Слънчев бряг отново е №1 в българския туризъм
Туризмът да не се употребява за политически цели в предизборната кампания, призова Пейко Янков, изп. директор на най-голямото хотелско дружество в Слънчев бряг
Слънчев бряг отново е най-посещаваният и най-харесваният български курорт от чуждестранните и от българските туристи тази година. Това показва равносметката от Туристически сезон’ 2011.
През 2011-та отчитаме най-силния туристически сезон през последните години на икономическа криза, но и сезонът с най-много кризисни ситуации за българския туризъм, съобщи по повод Световния ден на туризма Пейко Янков, изпълнителен директор на най-голямото хотелско дружество в Слънчев бряг - „Слънчев бряг хотел холдингс”АД. Дружеството включва в структурата си шест големи хотелски комплекса на територията на Слънчев бряг - „Хризантема”, „Тракия”, „Тракия плаза”, „Тракия апарт”, „Несебър бийч”, „Бургас бийч”.
Българският туризъм се нуждае от коректен и компетентен партньор в лицето на държавата, казва Пейко Янков
|
Според него, размяната на обвинения и нападки, а не на конкретни действия от държавата при кризата с чартърните полети на руски туристи, донесе още по-широк и нежелан отзвук на скандала в чужбина, вместо бързо решение на проблема.
„Българският туризъм се нуждае от коректен и компетентен партньор в лицето на държавата. Употребата на туризма за политически цели или политически пиар е опасен риск за единствения печаливш отрасъл в държавата”, коментира Пейко Янков. Той призова политиците да се вслушват повече в мнението на браншовите организации и експерти, както и да не превръщат туризма в залог на настоящата предизборна кампания.
„Както при казуса с руските туристи, неадекватна бе намесата на държавните институции и преди това в източването на два хотелски басейна в Слънчев бряг и ваденето на туристи от тях в разгара на туристическия сезон. При това - чуждестранни туристи на най-големия туроператор на българския пазар. Това не биваше да се прави по време на туристическия сезон. Касае се за съдебни спорове и процедури за част от земята, върху коята са изградени басейните. В крайна сметка никой не спечели от този черен ПР за туризма, но най-много изгуби държавата. От тези туристи щяха да постъпят стотици хиляди левове данъци в държавния бюджет, вместо това - тези пари отиват за компенсации и обезщетения”, уточни Пейко Янков.
„Туристите бяха обезщетени под различна форма, но искам да отбележа, че част от тях пожелаха почивки извън България - някои от тях избраха Халкидики, испански курорти и други дестинации, т.е. туристите бяха прогонени от България благодарение на некомпетентната намеса на държавните институции в разгара на туристическия сезон”, посочи Янков.
|
По отношение на двата басейна, „Слънчев бряг хотел холдингс” ще изпълни ангажимента си, който е поел към държавата след приключването на съдебните спорове и процедури по този казус. След края на туристическия сезон през октомври спорните два басейна на хотелите „Бургас” и „Созопол” ще бъдат демонтирани, като разходите за това се поемат от дружеството. Така че екшънът през туристическия сезон бе напълно излишен, е позицията на ръководството на хотелското дружество.
Същевременно дружеството започва изграждането на два нови и модерни басейна към тези хотели, които ще бъдат готови още преди новия туристически сезон на 2012 г., по вече разработените и одобрени проекти. Това ще бъде направено извън туристическия сезон, понеже в момента и до 7 октомври в хотелите „Бургас” и „Созопол” са настанени туристи по предварителните договори за 2011 г. с туроператорските фирми.
„Слънчев бряг хотел холдингс”АД работи с най-големите туроператори на световния пазар. Всички плащания се извършват по договори и по банков път. Дружеството е един от най-големите туристически данъкоплатци на държавата. Около 97-98% от обслужваните туристи в хотелите на дружеството са чужденци. Към 50 % от тях са от Германия. Значителен дял заемат също туристите от Израел, Централноевропейските държави -Унгария, Полша, Чехия, както и Белгия, Холандия, Молдова и прибалтийските републики. Най-голям ръст имат тази година туристите от Румъния и Русия.
„Ние залагаме на непрекъснато развитие на качеството и разнообразието на туристическите услуги с нови форми на културен и исторически туризъм, тематични вечери на българската кухня, спорт, анимация. При нас „ол инклузив” отдавна вече не е просто нощувки, храна и напитки. Показателни са резултатите - повечето туристи ни посещават не за първа година, а няколко години поред. Тоест, пазарът сам определя качеството на тази услуга”, коментира Пейко Янков. Дори във време на всеобща икономическа криза, нашата политика ще продължава да бъде насочена към нови инвестиции за развитие и повишаване на качеството на туристическите услуги, защото туризмът е най-динамично развиващият се отрасъл, категоричен е директорът на „Слънчев бряг хотел холдингс”.