Бъдещето на ротативките и най-горещите трендове за 2023-та
Местни регулации, гейминг в мета вселената и подобрени системи за сигурност – това са приоритетите пред повече сайтове за онлайн ротативки в България и света според SOFTSWISS – водещата технологична фирма с 10-годишна експертиза.
В следващите редове ще разгледаме анализите върху хазартния сектор за изминалата година и ще видим какво крият следващите 12 месеца за всички любители на безплатни ротативки.
Докладът на SOFTSWISS покрива разнообразни теми, от плащания и лицензи, през поведение на потребителите, до въпросите около сигурността. Данните са събрани от над 600 клиента на компанията и след провеждането на анкети сред ключовите специалисти от водещите хазартни компании.
Плащания и лицензи
През 2023-та хазартът ще стане официално достъпен на все повече територии. Страни като Германия, Швеция и Нидерландия отхлабват своите мерки и дават път на все повече компании да оперират на техните пазари.
Що се отнася до плащанията, потребителите на ротативки предпочитат добре познати локални методи (в България такива са CASHTERMINAL и Epay) и добре познатите банкови и картови трансфери.
През следващата година ще се засили интеграцията на казино сайтовете с портфейлите на Google и Apple за онлайн разплащания. Дигиталните монети също намират своето място в хазартния свят, макар и България все още да изостава в това отношение.
Поведението на играчите
Когато става въпрос за плейър бихейвиър, операторите предвиждат промяна във фокуса – от концентриране върху продукта към концентриране върху потребителите. Какво точно означава това? Казината ще се концентрират много повече върху изживяването на техните потребители и ще се стремят да изградят по-лоялни връзки. Огромните бонуси за първоначален депозит няма да останат в историята, но вече ще се инвестира много повече в програмите за лоялност.
SOFTSWISS предрича още по-голям възход на игрите с лайв дилъри и така наречените шоу програми.
При спортните залози пък, статистиката показва, че 66% от направените залози са осъществени по време на самите събития, срещу само 34% предварително поставени. Това увеличава нуждата от технически издържани платформи и по-качествени лайв стрийм услуги.
Операции
Казино сайтовете събират все повече дата, но през 2023-та ще обърнат фокуса си към друг тип данни. Досега, важните показатели бяха свързани с размера и честотата на депозитите. Операторите вече ще обръщат много повече внимание на игровото време за една сесия и нивото на залозите. Разумните оператори ще инвестират в разнообразяване на игровото си портфолио, интегрирането на нови бонуси и по-тесни връзки с потребителите: по-добри лоялити програми, по-добро обслужване на клиенти и дългосрочни партньорства.
Геймификация
И през 2023-та геймификацията ще бъде основна движеща сила зад ръста на цялата индустрия. Игрите стават все по интерактивни, а изборът на играчите влияе все повече на крайният резултат.
През този сезон операторите ще залагат повече на джакпот кампании, за да мотивират играчите да играят на конкретни ротативки. Според друго проучване на SOFTSWISS, 49.6% от играчите са склонни да увеличат средния си залог в гонене на съответния джакпот.
Сигурност
Следейки бурното развитие на iGaming индустрията, играчите искат да разберат повече за това, какви данни събират операторите и как ди използват.
В контекст с новите разпоредби за GDPR и сигурност на данните, казино операторите ще се задължат да въведат няколко нови практики.
През 2023-ва ще бъде обърнато още по-голямо внимание на отговорното залагане. Операторите трябва да предприемат мерки за следене на проблематични играчи, доставяйки им друг тип активности и стремейки се да направят своите сайтове по-здравословни и осигуряващи сигурна среда.
В България, сайта на НАП пусна регистър с проблемни играчи, а големите сайтове се разбраха да намалят значително рекламата в ранните часове на деня, когато децата са по-активни.
Казино операторите ще засилят и мерките си за сигурност. Работата на отдела срещу злоупотреби на SOFTSWISS е спестило 15 милиарда евро на клиентите на компанията през 2022-ра година. Опитите за измама са разпределени в следните категории:
- 69.9 % опит за неправомерно използване на бонус оферти
- 9.9% пране на пари
- 5.9% измами с разплащателни системи.
През настоящата година букмейкърите отново ще защитават ревностно своята репутация и доходи, затягайки верификационните мерки и налагайки нови аналитични инструменти за предпазване от измами.
Информация за SOFTSWISS
SOFTSWISS е международна igaming компания, предлагаща сертифицирани софтуерни решения за управление на хазартните оператори. Експертният им тим, включващ повече от 1500 служите в Малта, Полша, Грузия и Беларус, разполага с редица хазартни лицензи из цяла Европа. Компанията има огромно портфолио, включващо онлайн казино платформи, агрегатор на ротативки с хиляди заглавия, Affilka афилейт програми, платформа за спортни залози и джакпот агрегатор. През 2013-та SOFTSWISS първи пуснаха на пазара своите биткойн-оптимизирани хазартни платформи.