Как едно кисело мляко поскъпва с над 70 % от фирмения магазин до хипермаркета
Защо на етикетите на продуктите да не се изписва цена на производител, цена на доставчик и крайна цена в магазина
Коментар на адв. Михаил Петров във фейсбук:
Кисело мляко Елена: в Билла е 1,85 лв., в Т маркет е 1,57 лв.
Това са 28 ст. разлика от една верига до друга, в София. А цената му във фирмения магазин в гр. Елена е около 1,10 лв. После веригите не ни ограбвали и не надували инфлацията.
В тази връзка си мисля, защо на етикетите на продуктите да не се изписва цена на производител, цена на доставчик и крайна цена в магазина. Така както в касовата бележка при зареждане с гориво виждаме търговците да изписват не само продажната цена на горивата, но и информация за доставната цена, ДДС и акциза върху тях. Хората много бързо ще се ориентират кой печели безобразно на техен гръб. В конкретния случай е очеизвадно, че едната верига "кърти" с 28 ст. по-висока цена от конкурентния съседен магазин, представете си колко процента ѝ е печалбата от едно кисело мляко.
Средството за контрол на веригите е гражданското общество, а то може да се активира и да бойкотира търговците, които го грабят. Нека всички видят как цената става двойна от производителя до рафта в магазина и бойкотът няма да закъснее!