Махат светофарите на влизане в ж.к."Меден рудник", правят кръгови
Двете кръстовища, които трябва да станат кръгови, са при разклона за "Горно Езерово" и при първото влизане към комплекса с ляв завой към бензиностанциите
Двата светофара при входа на "Меден рудник" ще бъдат превърнати в кръгови кръстовища. Там ще има и нова обслужваща улица. Това предвижда изготвения от местната администрация подробен устройствен план.
„Кръговото кръстовище е съвършено кръстовище. Това е кръстовището с най-малко конфликтни точки. Това е разписано и в нормативната уредба и водещите проектанти го казват, ВИАС, проектантите и преподавателите също го твърдят. Това е практиката по света за по-натоварените булеварди, за да няма създаване на по-голям трафик и задръствания, се преминава към кръгово кръстовище, което се саморегулира“, коментира гл. архитект на Община Бургас Тихомир Райчев, цитиран от БНР Бургас.
С реализирането на този проект се очаква да се подобри пропускателната способност на сега съществуващия вход/изход на „Меден рудник“. Двете кръстовища, които трябва да станат кръгови, са при разклона за "Горно Езерово" и при първото влизане към комплекса с ляв завой към бензиностанциите.
„Първо трябва да се премине през изменение на Подробните устройствени планове, след което вече се разглеждат инвестиционните проекти, след съгласуване със съответните експлоатационни дружества и заинтересовани страни“, допълни арх. Тихомир Райчев.
Относно изграждането на алтернативното трасе в района, той посочи, че в момента се работи. „И ВиК работят, ние не можем да изградим каквито и да е трасета, без да мине и техническата инфраструктура“, поясни арх. Райчев.
Предвижда се обслужващата улица да е двупосочна, с тротоари и осветление. Тя ще започва от кръстовището и ще минава успоредно на бул. "Захарий Стоянов", за да излезе на кръстовището при разклона за "Горно Езерово". В перспектива новата улица ще обслужва също така имотите в новата промишлената зона Юг-Запад. Това е Втора фаза на Индустриалния и логистичен парк, чийто капацитетът е 600 декара.
Проектът за двете нови кръгови кръстовища не замества, а допълва този за нов обходен път на „Меден рудник“, посочват от Община Бургас и допълват, че за ефективно прекратяване на постоянните задръствания при сега съществуващия вход/изход на комплекса, трябва да се реализират и двата.
Общината разработва и проекта за новия обходен път. В момента той очаква екологична оценка, тъй като се налага да мине през водна площ.
Докладната записка ще бъде гласувана утре. Ако бъде одобрена от местния парламент, ще се даде начало на инвестиционното проектиране, предшестващо същинското строителство.
2 Път където беше КПП на изхода на Б-с
по посока към М. Рудник (източната час)
Необходимо е "Кръгово" накрая на ул. "Сан Стефано" и " Мария Луиза", под моста .
1. След това надлези за пешеходци и да се премахне основната тапа за двете посоки - ПЕШЕХОДНИЯ СВЕТОФАР за Бриколаж.
2. Един МОСТ над ез. Вая и ще се отпуши още повече.
3. Да се премахне БУС Лентата на кръговото за Созопол.
Амин!
Да намалите скоростт на 20 км.между ветрен и Бс.
.....или най добре едно гоооолямо кръгово на на целия Бс ,че хората да не влизат в този голям голям град
Примери за лошо изпълнение:
- Трапезица - прекалено малък радиус и твърде много ленти без маркировка
- Метро - формата е овал, а не кръг
- Поморие - изключително малко
Освен това в Западна Европа обикновено ги правят с хълмче по средата и обратен наклон, за да възпрат джигитите.
За светофари с три-четири ленти и три посоки, чували ли сте?
В Лос Анжелис и Ню Йорк защо не са си решили трафика с кръгови?
Поне в Истанбул отидете да видите, дали има кръгови движения!
Тази практика е отживелица и е за много малки натоварвания на трафика!
Чети Мефаиле, Чети!
или
По-малко от пътното платно демек кър харман
Дано да е по-широко от това кръгово на "Трапезица".
Ако някой бургазлия види нередности при строенето на кръговото , да ги снима с телефона и да ги публикува в медиите.