Кой ще обезщети туристите, загубили хиляди левове за почивка в Мексико
Магдалена Атанасова разказа как заедно с нея държали жена с онкологично заболяване без вода в стая без вентилация
Законът не ни задължава да възстановяваме каквото и да било на туристите, защото не е по наша вина преждевременно им връщане от Мексико, но всеки гледа да направи, каквото може, каза в „Тази сутрин“ по бТВ заместник-председателят на Сдружение на туроператорите и туристическите агенти Димитър Балтов.
Възстановява се частично настаняването в хотела и оттам нататък всяка фирма преценява как да обезщети клиентите си със собствени средства, но това е като жест към тях, обясни той.
Търпим щети, сподели Балтов, след като водещият Златимир Йочев намекна, че туроператорите трябва да обезщетят хората, които не са успели да си осъществят почивката, за която са платили.
Двете бургаски семейства държани в карцера под летището в Мексико заради грешка?
Магдалена Атанасова, която е една от пострадалите туристи, разказа как на летището в Мексико й отнели документите и телефона, а след това я заключили в стая вода и без вентилация.
„Пътувахме към Мексико и в момента, в който кацнахме, ни посрещнаха мексиканците. Поискаха да им покажем паспортите си. Не ни отделиха както другите потърпевши, за които съм чула. Зададоха ни няколко въпроса“, споделя тя.
„Взеха ни личните документи за самоличност, ваучарите и помолиха да отидем в една задна стаичка, където ни взеха телефоните и ни заключиха в друго помещение. Не знам колко време бяхме там. Не разбирахме какво се случва“, разказва потърпевшата.
„Разпитваха ни в кои компании работим. Питахме дали има проблем, но не ни отговориха на въпросите. Заключени бяхме с моя приятел и майка му, която е прекарала онкологично заболяване и такъв стрес е опасен за нея. Отваряха вратата, за да вкарват и други хора и пак я заключваха“, добавя тя.
„Имаше туристи от Полша, от Беларус, от Армения семейство с малко дете. Седяхме в малка стаичка без вода, без вентилация доста време. В един момент ни изкараха и ни разделиха на две групички. Казаха, че не сме допуснати до Мексико. Обясниха ни, че паспортите, телефоните и багажът ще ни чакат в самолета“, изтъкна Магдалена.
Тя сподели, че туристическият пакет, за който платила, е в размер на 2200 лева на човек.
„Отделно дадохме пари за полети до Мадрид и за хотел там. Багажът, за който платихме такси, дойде месец по-късно“, разказва младата дама.
Две бургаски семейства, сред които и бременна жена, са хвърлени в тъмница в Мексико
Обективни причини за това отношение към българите няма, каза пък Димитър Балтов.
„В отговорът от мексиканските власти пише, че от интервюто (което обаче не се е състояло и дори няма изискване за такова) не са предоставени достатъчно убедителни доказателства, че имат предплатено настаняване в Мексико. Това е абсолютна лъжа. Лесно може да бъде проверено от граничните власти“, добави той.
Разговорът с туристите се води на испански, уточни Балтов.
„Тук става въпрос за потъпкване на правата на българските власти. Каквато и да е причината, граничните власти нямат право да не им позволят да се свържат с българското посолство в Мексико“, обясни той.
„Трябва да имаме становище на мексиканските власти. Може да има и трафиканти сред хората, които задържат, но ми се струва, че в случая става въпрос за млади хора от бившите социалистически страни. Има причина, която те не казват“, коментира заместник-председателят на Сдружение на туроператорите и туристическите агенти.
Румен Драганов от Института за анализи и оценки на туризма коментира пред NovaNews, че влизането в Мексико и издаването на виза е по преценка на граничните власти.
"Това, че имате виза, не означава, че ще влезете в страната. В Мексико има т.нар. "светофарна уредба", която казва ''да'' и ''не'' според паспортните изисквания. Лицето трябва да посочи сигурен адрес за настаняване. Проблем с Мексико генерално няма, над 2000 българи пътуват до страната годишно. Изненадан съм, че това се случва", подчерта той.
И допълни, че правата се търсят чрез съда по договора си с туроператора, за да разберат порока на документите си.
Според него туроператорът носи отговорност при предоставяне на невалидни документи или невярна информация.
Нещо неподготвен се изказваш...)))))))
То, който го е разбрал, го е оценил, както се вижда...