Започна натиск за отмяна на решението за Синята зона в жк „Братя Миладинови”
Моля ви най-настойчиво за трезва оценка на реалността и апелирам за отмяна по всякакъв възможен начин на това несправедливо взето решение, пише в писмо до проф.Турманова и кмета
Жители на бургаския жк „Братя Миладинови” не одобряват приетото разширение на Синята зона пред блоковете им. Това се случва близо 10 дни, след като решението бе гласувано от Общинския съвет по предложение на „граждани, събрали подписка в подкрепа на въвеждането на платено паркиране”. В няколко настоящи писма до местния парламент, други граждани, които явно не са били запознати с въпросната подписка, описват своите съображения против разширението на Синята зона, които са в контекста на предходен опит от нейното увеличение през годините.
Както Флагман писа в края на януари, с въвеждането на три нови т.нар. „подзони” в комплекса, няколко досега паркинги за свободно паркиране, стават платени. Общият брой на новите места, разчертани със синя боя и предлагани като „услуга”, е 705. Докладната записка, с която бе входирана за обсъждане първоначалната идея, бе структурирана по същия начин, по който бяха структурирани и предходните – в аргументативната част бе описано, че желанието идва от самите живущи в района, заради невъзможност да намерят паркоместа, но без да се представи конкретната подписка, за да се види общият брой на хората, пожелали разширението.
Разширяват обхвата на Синята зона в Бургас, вижте кои паркинги стават платени
„По този начин не се решава проблемът с паркирането, а се измества по-нататък, в периферията на града, като заедно с това се попълва хазната, грубо казано, от въздуха. Ако Синята зона е средство за запушване на дупките в бюджета, то за бургазлии тя е поредната пробойна в корпуса на лодката, наречена социално благополучие. Събраната, според информацията, до която достигнах в интернет, подписка от граждани, подкрепящи разширението, в никакъв случай не отразява мнението на 95% от живущите в районите, описани в предложението, което вече е гласувано. Ако подписалите се са проспериращи, добре за тях, но преобладаващата част от хората в тези райони, едвам свързват двата края. Моля ви най-настойчиво за трезва оценка на реалността и апелирам за отмяна по всякакъв възможен начин на това несправедливо взето решение за разширяване на Синята зона в Бургас”, пише в свое писмо, адресирано до председателя на ОбС-Бургас проф. Севдалина Турманова, до кмета на община Бургас Димитър Николов и до областния управител проф. Мария Нейкова, бургазлията/ката С.С.М., чието пълно име е заличено в сайта на местния парламент.
Синята зона в Бургас е изчерпано средство за контрол, нужни са етажни паркинги
Той или тя не са единствените. В жалба, публикувана на сайта на Общинския съвет на 1 февруари 2023 г., но постъпила до администрацията на 30 януари 2023 г. – ден преди да се гласува предложението – И. Илиева пише:
„Днес случайно ни стана известно от медийни публикации, че се предвижда обособяване на „Синя зона” в междублоковото ни пространство (подзона 27, бел.ред.). С настоящото писмо категорично възразяваме и изразяваме нашето несъгласие конкретно и само относно предвидения „паркинг 11” в „подзона 27” в района на блоковете 133, 134”.
По информация на Флагман пък хората от блоковете в района на „подзона 28”, също са крайно несъгласни с предложението, въпреки цитираната в докладната от миналия месец подписка. Според тях хората, които са били „за”, са „много малка част от живущите в района” и мнението им не отговаря на общия консенсус – паркингите пред блоковете им да НЕ стават платени. Те са на прага на това да стартират „контра” подписка, с която също да настояват за отмяна на решението.
По думите на хората, с които говорихме в този район, никой не им е представял подписка и повечето от тях са разбрали за случващото се чрез медиите, които се добраха до информацията за разширението около седмица преди то да влезе на обсъждане в местния парламент.
Във връзка с вече приетото разширение на зоната пък в регистъра на обществените поръчки вече се вижда такава, свързана със закупуването от страна на Общината нови 40 броя автомати за платено паркиране. Стойността на поръчката е 621 108 лв. без ДДС- по приблизително 18 000 лв. на машина. В нея е описано, че 7 от машините ще бъдат поставени на нови места, докато останалите 33 броя ще заменят сега съществуващите такива, разположени в останалата част на Синята зона.
Флагман се свърза с Община Бургас, за да потърси позицията на администрацията:
"Има решение на местния парламент, което сме длъжни да изпълним. До него се стигна именно след искане за разширяване на зоната, отправено от жители на комплекса", казаха от Общината.
1. Никой от Общината не му дреме дали е "регулирано", дали "се внася ред" и т.н. по местата, където живеете.
2. На никой от Общината не му пука дали ще си намерите място на бараката пред входа Ви.
3. На никой от Общината не му дреме и няма да дойде да направи един анализ къде е проблемът!
4. На Общината единствено й пука оФцете да снасят 100+60 лв. на апартамент за синя зона, за да си пълни касичката. Вижте, тия сметки могат да ги направят много бързо!
П.с. И да не забравите да псувате по Общината, докато си пиете парцуцата и си ядете сланинката. А тя Общината ви е подготвила още "подписки"
П.С. Спете спокойно!
Ами предложете нещо по-добро, тогава!Паркинги на по няколко етажа да ни построят,българина гледа само келепира и пак ще е недоволен, че ще трябва да плаща някакъв абонамент.
В целия град е проблем паркирането даши е зона или не пак ще обикаляш за парко места
Всеки пак ще спира каде ще плаща каде след 19 чеса ще е остави до следващия ден и ще стой до 9 сутринта пак няма да имаш каде да спреш
Пък като гледам другите квартали парко места в изобилие пак си праим обиколки по 20 мин за място синята зона не е решение а само крадене на пари
Няма на ладе повече
Глупави велоалей не ме разбирайте погтешно не съм против алийте, а че са направени без никаква умствена дейност просто начертани за да се вземат парите
Бус лентите по същия начин на без никаква идея просто исрани на някаде
По демокрация караш на зиг заг ту бис лента ти няма светофари не синхронизирани през буквално 10 метра
А за синята зана както е трагнало ще е видим и в най крайните квартали
А именно идеята за синята зано не е ли контрол само върху супер центъра на града ни
Или всичко е за едно лапане на пари
За какви парко места говорите не са обновявани и ремонтирани от времето на Тодор Живков всичко е под всякаква критила само се пребират едни пари без да се инвистират в обновяване на паркинги
В Бургас в ж.к. "Братя Миладинови" е някакъв АД в намирането на място за паркиране, особено района с улиците "Вардар" и"Шар планина".
СТОЙ СИ НА СЕЛО!!!
Синята и зелена зона са и за ограничаване и на трафика в големите градове.
Кофти е да ти нарушат комфорта. Да не може да си отиде човек на работа с колата!
Сините и Зелени зонички пълнят касичките на едни чичковци от кметството!
П.С. А в Европа невъзможността за паркиране идва от ЛИПСАТА НА СВОБОДНИ паркинги, защото всичко им е застроенo(пример Франкфурт), а не защото имат паркинги и слагат сини зони!
ГЛАВА ТРЕТА ТРАНСПОРТ И ОРГАНИЗАЦИЯ НА ДВИЖЕНИЕТО.
Чл. 8. (изм. Протокол №9/28.04.2020 г.) (1) Забранява се:
3 Паркиране за период над 4 часа на моторни превозни средства от категориите М2, М3, N2, N3 и на пътни превозни средства от категориите O2, O3, O4, съгласно ЗДвП, по улици, площади и на не по-малко от 50 метра от жилищни сгради, с изключение на МПС и ППС, паркирани в границите на строителните обекти;
Това някой проверява ли как се спазва?
Чудна птица е петелът, кукурига, а не пее.