Димитър Найденов: Служебният кабинет иска да похарчи 150 млн. лв. за локомотиви, отстрани кандидат, който може да ги осигури за 21 млн. лв.
“Този казус е с тежък мирис на корупция”, категоричен е бургаският депутат
"Служебното правителство има план да похарчи 150 милиона лева по поръчка за локомотиви, които могат да бъдат купени за 21 милиона лева", заяви народният представител от “Продължаваме Промяната - Демократична България” Димитър Найденов във връзка с опит на служебното правителство да плати 7 пъти по-висока цена за акумулаторни локомотиви от китайска компания, базирана в Германия.
“Този казус е с тежък мирис на корупция”, коментира той.
По думите на Найденов закупуването на нови, много по-природосъобразни локомотиви, е проект по Плана за възстановяване и устойчивост (ПВУ).
Стойността на 18 маневрени акумулаторни локомотива от български производител, включително тяхната поддръжка за 15 години, е 21 милиона лева. В същото време служебното правителство иска да закупи много по-мощни локомотиви от китайска компания, за които ще трябва да се построи отделен център за поддръжка в България за допълнителни 130 милиона лева, взети от джоба на българския данъкоплатец.
Вижте какво още каза Димитър Найденов по темата в нашето видео:
“Ставаме свидетели на преяждане с власт от страна на служебното правителство. Когато българският парламент е разпускан толкова често, както през последните 2 години, служебното правителство работи без контрол. По тази причина нуждата от работещ парламент е много важна”, каза депутатът от Бургас.
Според Димитър Найденов служебното правителство е на път да саботира ПВУ. Като причина за това посочи промяната на характеристиката на локомотивите в машини, които да правят маневри и във "влакообразуващи гари". "Дори и да не ни се спрат парите по ПВУ от Брюксел, защото такава опасност има, рискуваме да платим нещо, на което няма да използваме потенциала, но ще сме платили цената му”, допълни той.
Найденов се ангажира да продължи да следи темата и уточни, че предстои да отправи въпроси към служебния заместник-министър на транспорта Христо Алексиев, както и до вицепремиера Атанас Пеканов за допускането на този казус.