×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Работодателите отлагат насрочения за 15 януари протест
  • 6,9 по Рихтер удари Япония
  • 3183 заболяха от грип и други вируси за седмица
  • 8-годишно момче пострада пи удар в мантинела на пътен възел във Велико Търново
  • Пожарът в Ел Ей стигна имението на Хари и Меган
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Трите най-ефективни начина за онлайн реклама


24 Февруари 2023, Петък, 12:27 ч.

Живеем във времена, в които голяма част от търговията се е прехвърлила в дигиталното пространство. В тази среда резултатите са измерими и бързо рефлектират на развитието на дадена компания. Онлайн магазините таргетират конкретна аудитория, а от тяхното маркетингово проучване зависи дали ще успеят да изберат правилните онлайн канали, чрез които да достигнат потенциалните си потребители.

Интернет реклама – научете повече за този дигитален „помощник“ за вашия онлайн бизнес

Интернет рекламата, известна още като онлайн реклама, е вид реклама, която развива промоционални кампании и предава съобщения към потребителите на интернет пространството. Тя може да се поръчва както от рекламна агенция, така и да се развива от вътрешни екипи на съответната компания, която иска да привлича клиенти във виртуална среда.

През последните години онлайн рекламата се превърна в тренд, който е почти задължителен за всички компании, които искат да оцелеят на пазара в среда, която е много динамична. Взаимодействието с потребителя, както и потенциала по-лесно да се открият неговите „болки“, предразполага компаниите да предлагат „решения“, които да го облекчат, но и направят удовлетворен от дадена покупка. Това е едно от основните предимства на дигиталното рекламиране – персонализацията и възможността за изграждането на устойчива връзка с клиента.

Методите за онлайн реклама са много, но вероятно повечето от вас, са чували поне един от тях или в случай, че не сте – в тази статия ще изброим основните канали, които се използват в практиката.  Тези методи е вероятно да доведат бизнеса до добри резултати, но е важно те да се управляват и развиват от професионалисти.

1. SEO оптимизация – ключов канал към дългосрочното развитие на бранда

SEO представлява специфично оптимизиране на дигиталните активи с цел индексиращите машини по-лесно да разчитат вашият онлайн магазин, но освен това и да се спомогне за неговото по-добро класиране в органичните резултати на Google. Това е един от най-популярните методи в днешни дни, тъй като е устойчив и притежава дългосрочен характер.

Един уебсайт постига по-високи позиции в класирането си, когато процесът по подобряване на видимостта и представянето на даден сайт, се ръководи успешно от професионалисти или специализирана SEO агенция, която знае какво да прави. Нещо повече, за разлика от другите канали, при SEO, ако се прави неправилно, може да има негативен ефект.

Основна концепция в SEO е да се установи как индексиращите машини виждат и тълкуват съдържанието на вашият уебсайт, както и какво е търсенето на потребителите и дали вие предлагате подходящият продукт или услуга, от която те имат нужда. Важно е да се генерира полезно и качествено съдържание, което да е от полза именно на посетителите във вашата уеб страница. 

SEO е един от най-устойчивите канали за онлайн реклама и при правилно дефинирана SEO стратегия, която да е съпричастна с удовлетворението на потребителя, но и със стандартите на Google и другите търсачки, то ползите от развитието на този тип интернет реклама могат да бъдат огромни. Именно чрез SEO може да постигнете измерими резултати, както и пряко или косвено да повлияте на продажбите във вашият онлайн магазин. Резултатите идват бавно, но са най-устойчиви във времето и дълги години ви носят дивиденти.

2. Google Ads – възможност за бързи резултати и лесна валидация на аудиторията

Друг метод за онлайн промотиране е PPC рекламата. Абревиатурата PPC (Pay-Per-Click) се превежда като „плащане за клик“. Този тип реклама се плаща за всеки посетител, който е имал пряка интеракция с вашата реклама или казано на разбираем език – направил е клик върху съдържанието на онлайн кампанията, която сте създали именно с тази цел и е влязъл във вашия сайт.

Един от основните канали за такъв тип интернет реклама е чрез платформата Google Ads (старо име AdWords). Това е услуга, предлагана от Google и както вече се досещате – тя е пряко свързана с рекламирането в тяхната търсачка. Ето защо често се нарича Гугъл реклама.

Този метод за онлайн реклама дава конкретна измеримост на абсолютно всички детайли, които са свързани с нейната експлоатация. Това прави използването на Google Ads наистина ефикасно, но със сигурност ще ви трябват сериозни бюджети ако искате да се преборите с най-големите играчи в популярните и висококонкурентни пазарни ниши.

И докато SEO оптимизацията има за цел да постигне конверсии и трафик по органичен начин, съответно без да се използват бюджети и пряка финансова инвестиция, то при Google Ads всичко се основава на финансирането на въпросната PPC кампания.

Едно от предимствата на  Google Ads е, че резултатът идва много бързо. Недостатъците са няколко:

- в момента, в който спрете а плащане за реклама, сайтът ви става отново неоткриваем в търсачката;

- много от хората не обичат да кликат върху рекламите, а предпочитат да гледат само органичните резултати в Google, под рекламите.

Прилики между SEO оптимизацията и Google Ads съществуват и те се свеждат отново до съдържанието, което ще се представи на потребителя, както и ключовите думи, които отговарят на неговите намерения и търсения. В Google Ads показването на онлайн рекламите се основава на ключовите думи в Google, както и на бисквитките, спрямо които се анализира доколко рекламата е релевантна на реализираното търсене в търсачката.

Въпреки, че този метод за онлайн реклама е силно ефективен и дава бързи резултати, то най-добре е да се комбинира със SEO оптимизацията. Също така е много важно и двата типа интернет реклама да се развиват от професионалисти, които имат доказан опит в това отношение.

3. Email marketing – един от най-ефективните и доказани във времето канали за онлайн реклама

Като говорим за интернет рекламиране, няма как да пропуснем и един от най-старите канали за онлайн реклама, а именно – имейл маркетинга. Чрез него подхода в интеракцията с потребителя  е директен, тъй като се изпращат промоционални послания и оферти до него чрез личната му електронна поща.

Много хора отхвърлят идеята за имейл маркетинга като адекватен канал за онлайн реклама, но данните от множество проучвания показват, че той е един от най-ефективните и доказали се във времето.

Голям плюс на този канал е, че в съответните съобщения могат да се прилагат различни видове визуализации, изображения, файлове, мултимедия и различни типове съдържание, които да ангажират потребителите. Друго предимство са ниските разходи, които са характерни за този тип реклама.

Имейл маркетинга помага на компаниите да задържат клиентите си, да комуникират активно с тях, както и периодично да споделят емоциите си с тях. В днешни дни, този канал за интернет реклама е силно автоматизиран и предлага голям набор от безплатни и платени инструменти, които в правилните „дигитални ръце“ могат да доведат до брилянтни резултати.

Как да подходим при избора на канали за интернет реклами и какво да съобразим?

От фундаментално значение е да се подходи правилно при избора на рекламни канали, които да се използват за онлайн реклама. Най-добрият вариант е да се комбинира използването им, но внимателно трябва да се съобрази спецификата и предназначението на всеки един от тях.

Препоръчително е да се прави SEO оптимизация на вашия уебсайт, тъй като тя спомага за подобряване както на техническото му качество и скоростта му на функциониране, така и на цялостното потребителско преживяване. Имайте предвид, че SEO може да даде положителни резултати  в средносрочен или дългосрочен план. Въпреки това, предимствата, които носи SEO рано или късно водят и до подобрение на финансовия резултат на дадена компания, която правилно развива всички SEO процеси.

Който и вариант да изберете за онлайн реклама, то имайте предвид, че най-важното условие в уравнението са хората, които са ангажирани с реализацията на дейностите, свързани с дигиталното промотиране на вашият бранд.

Препоръчваме винаги да търсите контакт със специалисти, които имат знанията и уменията да ви помогнат спрямо естеството на вашият бизнес. Консултирайте се само с доказани професионалисти, защото в противен случай е възможно да допуснете грешки, които водят до финансови загуби.


В категории: Бизнес


Коментари
Димитър Бербатов тренира с...
Димитър Бербатов тренира с... 13/01/2025, Понеделник 20:03 0
Взе тежко решение
Взе тежко решение 13/01/2025, Понеделник 19:00 0
Флагман.БГ България загуби изключителен лекар България загуби изключителен лекар 13/01/2025, Понеделник 18:45 1
Лоша новина за Григор Димитров
Лоша новина за Григор Димитров 13/01/2025, Понеделник 18:21 1
Флагман.БГ Обяви банкрут, остана без пукнат лев в Дубай Обяви банкрут, остана без пукнат лев в Дубай 13/01/2025, Понеделник 17:40 2
0
Коментара по темата
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Много българи се чувстват ощипани от... Много българи се чувстват ощипани от... Увеличението на цената на хляба Елате на благотворителния концерт в НХК, за да запазим заедно усмивката на малката Зара Елате на благотворителния концерт в НХК, за да запазим заедно усмивката на малката Зара Концерт- спектакълът “Запази усмивката на Зара“ ще се проведе на 17 януари, от 18.00 часа Обвиниха четирима в измама, опитали да „усвоят“ 185 млн. лева за линията от Пловдив до Бургас Обвиниха четирима в измама, опитали да „усвоят“ 185 млн. лева за линията от Пловдив до Бургас Сред тях е бивш директор на НКЖИ Това е съставът на проектокабинета "Желязков". Ще събере ли мнозинство? Това е съставът на проектокабинета "Желязков". Ще събере ли мнозинство? Преговорите продължават и утре, възможно е хората на Доган да бъдат задоволени с Министерството на земеделието  Има ли сделка за властта? Разследващ журналист заговори за олигарси и клептокрация Има ли сделка за властта? Разследващ журналист заговори за олигарси и клептокрация Разни крадци да не ми обясняват как има едни излишъци, които трябва да се раздадат на определени фирми, каза Йово Николов  България загуби изключителен лекар България загуби изключителен лекар Напусна ни проф. Ангел Боянов Почина творецът, който превърна рекламата в социален манифест Почина творецът, който превърна рекламата в социален манифест Оливиеро Тоскани е известен със своите дръзки и провокативни кампании за Benetto Майката на отвлеченото дете в Камено проговори, баща му искал да я накара да се върне при него Майката на отвлеченото дете в Камено проговори, баща му искал да я накара да се върне при него  Бабата на 2-годишното момченце пък споделя, че е била изплашена от вербалната агресия на бащата Учениците на тръни: Въвеждат оценка за дисциплината? Учениците на тръни: Въвеждат оценка за дисциплината? Ако ситуацията в класовете и в учебните часове не се нормализира, и няма превенция на лошите прояви на учениците, нещата няма да се променят Драма с щастлив край: Изчезналият ИТ специалист Пламен Крушков се завърна у дома Драма с щастлив край: Изчезналият ИТ специалист Пламен Крушков се завърна у дома Близките на Пламен разкриха, че младият мъж преминава през труден житейски етап, което допълнително засили тревогата за състоянието му
След резила срещу Барса: Модрич с показателна реакция След резила срещу Барса: Модрич с показателна реакция Лука честити на каталунците Какво се случва с Урсула фон дер Лайен? Какво се случва с Урсула фон дер Лайен? От Брюксел внесоха светлина Ще се пие ли мазно турско кафе след напъните за правителство и ще ни създаде ли Тръмп проблеми? Ще се пие ли мазно турско кафе след напъните за правителство и ще ни създаде ли Тръмп проблеми? Догановото движение може да опита да изтласка от позициите му това на Пеевски, който ще е в опозиция   Взе тежко решение Взе тежко решение Отказва се от професионалния бокс Забраняват Телеграм Забраняват Телеграм Русия ще блокира Telegram и други месинджъри през 2026 г.: Какво трябва да знаем Бионсе дарява 2,5 милиона долара на пострадалите от пожарите в Лос Анджелис Бионсе дарява 2,5 милиона долара на пострадалите от пожарите в Лос Анджелис Walt Disney също обеща 15 млн. долара за подпомагане на възстановяването на общностите Пожарът в Ел Ей стигна имението за 14 млн. долара на Хари и Меган Пожарът в Ел Ей стигна имението за 14 млн. долара на Хари и Меган Огненият ад в района на "Пасифик Палисейдс" продължава да опустошава Лос Анджелис и да се разраства Глобалният напредък в кръговата икономика през 2024 година Глобалният напредък в кръговата икономика през 2024 година Различни сектори приеха устойчиви практики за свеждане до минимум на отпадъците и насърчаване на ефективността на ресурсите Мяза на дядка, а някога бе секс символ Мяза на дядка, а някога бе секс символ Притеснени фенове смятат, че именно неотстъпчивостта на Бери е причина Мартинес да отслабне и състари така Направи нова стъпка в кариерата си Направи нова стъпка в кариерата си 25-годишната звезда се подложи на професионална процедура за избелване на зъбите
Симеон Дянков, екс финансов министър Симеон Дянков, екс финансов министър Всички играят нападатели, трябва да има вратар и защитници Виц на деня Виц на деня В магазина продавачката пита с усмивка:
- Какво ще обичате?
- Ами и и аз обичам бира, водка, уиски, ама съм дошъл за хляб.
Виц на деня Виц на деня Милиардер, шеф на голяма компания, получава телефонно обаждане от своя адвокат:
- Имам добра и лоша новина. Първо добрата - Жена ти има снимка на стойност 5 милиона лева!
- Уау, страхотно. И коя е лошата?
- Лошата новина е, че снимката е на легло, в което си ти, заедно с твоята секретарка!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Знаете ли какъв кеф е да се чувстваш страхотно, да не се ядосваш за нищо и да си постоянно в добро настроение? Е, и аз не знам
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори