×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • От днес настъпват промени в маршрута на автобусна линия №6
  • Ден на траур в Турция, жертвите на пожара в хотела станаха 76
  • Тръмп налага мита на ЕС, облага стоките от Китай с 10% от 1 февруари
  • Словашкият премиер Фицо се размина с вот на доверие
  • Вече 22 щата обжалват указа на Тръмп, ограничаващ правото на американско гражданство по рождение
  • Япония търси бърза среща на премиера Ишиба с президента на САЩ Доналд Тръмп
  • Франция издаде заповед за арест на Башар Асад
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

БМФ Порт Бургас продължава с инвестициите…


БМФ Порт Бургас продължава с инвестициите…
Близо 165 млн. евро за 10 години са инвестирани в изграждането на нови съоръжения, модернизация на съществуващите, закупуване на нова техника и т.н.
09 Май 2023, Вторник, 14:00 ч.
Автор: Флагман

Концесионерът ще изгради нови жп коловози в пристанищен терминал Бургас Изток-2

Правителството прие отправеното от концесионера „БМФ Порт Бургас” АД мотивирано предложение за изменение на Договора за предоставяне на концесия върху „Пристанищен терминал Бургас Изток-2”, част от пристанище за обществен транспорт с национално значение “Бургас”. Това съобщи през април пресцентърът на Министерския съвет (МС).

Решението е свързано с промяна на статута на актив, разположен на територията на пристанищния терминал, от публична държавна собственост в частна държавна собственост. Нарастващият товарооборот от насипни и наливни товари и транспортирането им с железопътни транспортни средства (вагони, цистерни) изискват увеличаване на оперативните коловози в терминал Бургас Изток-2. Предложението на Концесионера е да бъде премахната намиращата се сграда на терена и изграждането на коловози. По този начин ще се постигне функционалност, ефективност и сигурност при управлението и експлоатацията на обекта на концесията, съобщиха още от пресцентъра на МС.

„Флагман“ потърси „БМФ Порт Бургас“ за подробности.

Това е стандартна процедура, която трябва да се изпълни, когато концесионерът желае да премахне определени сгради - част от обекта на концесия. Обикновено това са сгради, изпълнили своите функции и чието премахване няма да възпрепятства пристанищните услуги, а дори напротив, ще спомогне за развитието на пристанището. В дадения случай ние сме предложили премахването на няколко неизползваеми сгради, за да може да бъде освободена територия за изграждането на нови жп коловози в Пристанищен терминал Бургас Изток-2, съобщиха от компанията.

През последните няколко години концесионерът е отчел увеличение на товарите, обработвани и съхранявани в терминала, като основно това са стоки, превозвани с жп вагони и жп цистерни. Това предизвиква натовареност на съществуващите в момента входно-изходни жп коловози и необходимост от изграждане на нови в терминала. Новата жп инфраструктура ще допринесе за оперативност и точност при извършването на пристанищните услуги.

Предложението за премахване на сградите се обсъжда на ниво министерства и се одобрява с Решение на Министерски съвет. Процедурата приключва с подписване на допълнително споразумение за изменение на Концесионния договор. Събарянето на сградите се извършва за сметка на концесионера.

Какво предвижда бъдещото развитие на пристанището?

През месец февруари тази година стартира изграждането на първото дълбоководно корабно място в България, предназначено за обработка на контейнеровози, което ще приема кораби от типа „Панамакс“ с газене до 14,5м, разясняват от „БМФ Порт Бургас“.

Новото кейово място 28 в Пристанищен терминал Бургас Запад е проектирано за обработка на най-ново поколение контейнеровози. То ще бъде оборудвано с най-съвременни съоръжения за предоставяне на първокласни услуги, за да отговори на нуждите на нашите клиенти. С новия кей не само ще можем да приемаме контейнеровози, които не могат да акостират на друго място в България, но и ще направим първите стъпки за внедряване на решения за брегово електроснабдяване в нашето пристанище, което ще съответства на новите европейски регулации за брегово захранване на големи кораби.

С изграждането на новото кейово място 28 целим да затвърдим позицията си на водещо контейнерно пристанище в Черноморския регион и да предложим по-добра свързаност за предприятията, които искат да внасят или изнасят стоки. Разширението на пристанището е съфинансирано по програма на ЕС "Механизъм за свързване на Европа" (МСЕ) и средства на концесионера, посочват още от „БМФ Порт Бургас“.

Компанията припомня, че през февруари откри и Интермодален терминал, разположен в Индустриална зона „Божурище“, София, който е проектиран да служи за „Сухо пристанище“ в сърцето на Балканите.

Терминалът е предназначен за обслужване на железопътен товарен трафик между пристанище Бургас, София област и други региони в страната, както и Балкански полуостров. Предлагаме интермодално решение за нашите клиенти, което осигурява бързи и надеждни доставки на контейнери до и от вътрешността на страната, както и до европейската мрежа от интермодални терминали, заявяват от „БМФ Порт Бургас“.

Какви по размер инвестиции е вложило дружеството в терминалите от началото на концесията през 2012 година?

За периода от 2012 г. до 2022 г., включително, компанията инвестира близо 165 милиона евро в изграждането на нови съоръжения, модернизация на съществуващите такива, рехабилитация на инфраструктурата, закупуването на нова техника в двата терминала. Дългосрочният ни план е да постигнем цялостна рехабилитация и модернизиране на пристанищната инфраструктура, съоръжения и оборудване. В социален аспект следва да отбележим, че вече стартира проектът ни за развитие на ESG политика за отговорно управление и устойчивост в сферата на екологията, социалното развитие и мениджмънта. Целта е да постигаме устойчиви резултати в полза на околната среда и обществото.

Живеем във време, в което вече не могат да се пренебрегват последиците от изменението на климата в името на печалбите, нито да се неглижира социалното въздействие на бизнеса. Екипът ни е мотивиран за предприемане на действия за превръщане на намеренията ни в план за успех, посочват от компанията.

Какъв е прекият ефект от инвестициите?

Повишава се ефективността и се разширява капацитетът на пристанището при приемане, обработката и съхранение на товари. Отдаваме голямо значение и предвиждаме разширение на жп инфраструктурата и жп транспортирането на товари с цел постигане на екологична устойчивост и намаляване на въглеродния отпечатък. С вложенията в специализирана техника и съоръжения успяваме да привлечем нови клиенти за пристанището и да допринесем за развитието на региона. Убедени сме, че чрез реализираните инвестиции ще превърнем пристанището в един от най-добрите пристанищни оператори в Черноморския регион, ще утвърдим „БМФ Порт Бургас“ като предпочитан и надежден партньор на регионално и глобално ниво. Не на последно място считаме, че сме завоювали позицията си на най-надежден работодател в региона. Чрез дейността си осигуряваме възможности за бизнес и развитие и на други по-малки компании в областта, категоричен е концесионерът.


В категории: Бургас


Грип мъчи България
Грип мъчи България 22/01/2025, Сряда 09:10 0
Флагман.БГ Володимир Зеленски с тежко изказване Володимир Зеленски с тежко изказване 22/01/2025, Сряда 09:00 2
Днес имен ден празнуват...
Днес имен ден празнуват... 22/01/2025, Сряда 08:40 0
бТВ го оставиха без пари
бТВ го оставиха без пари 22/01/2025, Сряда 08:30 0
Ето прогнозата за времето
Ето прогнозата за времето 22/01/2025, Сряда 07:30 0
България Всички новини
Млад бургазлия изгуби портфейла си в "Меден Рудник" и получи неприятна изненада Млад бургазлия изгуби портфейла си в "Меден Рудник" и получи неприятна изненада 37-годишен криминално проявен реши да точи банковата карта на младежа Масови сигнали за бомби в училища в страната... Масови сигнали за бомби в училища в страната... Какво се случва в България? Грип мъчи България Грип мъчи България Много области обявиха грипна епидемия Очаква се Народното събрание най-после да... Очаква се Народното събрание най-после да... Състави комисиите си Днес имен ден празнуват... Днес имен ден празнуват... Могат да почерпят всички казващи се Анастас бТВ го оставиха без пари бТВ го оставиха без пари Това не е първият случай, в който Кадиев отправя критики към шоуто, като само преди дни намекна, че предаването трябва да бъде свалено от ефир Ето прогнозата за времето Ето прогнозата за времето Облачността остава значителна, следобед започва разкъсване   Полицаи заклещиха черен Голф на бул.“Христо Ботев“ в Бургас Полицаи заклещиха черен Голф на бул.“Христо Ботев“ в Бургас Млад шофьор е употребил алкохол, показа теста с дрегер Силно земетресение до България Силно земетресение до България Сериозното природно бедствие се случи в Турция Разтърсващи подробности за ареста на шеф в СДВР Разтърсващи подробности за ареста на шеф в СДВР Твърди се, че Йотко Андреев е създал схема за прибиране на 400-600 лева от желаещи да останат в България
Опасен ли е новият китайски вирус Опасен ли е новият китайски вирус Властите потвърдиха увеличение на случаите на човешки метапневмовирус (HMPV) – вирус, наподобяващ грип, особено разпространен сред деца Володимир Зеленски с тежко изказване Володимир Зеленски с тежко изказване Намеси 200 000 европейски войници Защо в Хърватия обявиха бойкот на магазините Защо в Хърватия обявиха бойкот на магазините Нека да покажем на търговските вериги, но и на производителите, дистрибуторите и на политиците, че мислим сериозно и знаем как да се организираме и покажем, че и от нас зависи намаляването на техните печалби, реализирани на гърба и джоба на потребителите, пише в призива  Турция е в траур! Много деца починаха при фаталния пожар в Карталкая Турция е в траур! Много деца починаха при фаталния пожар в Карталкая Цяло семейство с 14 деца е загинало в огнения ужас Хванаха лодки за мигранти на ГКПП "Лесово", декларирани като дюшеци Хванаха лодки за мигранти на ГКПП "Лесово", декларирани като дюшеци Те са били скити в румънски камион, влизащ у нас от Турция Забравете за падане на визите от САЩ Забравете за падане на визите от САЩ За това сме виновни самите ние. Падането на визите за румънците беше резултат от добре организирана и целенасочена кампания на Румъния, коментира Керемедчиев Нов млад "лъв" е луд по нея? Нов млад "лъв" е луд по нея? Деми Мур е сексимвол на киното, пак я свързват с млад любим 76 са вече жертвите на пожара в турския курорт Карталкая 76 са вече жертвите на пожара в турския курорт Карталкая Ранените са 51 През 2019 тя бе елегантна първа дама, а сега налага волята си През 2019 тя бе елегантна първа дама, а сега налага волята си Сега вече Мелания е строга и решителна Дама до съпруга си, решителен и напорист лидер на "Революцията на здравия разум" Зелените ревнаха срещу Тръмп, тръбят за климатичен геноцид и вещаят катастрофални последици Зелените ревнаха срещу Тръмп, тръбят за климатичен геноцид и вещаят катастрофални последици  Има ли опасност от ускоряване на глобалното затопляне, след като САЩ напусна пак  Парижкото споразумение за климата
Милен КЕРЕМЕДЧИЕВ, анализатор Милен КЕРЕМЕДЧИЕВ, анализатор Визите за САЩ едва ли ще паднат при мандата на Тръмп Виц на деня Виц на деня След като почистих телефона си със спирт, той се включи сами поиска и мезе Виц на деня Виц на деня Нови коли карат само тези, които нямат пари да поддържат стари Статус във фейсбук Статус във фейсбук Не си истински българин, ако покрай спагетите болонезе не хапнеш и две филии хляб.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори