Счупена витрина след блъсканица за евтино месо в „Пикадили“
Тълпата събори възрастна жена и строши очилата й, мъж изкълчи ръката си
Стъклена витрина в магазин „Пикадили“ в Бургас бе счупена, а остри и опасни стъкла – разпилени на пода, след като над 50 човека се блъскаха и бутаха за евтино месо. Отскоро всеки ден хипермаркетът прави намаления на основни хранителни продукти и огромна тълпа щурмува вратите всяка сутрин, при което стават и инциденти.
„Разликата в цените е нищожна, най-много да спестиш левче или два, но хората са на ръба на оцеляването и за тях всяка стотинка е важна“, коментира клиент.
В петък „Пикадили“ продаваше захарта по 1,99 лева, като в другите магазини цените варират от 2,05 до 2,16 лева. „На влизане тълпата събори една възрастна жена, буквално я стъпкаха, строшиха очилата й. Дойде горката да икономиса някоя стотинка, сега ще даде цяла пенсия за нови очила. Същият ден пуснаха и замразено месо, не помня точно колко струваше, някъде около 3 лева и нещо килограма. Такава блъсканица настана, че накрая изпочупиха витрините, а на едно момче му изкълчиха ръката“, разказва очевидец. Ден по-рано имало промоция на олио – 1,99 лева за бутилка, преди това пуснали евтино сирене – около 2 лева за килограм. Купувачите го разграбили за минути, а дошлите по-късно си изкарали яда на магазинерката. Жената едва не се разплакала, толкова я ругали, че няма още от евтиното сирене.
„Пазаруването в „Пикадили“ започва. Три, две едно – старт...!“ Това са първите изречения на една реклама, която звучи из целия магазин. Създателите й са търсили някаква метафора, без да подозират, че тя ще се превърне в реалност.
През март тази години веригата хипермаркети „Пикадили“ смени за трети път собственика си, след като белгийската компания за търговия на дребно „Делез груп“ я купи от сръбското дружество "Делта макси". Сега те влизат в остра конкуренция в Бургас с „Кауфланд“, рожденика „Билла“, „Лидъл“ и „Карфур“, като се опитват да привлекат купувачи с различни промоции. „В това няма нищо лошо, но нека да осигуряват някакъв ред, а не хората да се претрепват“, негодуват клиенти.