подаря и жилище ще и осигуря!
И ще ми роди две красиви момиченца!
Мойта уруспия копие на старата "Зла"....
Все едно дъртата ти спи,диша и преживя в собствения ти апартамент.... мамата си ебало.
Укусури си децата този звяр, тази грешка на майката природа.
Скоро ще им бия шута на тези КЮПРИЙСКИ ПРИМАТИ.....
Никой няма задължението в тази държава да има банкова сметка, за да те изнудват, че тряба да им посочиш такава и те точно на това разчитат. Номерата са им много, но за съжаление, народът е прост и дори ги е приел за норма, че е трудно да му обясниш, че ти нарушават правата. Поне четете и се учете, вместо да се съгласявате.
Пишело било, не ѝ били отказали, глупости: 1. не искат да приемат върната пратка за тяхна сметка, което е нарушение, 2. щели да върнат парите, както те искат, парите са си нейни, както ги е платила тя в кеш, така трябва да ѝ ги вънат, второ нарушение. 3. Чисто счетоводно, много интересно как е платено кеш, а се връща през банка.
Не мога да ви разбера, как вие гот да ви обират?
Търговецът трябва да възстанови платената сума като използва същото платежно средство като това, използвано от Вас при първоначалната транзакция, освен ако Вие не сте изразили изричното си съгласие за използването на друго платежно средство и при условие че за Вас не възникват никакви такси в резултат от възстановяването.
Виждам, че жената е пуснала сингал за измама, за обир , за принуда. Това е емоционален, а не рационален жест. Такива действия обикновено не водят до нищо добро и не Флагман не прави услуга на жената, че им дава гласност. Ако аз бях на управителя на фирмата щях да се постарая да защитя правата на дружеството по всички законови начини.
Уважаеми съграждани, запознайте се с правата си по закон. Това, че ви струва че нещо трябва да стане както си го представяте или както мислите, че е честно не означава , че това са правилата, уредени от държавата.
Не може да се ядосвате, че нещо не става веднага и както го искате.
Пишело било, не ѝ били отказали, глупости: 1. не искат да приемат върната пратка за тяхна сметка, което е нарушение, 2. щели да върнат парите, както те искат, парите са си нейни, както ги е платила тя в кеш, така трябва да ѝ ги вънат, второ нарушение. 3. Чисто счетоводно, много интересно как е платено кеш, а се връща през банка, ама и тука ви куцат знания.
Не мога да ви разбера, как вие гот да ви обират?
В България, масово онлайн магазините показват на снимката едно, а пристига коренно различно. Това, като от Алиекспрес, показано на снимката оригинала на изделието, а ушито или сглобено в китайския гараж и няма нищо общо със снимката.
Да не говорим, че масово не изпращат касови бележки, стоките няма етикети, гаранционни карти, отказват да приемат върнатата пратка за тяхна сметка, бавят върщането на парите и пълни с номера. Подкрепям жената и недоумявам как има хора, които заемат страната на търговеца, само защото са невежи и не си знаят правата.
Фащат дикиш!!!......от мен да го знайш!!!
Ай .....успех!!!
Те,нащи ...НАП,МАП,Икономическа,КЗП-та,КЕВР работа не вършат.......нали ги знайш!!!??
Язе рядко давам безплатни юридически съвети....повтарям безплатно....ама таз драма ма грабна като с железен юмрук за гърлото и .....тъй.....от мен да мине!!
Дано да съм ти бил полезен!!!
Чест и почитания!!!
1.Измама - евентуално са й изпратили грешен артикул
2. Принуда - да й върнат парите й трябва банкова сметка й я ПРИНУЖДАВАТ на сила да си изкара такава (в общите условия е задължително)
3. Обир - доброволно плаща наложен платеж без да направи преглед на пратката си и си тръгва
Може би заради такива изкуфели лелки институциите на които е писала нямат време да истинските проблеми.
1. Само за 1 минута в сайта успях да видя в общите условия какво пише
Процедура по връщане на стоки
Ако клиент желае да върне стока, по чл. 55 (ал.1) от ЗЗППТ, трябва да я изпрати с куриер или достави на място към един от следните адреси:
1. гр. София, ПК 1582, жк. Дружба-2 бл.304 търговска зала 1, Новатех ЕООД, 0885 836 555
2. гр. София, ПК 1582, офис Еконт, ул. Делийска Воденица, Новатех ЕООД, 0885 836 555
Новатех ЕООД приема стоката и при неустановени нередности описани по-горе, връща плащането на стоката по банков път. Клиентът е длъжен да предостави банкова сметка.
Разходите по доставка на стоката за изпращане и получаване са за сметка на клиента!
Моля, ако изпращате чрез куриер, не пускайте с наложен платеж. Изплащанията правим единствено по банков път, след вземем стоката и се уверим, че условията за връщане са спазени.
Тази жена сляпа ли е?
2. Фирмата изпраща продуктите с преглед. Това че тя не се възползвала от това си е ЛИЧНО неин проблем. Когато имаш право на прегледа, ако не е това, което те устройва или си очаквал, не заплащаш артикула. Особено пък ако е грешен, както твърди госпожата, въпреки, че според мен не може да й се вярва особено щом не е видяла 1-вото което написах.
3. Защо давате гласност на подобни хора?
Работя в сферата на търговията и подобни хора, които НЕ четат общи условия и смятат че целия свят им е длъжен за нещо има безброй. Честно казано понякога сме склонни да направим компромис, и то не защото са прави а защото с тъп човек не можеш да се разбереш по друг начин и по-умния отстъпва.
Госпожата не е правото си да има претенции за каквото и да е.
Каква е гаранцията че тази раница, която е домъкната в офиса на Еконт е тази от пратката? Защо трябва да й я приемат? Защо трябва да й върнат парите в брой след като е записано че е САМО по банков път?
Когато търговецът не е предоставил на потребителя информация за условията, срока и начина за упражняване на правото му на отказ от договора и формуляр за отказ, потребителят има право да върне стоката/да развали договор, сключен от разстояние/ в срок от една година и 14 дни, считано от датата на получаване на стоката. Този тип казуси са изключително редки, но законът все пак ги е предвидил.