България в Шенген е трън в очите на Нидерландия, но не заради корупцията ни
А защото товарите за Европа от Азия щяха да минават през Балканския полуостров
След като Нидерландия, доскоро позната и като Холандия, посече страната ни за Шенген, мнозина се питат какви са истинските причини за ветото. Очевидно е, че у нас действително има корупция, както твърдят хората от ниската земя, но зад решението й има друго основание – не политическо, а икономическо.
Най-вероятно истинската причина България да бъде отрязана за Шенген именно от Нидерландия е финансова и въпрос на влияние. Идеята да е да се „спаси” най-голямото пристанище в Европа – това в Ротердам, през което минава почти цялата търговия с Азия.
Пред Флагман експерти моряци развиха тъкмо тази хипотеза и обясниха, че най-вероятно празните приказки за корупция и човешки права са фасада, която прикрива истинския проблем. Защото ако България и Румъния влязат в шенгенското пространство, за пазара в Азия се разкрива един много по-лесен, по-бърз, по-удобен и по-ефективен маршрут, по който стоките да влизат в Европа.
Към момента корабите минават от Азия през Арабско море и Индийския океан, насочват се към Аденския залив, откъдето влизат в Червено море. От там минават през Суецкия канал към Средиземно море, Албаранско море и преминават през Гибралтарския проход. После около цяла Испания и Португали, Франция, Ла Манша и Белгия, за да стигнато до Нидерландия и да акостират в Ротердам. От там стоките се преразпределят по различни други логистични канали за цяла Европа.
„Този маршрут, да речем започвайки от Сингапур, е дълъг около 16 000 километра. След преминаването на Суецкия канал, пътуването отнема между 15 и 20 дни, в зависимост от това колко спирки има преди да стигне до Ротердам. Алтернативата, която е възможна, но само ако България и Румъния влязат в Шенген, е корабите да акостират на гръцкото пристанище „Пирея”. Там дължината на маршрута е с около 4500 километра по-малка, а портът – не чак толкова по-различен от този в Ротердам, макар да не може да приема най-тежките и най-големите от танкерите”, коментира за Флагман Владимир Георгиев – помощник капитан далечно плаване.
И ако България и Румъния влязат в шенгенското пространство, Нидерландия изпада в неблагоприятна за най-голямото ѝ пристанище позиция. То може да загуби немалка част от трафика си. А със загубите в трафик идват и финансовите такива. Което може би се е сторило неприемливо за нидерландските власти и поне на този етап не изглежда, че те ще се съгласят да влезе България в Шенген, освен ако не бъдат здраво натиснати от Брюксел.
Защо маршрутът през Пирея е по-добър?
Първата причина е разстоянието – с 4500 километра по-малко, около 27%. Това пряко се прехвърля и в разходите за гориво на транспортните компании. Освен това по този начин се „опазва и природата” – нещо, което сега е толкова модерно, а именно Нидерландия е на „гребена на вълната” по отношение на еко политиките. Изглежда обаче финансовият интерес на страната под морското равнище е по-важен от опазването на природата, за което така силно сигнализира в последните десетилетия.
На второ място са дивидентите, които биха дошли за Гърция, България и Румъния от приемането на този маршрут. Не, че сега той не се изпълнява – изпълнява се. Просто проблемът е, че страната ни не е част от Шенген и преминаването на товар от Гърция през България към Европа се осъществява значително по-трудно – хем откъм време, хем откъм средства. Ако тази бариера падне, това би значело, че голяма част от карго компаниите ще предпочитат именно „Пирея”, вместо „Ротердам”. От там стоката ще върви, вероятно по сухоземен път, към България и Румъния – в складове, откъдето ще се преразпределя към крайната ѝ дестинация.
Това би довело до огромен ръст в икономиките на двете страни, които сега стоят извън Шенген заради финансовите интереси на Нидерландия, която не може да допусне някой друг да се „докопа до кокала”. Но иначе техните политици си говорят за корупция и човешки права, пък защо не и за някоя друга либерална опорка, че българите например са хомофоби. Това е повече от основателно да не сме в Шенген.
- Как Стоян Денчев е с отнет достъп и преподава в клоунския университет
- Как никнейм Бастуна ограби с „червеи” информационния архив на ченгетата и не е в затвора,все още
- има лист с още 20 - 30 въпроса и лощото е че не съм го съставил аз
Няма ли кой да му каже на великия мислител Сенека от Флагман, че има едно нещо, наречено ПАЗАРНА ИКОНОМИКА. Това означава, че ако имаше и най-малката икономическа изгода някой китаец да си разтовари и закара стоката от Бургас до Франкфурт - то щеше да се случи дори и още по времето на и въпреки соц-а! Или псевдо-мислителят Русчев не отчита факта, че най-голямото потребление на стоки и целият пазар е съсредоточен около Ротердам, Хамбург, Барселона, Геноа и т.н. и т.н. и на никой не му е притрябвало да разтоварва в очукани ръждясали пристанища с 0,05% от капацитета на съществуващи такива и на хиляди километри от консуматорите, които имат нужда от тази стока, които дори НЯМАТ ИНФРАСТРУКТУРАТА и логистичната възможност да осъществят този пренос. С две думи - Русчев - гръмни се!
Да се бяхме сетили да си построим железница и истински пътища - да имаше за какво да се ядосваме.
Да се бяхме сетили да си построим железница и истински пътища - да имаше за какво да се ядосваме.
Я да видим какво става в Россия и как самите руснаци, ежедневно качват видеа за всякакви продлеми от ежедневието, като винаги се подиграват на "кремълската" пропаганда за загниваща Европа хахаха.
https://youtu.be/wAfA61WArYY
Да видим и чуем самите руснаци, че русфилшизофрениците в Россия не са живяли и руски език не владеят и как се информират за Россия, остава загадка за медицината и науката.
https://youtu.be/wAfA61WArYY
Между другото,за какво ни е да влезем в Шенген?И без това сме бедни.Еврото ще ни направи не просто супер бедни ,а и гладни.Халал да им е Шенген на холандците и всички евро измекяри.България трябва да влезе в съюз с Русия.Ще имаме евтини ресурси,ще се върнем към собствено производство,и няма да сме роби на ляво резбосани олигарси и измислени либерали-нео комунисти....
Но е редно да се спомене и имиграционния поток през България, пояснение:
"Планът на ЕС за балканския маршрут се оформя"
https://freewestmedia.com/2022/12/08/eu-plan-for-the-balkan-route-takes-shape/
След плана за действие за централното Средиземноморие Европейският съюз също се готви да представи план за балканския маршрут. Това е този, който най-много плаши Брюксел в момента. Увеличението на незаконните пристигания по суша, през Балканския полуостров, нарасна със 168 процента през 2022 г. и това повлия на тенденцията на миграционния поток към Северна Италия и Северна Европа.
И в абсолютно изражение става дума за поне 128 000 мигранти, влезли чрез трафик на Балканите.
През 2016 г., рекордна година за балканския маршрут, тогавашното правителство на Ангела Меркел убеди ЕС да изплати три милиарда евро на Турция, за да затвори източните граници.
Емблемата на провала на имиграционните политики през последните години е представена от два маршрута. Либийският, която включва централното Средиземноморие и Балканският. През последните пет години никой не успя да управлява и ограничи тези потоци, особено в Италия.
Италия може да приключи 2022 г., като отново надхвърли прага от сто хиляди нередовни влизания, както не се е случвало от 2017 г. насам.
През Хърватия и Италия там с какво са с камили и магарета ли?Там влакове и камиони няма там се предвижват с магарета. Проблема е, че няма върховенство на закона, корупция навсякъде където се обърнеш в България. Толкова колкото се разви магистрала Хемус, толкова ще се разшири съществуващата си речна инфраструктура на Видин и Лом. За всичко това благодари на другарите в парламента и съдебна власт.На приказки сме най големите и най великите, само на приказки.
Китайските и индийски кораби ще предпочетат да минат цяло Средиземно море и да обиколят половин Европа, но да знаят, че стигнат ли в Ротердам, натам става лесно и бързо да доставят стоките си. Никой няма нервите, времето и парите да се занимава с безумните опашки на Кулата и Видин.
Но ако България и Румъния са в Шенген, тогава картината става друга. Стоката идва от Китай през Суецкия канал, спира в Пирея или Солун и вече е в Европа. Можеш с камион, можеш и с влак, да закараш стоката си до Западна Европа и това вече ще е на сходна стойност с цялото обикаляне с цел достигане до Ротердам. Да не говорим, че при един малко по-стратегически подход България би могла да разшири съществуващата си речна инфраструктура във Видин и Лом и да пренася стоки по Дунав, където цената на транспортната услуга ще са в пъти по-евтина, отколкото по шосе или жп линия...
Защото Пирея е най-близо до Суец и има китайски капитали!
Ааа, като стана дума за кораби... Какви са тия кораби които пак дремят в Бургас до кораба-паметник?